Kløende udslæt på hånden

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Kløende udslæt på hånden

Indlægaf Elverpigen » 5. apr 2021, 21:32

Ata skrev:Jeg bestiller en tid hos lægen. Det føles bare sådan lidt hypokonderagtigt for sådan en lille rød plamage.


Jeg har det lige sådan. Kroppen gør ind i mellem nogle mærkelige ting, der går i sig selv igen.

Den eneste gang jeg måtte til lægen med eksem, havde jeg først prøvet alt muligt godt selv i et par måneder, med det resultat at huden var begyndt at revne. Jeg sagde nærmest lidt undskyldende i konsultationen, at det kun var pga at revnerne giver risiko for infektion, at jeg var dukket op - min læge smilede lidt og sagde, at jeg bare kunne være kommet lidt tidligere, inden det var kommet så langt :genert: Fik en creme, der fiksede det + en række fornuftige spørgsmål til at afdække årsagen (som aldrig blev fundet). Bl.a. blev der spurgt ind til parfumerede produkter og nyanskaffelse af læderbeklædning (læder kan være garvet med noget kemi, der kan være allergifremkaldende). Jeg kan kun anbefale at få lægen til at kigge på det :gogo:
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Kløende udslæt på hånden

Indlægaf Grissebassen » 6. apr 2021, 07:21

Læge.

Jeg fik noget creme på recept, der fik det til at gå væk lynhurtigt. Jeg havde forsøgt mig med alle receptfrie alternativer over en lang periode uden nogen virkning.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Kløende udslæt på hånden

Indlægaf Ata » 6. apr 2021, 08:46

Jeg har fået en lægetid på fredag! :)
4
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Kløende udslæt på hånden

Indlægaf musling » 6. apr 2021, 09:06

Jeg har hen over vinteren haft noget lignende og faktisk et noget større område - på begge hænder/håndled.
Pga corona tog jeg mig ikke sammen til at gå til læge, så når det var værst (og jeg huskede det) prøvede jeg med min raunsborg-håndcreme og det tog toppen.
Nu er det gået i sig selv, men vil helt klart også søge læge, hvis det blusser op igen. Så fedt med en lægetid til dig :-)
1

Tilbage til "Helbred"