Dig og nåle?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2925

Re: Dig og nåle?

Indlægaf Kilix » 30. dec 2020, 23:08

Hvis jeg kan se naalen inden, saa er det fint nok, men hvis ikke jeg kan se naalen, saa forestiller jeg mig saaadan en centimeter tyk, alen lang kaempe sproejte der skaal stikkes ind i mig, og saa er jeg ikke saadan helt vildt stolt af situationen.
Bloedproever og venflon er helt okay. men den blokade jeg fik i laenden for 13 aar siden vil jeg helst ikke gentage. De stak mig en 7-8 gange med den der kaempenaal og det gjorde HERRE naller hver gang. Og saa er det bare den klammeste fornemmelse at kunne hoere naalen skrabe hen over ryghvirvlen. :shock:
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Dig og nåle?

Indlægaf ajnaM » 13. mar 2021, 07:29

Jeg har været meget bange for det - havde eksempelvis et mindre stolt øjeblik, da jeg i starten af 20’erne skulle have taget en nødvendig blodprøve, og de endte med at måtte tilkalde forstærkninger til at ‘holde mig’. :genert:

Men efter to børn og nogle udfordringer med skjoldbruskkirtel/stofskifte, som gør, at jeg har skullet have taget riigtig mange blodprøver, biopsier i halsen osv, er jeg faktisk ikke så bange for det længere.

Jeg er stadig langt fra ligeglad, men jeg er der, hvor jeg godt kan tage mig sammen og få det gjort, og hvor jeg ikke går og tænker på det i ugevis forinden.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Paper Heart
Indlæg: 73
Tilmeldt: 7. jan 2021, 08:15
Kort karma: 0
Likede indlæg: 93

Re: Dig og nåle?

Indlægaf Paper Heart » 14. mar 2021, 09:31

Jeg har ingen problemer med nåle.
Hverken som giver eller modtager.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Dig og nåle?

Indlægaf klumphen » 14. mar 2021, 09:37

No problem. Synes faktisk det er ret fascinerende at se ved en blodprøve, hvordan man bare laver et hul, og så løber der blod ud :D
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Dig og nåle?

Indlægaf Sophies-mor » 14. mar 2021, 09:45

Jeg har ingen problemer, hverken med injektioner eller i.v. drop / venflon anlæggelse.
Og at jeg får blå mærker, hvis en elev skal lægge det, so be it.
De skal også lære det.

Det eneste, de ikke skal øve sig på, er når jeg skal have taget blodprøver. De er nogle gange nødt til at tage dem på yderkanten af albuen, da mine årer inde i midten ligger ret dybt.
Har også fået taget mere eller mindre midt på underarmen. Av.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Dig og nåle?

Indlægaf Raenil » 14. mar 2021, 10:41

Jeg sidder ned når jeg får vaccinationer og ligger når jeg får taget blodprøver.
Det sjove er at jeg egentlig ikke er nervøs for nålene - men min krop kan reagere alligevel.
Jeg er besvimet en enkelt gang ved blodprøve.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Dig og nåle?

Indlægaf ajnaM » 14. mar 2021, 12:36

Raenil skrev:Jeg sidder ned når jeg får vaccinationer og ligger når jeg får taget blodprøver.
Det sjove er at jeg egentlig ikke er nervøs for nålene - men min krop kan reagere alligevel.
Jeg er besvimet en enkelt gang ved blodprøve.


Det er jeg også, fordi jeg bestemte mig for at være modig og bare gå ind og få det overstået uden at sige, at jeg var bange for det.

Det viste sig at være en dårlig idé, og jeg måtte sidde til observation med saftevand i 15 minutter bagefter - og lovede lægen fremover at sige til, når jeg var meget nervøs.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Antand
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. feb 2019, 23:20
Kort karma: 9
Likede indlæg: 421

Re: Dig og nåle?

Indlægaf Antand » 14. mar 2021, 14:00

Det har jeg ikke det store problem med. Jeg skal bare kigge den anden vej.

Jeg har det til gengæld 1000 gange værre med at få stikket diverse vatpinde ind i min krop. Derfor er jeg også først blevet testet for Corona, efter de nye tests er kommet. Der er godt nok nogen der siger, at de nye test er værre end de gamle. Men det kan jeg på ingen måder forestille mig.
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Dig og nåle?

Indlægaf malou_43 » 15. mar 2021, 16:41

Ingen problem her. Får taget blodprøver ofte. Idag fik jeg lagt drop. Det rør mig ikke det mindste, heldigvis. Har ofte tænkt på de, der er bange for det, det må ikke være rart :/
0
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Re: Dig og nåle?

Indlægaf Laurelin » 15. mar 2021, 23:19

Jeg tager dem ikke så tungt. Vacciner og blodprøver er ligegyldigt; venflon kan gøre mere ondt, men efter at have fået dem lagt hver 3./4. dag i månedsvis ifm. graviditet rører det mig ikke mere. Jeg har to gange fået lagt rygmarvsbedøvelse, og det var for mig ikke værre end en blodprøve. Bedøvelser i tandkødet gør mig heller ikke det store, det gør ikke særlig ondt på mig (det er en del mere smertefuldt at undvære for at spare penge som studerende, skulle jeg hilse og sige ...! :s)

Min navlepiercing synes jeg til gengæld gjorde ret ondt at få lavet i sin tid. Det er jo ovre efter to sekunder, men det var nok det mest smertefulde stik, jeg har fået.
0

Tilbage til "Helbred"