Tilbagevenden efter stress

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Tilbagevenden efter stress

Indlægaf Danseprinsesse » 23. jan 2021, 08:17

praslin skrev:
Danseprinsesse skrev:
praslin skrev:Jeg ved ikke om det fungerer på samme måde på din arbejdsplads, men på min (i det private) har det nogen gange været muligt for kollegaer der desværre er blevet opsagt, at de har landet en aftale om at blive fritstillet med det samme, så de netop ikke skulle være på arbejdspladsen i opsigelsesperioden.


Jeg er på et offentlig sygehus, de fritstiller principielt ikke (undtagen i helt særlige tilfælde).


Så håber jeg bare du kan få lov til at være sygemeldt så længe det er nødvendigt, og at du dermed kan slippe for at skulle tilbage. Lyder som om du har en god læge til at bakke dig op. For jeg kan virkelig godt forstå du helst ikke vil tilbage.


Tak :)

Jeg håber virkelig, jeg er rask inden august.
Jo, jeg har en rigtig god læge, og hun vil helt sikkert bakke mig op i, at jeg skal bruge den nødvendige tid på at blive fuldstændig rask.
Jeg ved dog med mig selv, at jeg ikke har lyst til at “trække tiden”, hvis jeg reelt ikke er syg længere.
Men det er jo helt teoretisk lige nu, idet jeg ikke aner, hvordan jeg har det om 2-4-7 måneder. Når jeg er klar til at blive raskmeldt, må jeg finde ud af, hvad jeg så gør, hvis jeg ikke vil tilbage i mit opsigelsesvarsel.
0
Sunset
Indlæg: 116
Tilmeldt: 7. jul 2022, 11:55
Kort karma: 2
Likede indlæg: 40

Re: Tilbagevenden efter stress

Indlægaf Sunset » 25. aug 2022, 17:35

Hej danseprinsesse
Jeg står lidt i samme situation som dig, og synes det er forvirrende, selvom fagforening er indover.
Hvad skete der med din ferie, da du var sygemeldt? Endte du med at kunne få den udbetalt? Fik du fritstilling?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Tilbagevenden efter stress

Indlægaf Danseprinsesse » 26. aug 2022, 17:50

Sunset skrev:Hej danseprinsesse
Jeg står lidt i samme situation som dig, og synes det er forvirrende, selvom fagforening er indover.
Hvad skete der med din ferie, da du var sygemeldt? Endte du med at kunne få den udbetalt? Fik du fritstilling?


Jeg er ked af, at du står i en lignende situation.

Jeg blev ikke fritstillet og var sygemeldt i hele opsigelsesperioden (som var 6 mdr.).

Min ferie fik jeg udbetalt, da jeg havde været forhindret i at holde ferie pga. sygdom.

God bedring :)
1
Sunset
Indlæg: 116
Tilmeldt: 7. jul 2022, 11:55
Kort karma: 2
Likede indlæg: 40

Re: Tilbagevenden efter stress

Indlægaf Sunset » 29. aug 2022, 13:35

Danseprinsesse skrev:
Sunset skrev:Hej danseprinsesse
Jeg står lidt i samme situation som dig, og synes det er forvirrende, selvom fagforening er indover.
Hvad skete der med din ferie, da du var sygemeldt? Endte du med at kunne få den udbetalt? Fik du fritstilling?


Jeg er ked af, at du står i en lignende situation.

Jeg blev ikke fritstillet og var sygemeldt i hele opsigelsesperioden (som var 6 mdr.).

Min ferie fik jeg udbetalt, da jeg havde været forhindret i at holde ferie pga. sygdom.

God bedring :)


Tak og tak for svar :)
2

Tilbage til "Helbred"