Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2016, 10:40

Sangius skrev:
Det var så 7 tandpastaer... :p

http://www.dr.dk/nyheder/indland/her-er ... mvittighed

Tak :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2016, 10:45

Hah, jeg elsker lidt at Remas og Coops billigste discount tandpastaer er øverst på listen :lol:

Dem skal jeg helt sikkert lige give et skud.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Viskelæder » 31. jan 2016, 10:51

Jeg synes også, det er rigtig svært ikke at synke. Kommer også til at gøre det et par gange, men dog uden at synke noget, hvis det giver mening.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Hunkat » 31. jan 2016, 10:53

Jeg har prøvet for første gang her til morgen. Brugte rapsolie (som er det jeg har i huset) og holdt vist kun ca. 30 sekunder men jeg bilder mig ind at det tog det værste af rødvinskyggerne fra i går. Skyllede munden og børstede tænder og så var det egentlig fint.

Dog synes jeg jeg blev ved med at kunne mærke en oliefølelse i ganen og fik noget hoste efter en times tid, som jeg har læst kan være en risiko hvis man får oliepartikler ned i halsen. Så det er jeg lidt loren ved vil jeg indrømme. Jeg skal lige se det an.
Ellers kunne jeg nu godt finde på at blive ved.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf D.itsen » 31. jan 2016, 11:27

Lemonella skrev:Jeg kan så se, at jeg skrev i tråden, jeg brugte zendium. Gammel vane tror jeg. :D jeg skiftede faktisk til sensodyne repair og protect for et halvt år siden. Mener også det var fordi jeg læste, at der var kemikalier i den anden.

Nu er der uden undtagelse kemikalier i alle tandpastaer

Sorry, kæphest.
Undersøgelsen er også et par år gammel, så om indholdet i tandpastaen er den samme er ikke sikkert. Jeg fik anbefalet zendium på tandlæseskolen, ét potentielt miljøbelastende middel i det, får mig ikke til at skifte
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Skralde » 31. jan 2016, 13:07

Jeg prøvede det af i går aftes :) Nøøj jeg fik ondt i kæberne og holdt det kun ud i 12 min.
Jeg gjorde det efter tandbørstningen og skyllede ikke efter - er det helt forkert? Og hvad er formålet med saltet egentligt?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf MOGA » 31. jan 2016, 21:26

Og takket være denne tråd, sidder jeg nu med klam olie i munden og overvejer, om jeg er nødt til at kaste op...
4
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Anilara » 1. feb 2016, 09:38

Nu er det anden dag for mig.
Jeg mærker ingen forskel, overhovedet, og ser heller ikke umiddelbart nogen forskel - måske er mine tænder bare ikke særligt farvede :).
Jeg har slet ikke fornemmelsen af det er olie jeg har i munden (kokosolie), det føles som vand, og jeg bliver kun lidt øm fordi jeg spænder lidt i kæberne.
Men hvis jeg efter en uge stadig ikke ser eller mærker nogen forskel, dropper jeg det.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Hunkat » 1. feb 2016, 10:04

Er der forresten nogle af jer andre der oplever at jeres tandkød reagere på olien? Jeg har ret følsomt tandkøb så jeg bløder nemt hvis jeg ikke er helt grundig nok eller lidt for hård, men de to gange jeg har skyllet med olien har mit tandkød virkelig givet sig. Altså hvis det går over til at være mindre følsomt så er det jo fint. Ellers... mjah..
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Skralde » 1. feb 2016, 11:00

FruDulle skrev:Men skulle man ikke gære det om morgenen på Tom mave og inden tandbørstning??


Ved du hvorfor at det skulle være bedst dér?
Jeg håber virkelig ikke at det er det eneste tidspunkt det virker på, for det er umuligt for mig med et barn der vågner så snart jeg gør og ikke mindst taler røven ud ad bukserne :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Skralde » 1. feb 2016, 11:05

FruDulle skrev:Næ, det står bare på det der link i starten :)


Det gør der nemlig :gogo: Men hvis man googler, står der dæleme mange forskellige ting så det er lidt forvirrende synes jeg.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 1. feb 2016, 11:18

Anilara skrev:Nu er det anden dag for mig.
Jeg mærker ingen forskel, overhovedet, og ser heller ikke umiddelbart nogen forskel - måske er mine tænder bare ikke særligt farvede :).
Jeg har slet ikke fornemmelsen af det er olie jeg har i munden (kokosolie), det føles som vand, og jeg bliver kun lidt øm fordi jeg spænder lidt i kæberne.
Men hvis jeg efter en uge stadig ikke ser eller mærker nogen forskel, dropper jeg det.


Det anbefales at man giver det minimum en måned, da man ikke kan forvente at se resultater før :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf MOGA » 1. feb 2016, 12:43

Lemonella skrev:
MOGA skrev:Og takket være denne tråd, sidder jeg nu med klam olie i munden og overvejer, om jeg er nødt til at kaste op...


Jeg sidder også lige nu med en skefuld olie i munden og "puller" :D
Jeg har absolut ingen brækfornemmelser. Måske du bare skal vænne dig til fornemmelsen.

Jeg har heller ingen problemer med, at holde olien i den forreste del af munden ud mod tænderne, hvis jeg nu lige skulle føle trang til, at synke. Der kommer ingen olie bagerst i munden og jeg synker intet. Jeg får heller ikke ømme kæber.
Jeg er helt sikker på det handler om tilvænning og så ellers slappe af i kæber og kinder. :)

Min kæreste siger jeg er "speciel" og må være født til oil-pulling. :lol:


Jeg fandt også tricket med at holde det i forreste del af munden. Til gengæld kunne jeg kun holde det i 7-8 min., det danner jo enormt meget spyt?!

Jeg fik heller ikke ondt i kæberne...
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Aima » 1. feb 2016, 13:25

Hvor dejligt, Dikus!



MOGA skrev:
Lemonella skrev:
MOGA skrev:Og takket være denne tråd, sidder jeg nu med klam olie i munden og overvejer, om jeg er nødt til at kaste op...


Jeg sidder også lige nu med en skefuld olie i munden og "puller" :D
Jeg har absolut ingen brækfornemmelser. Måske du bare skal vænne dig til fornemmelsen.

Jeg har heller ingen problemer med, at holde olien i den forreste del af munden ud mod tænderne, hvis jeg nu lige skulle føle trang til, at synke. Der kommer ingen olie bagerst i munden og jeg synker intet. Jeg får heller ikke ømme kæber.
Jeg er helt sikker på det handler om tilvænning og så ellers slappe af i kæber og kinder. :)

Min kæreste siger jeg er "speciel" og må være født til oil-pulling. :lol:


Jeg fandt også tricket med at holde det i forreste del af munden. Til gengæld kunne jeg kun holde det i 7-8 min., det danner jo enormt meget spyt?!

Jeg fik heller ikke ondt i kæberne...


Jeg tror ikke, olien øger spytproduktionen, men til gengæld føles olien som massive mængder spyt, mens den smelter. De første gange tænkte jeg også over, at det var voldsomt med al den spyt i munden, men efter fem minutters pulling er følelsen forsvundet fordi olien er blevet helt tynd og har konsistens som vand. Så min konklusion blev at det ikke er spyt, men bare olien der har konsistens som spyt :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Mi55y » 1. feb 2016, 13:37

Uuuuh, det må prøves! Jeg er begyndt at få nogle misfarvninger mellem nogle tænder, som sidder meget tæt. Og lider også meget af tandsten, så det her er da lige mig! Det kan ikke skade i hvert fald!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Helbred"