Influenza status

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Influenza status

Indlægaf Skralde » 6. feb 2016, 12:07

Rigtig god bedring til jer alle :ae:

Her i min by er vi vist ret hårdt ramt - især børnene. I min datters børnehus var der kun 20 børn i torsdags, ud af ca.55! Min veninde har fortalt at i sidste uge var 17 af børnene i de 3 o.klasser fraværende også, igen med bl.a. høj og langvarig feber. Min FB vælter også i "sygemeldinger" i øvrigt.

Her vågnede jeg i morges med muskelsmerter og hovedpine og virker generelt dvask. Jeg håber at det er noget én-dags noget.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Influenza status

Indlægaf Torn » 6. feb 2016, 12:25

Jeg fejler intet og har ikke haft influenza eller været syg i flere år. På arbejdspladsen og i familien er ingen ramt. Det er fra Østjylland, jeg rapporterer.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Influenza status

Indlægaf lulu-p » 6. feb 2016, 15:33

Torn skrev:Jeg fejler intet og har ikke haft influenza eller været syg i flere år. På arbejdspladsen og i familien er ingen ramt. Det er fra Østjylland, jeg rapporterer.


Det er også Østjylland jeg sidder i. Og stadig ingen influenza hvor jeg færdes..arbejde..børnehave..skole..
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Influenza status

Indlægaf HappyHippo » 6. feb 2016, 16:41

Jeg har lige været forkølet, men heldigvis ingen influenza. Min søn har i dag fået feber og løbende næse, men om det er influenza aner jeg ikke.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Influenza status

Indlægaf Panton » 6. feb 2016, 16:45

Jeg er mega forkølet og føler mig i osteklokke stadiet. Fryser lidt og er ikke i hopla. Men influenza er det ikke, jeg frygter den faktisk ret meget, da min søn bliver meget meget mandesyg og hvis det så er slemt i forvejen bliver han tripple slem :gisp:

Jeg havde rigtig influenza for to år siden, seriøst jeg troede min sidste dag var kommet. Jeg var ikke ude af sengen i over et døgn, skulle ikke tisse (havde heller ikke indtaget noget) men jeg kunne ikke gå. Det gjorde ondt, overalt :panik: Den tur kan jeg godt frygte og skulle min søn blive syg på samme tid så hopper jeg i kanalen :faldedødom:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Influenza status

Indlægaf JoyNips » 7. feb 2016, 19:20

Jeg er ramt. Jeg plejer ellers altid først at være syg i uge 7, men i mandags lå jeg og rystede af kulde i 3 timer, tirsdag + onsdag blev jeg hjemme fra job med almen utilpashed, torsdag var jeg tilbage på job, fredag måtte jeg gå tidligt hjem fordi jeg blev sølle og resten af weekenden har jeg brugt på sofaen i nattøj med lommetørklæder og kamillete med honning.

Satser på at jeg slipper i uge 7 i år!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Influenza status

Indlægaf Daphne » 7. feb 2016, 23:38

Jeg har haft to gange slem forkølelse med feber osv. i hhv. starten og slutningen af januar, men ikke decideret influenza. Og kender heller ikke nogen, der har haft det i år.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Influenza status

Indlægaf Delfin » 8. feb 2016, 00:25

Det er mange år siden, jeg har haft en regulær influenza i ordets egentlige betydning.
Det folk kalder influenza er jo ofte bare en almindelig virusinfektion med feber, snot, hoste osv. Dem er jeg indtil videre også sluppet udenom i år.
2
14 11 14
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Influenza status

Indlægaf Fru Sunshine » 8. feb 2016, 05:30

Jeg lå mellem jul og nytår, og jeg kan mærke, at jeg samler symptomer lige nu.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Influenza status

Indlægaf Guilded_Lily » 8. feb 2016, 06:01

Jeg har sendt slatne elever hjem, men de er kommet tilbage efter 1-3 dage, hvilket ikke tyder på influenza. En nærmest fast skare af kolleger lægger sig også 1-3 dage pt.

Jeg bliver sjældent ramt.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Influenza status

Indlægaf lulu-p » 8. feb 2016, 07:53

Hvis man går ind på Statens Serum Instituts influenza-overvågning. Så er antallet af indrapporterede influenzatilfælde stadig meget lavt dog stigende. Vi er altså langt fra en epidemi.

Jeg hørte engang en mand i fjernsynet sige, at den største "sygefraværsdag" i DK typisk er dagen efter at medierne skriver om stigende influenzatilfælde. På min gamle arbejdsplads var det altid den samme håndfuld som lagde sig syge når der var snak om "noget i luften". Det kan selvfølgelig også være at de bare har dårligt immunforsvar.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Influenza status

Indlægaf lillebjoern » 8. feb 2016, 07:57

Jeg har slet ikke hørt om noget i min omgangskreds eller på min arbejdsplads eller studie. Jeg blev nedlagt sidste år, og det var en værre omgang, så håber virkelig ikke det sker igen.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Influenza status

Indlægaf HappyPaww » 8. feb 2016, 08:35

Jeg har fået ondt i halsen her til morgen - men det er formentlig ikke influenza, der er på vej (som nævnt i irritationstråden: Hold nu op med at kalde almindelig forkølelse for influenza! ;) )...
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Influenza status

Indlægaf Skralde » 8. feb 2016, 09:25

lulu-p skrev:Hvis man går ind på Statens Serum Instituts influenza-overvågning. Så er antallet af indrapporterede influenzatilfælde stadig meget lavt dog stigende. Vi er altså langt fra en epidemi.

Jeg hørte engang en mand i fjernsynet sige, at den største "sygefraværsdag" i DK typisk er dagen efter at medierne skriver om stigende influenzatilfælde. På min gamle arbejdsplads var det altid den samme håndfuld som lagde sig syge når der var snak om "noget i luften". Det kan selvfølgelig også være at de bare har dårligt immunforsvar.


Jeg har altid luret lidt på de der indrapporterede tilfælde, kontakter folk virkelig deres læge hvis de "blot" ligger med influenza når man ved at det er i omløb? :genert: Altså jeg forstår godt at man giver lægen et ring, hvis man efter 5 dage absolut ingen bedring har, men ellers - hvorfor? (Og det er rent tankespind ikke? Jeg forventer ikke at du har svaret :genert: )
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Influenza status

Indlægaf HappyPaww » 8. feb 2016, 09:26

Skralde skrev:
lulu-p skrev:Hvis man går ind på Statens Serum Instituts influenza-overvågning. Så er antallet af indrapporterede influenzatilfælde stadig meget lavt dog stigende. Vi er altså langt fra en epidemi.

Jeg hørte engang en mand i fjernsynet sige, at den største "sygefraværsdag" i DK typisk er dagen efter at medierne skriver om stigende influenzatilfælde. På min gamle arbejdsplads var det altid den samme håndfuld som lagde sig syge når der var snak om "noget i luften". Det kan selvfølgelig også være at de bare har dårligt immunforsvar.


Jeg har altid luret lidt på de der indrapporterede tilfælde, kontakter folk virkelig deres læge hvis de "blot" ligger med influenza når man ved at det er i omløb? :genert: Altså jeg forstår godt at man giver lægen et ring, hvis man efter 5 dage absolut ingen bedring har, men ellers - hvorfor? (Og det er rent tankespind ikke? Jeg forventer ikke at du har svaret :genert: )

Man kan også indrapportere på influmeter :) http://influmeter.dk/
0

Tilbage til "Helbred"