Influenza status

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Influenza status

Indlægaf Skralde » 8. feb 2016, 09:27

Nå, men mit afkom kom hjem fra sin far i går med 40 i feber og ondt i halsen. Jeg har hovedpine og øm hals, men ikke noget vildt. Jeg håber at det for barnets vedkommende hurtigt er overstået, men jeg forventer det ikke da de virkelig har været ramt i hendes børnehave, hvor ungerne har døjet med meget høj feber i 4-6 dage.

Jeg er træt af sygdom! Forår, kom hid!
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Influenza status

Indlægaf Skralde » 8. feb 2016, 09:30

HappyPaww skrev:
Skralde skrev:
lulu-p skrev:Hvis man går ind på Statens Serum Instituts influenza-overvågning. Så er antallet af indrapporterede influenzatilfælde stadig meget lavt dog stigende. Vi er altså langt fra en epidemi.

Jeg hørte engang en mand i fjernsynet sige, at den største "sygefraværsdag" i DK typisk er dagen efter at medierne skriver om stigende influenzatilfælde. På min gamle arbejdsplads var det altid den samme håndfuld som lagde sig syge når der var snak om "noget i luften". Det kan selvfølgelig også være at de bare har dårligt immunforsvar.


Jeg har altid luret lidt på de der indrapporterede tilfælde, kontakter folk virkelig deres læge hvis de "blot" ligger med influenza når man ved at det er i omløb? :genert: Altså jeg forstår godt at man giver lægen et ring, hvis man efter 5 dage absolut ingen bedring har, men ellers - hvorfor? (Og det er rent tankespind ikke? Jeg forventer ikke at du har svaret :genert: )

Man kan også indrapportere på influmeter :) http://influmeter.dk/


Arh, så giver det straks mere mening :gogo:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Influenza status

Indlægaf Vixen » 8. feb 2016, 10:08

Jeg havde influenza hele sidste uge (startede fredag aften) og det er næsten væk nu. Sikke en omgang. Jeg havde over 39 i feber flere dage i træk og ekstremt påvirket almentilstand. Det var først her i weekenden at jeg kunne holde ud at sidde med min computer og læse og sådan. Nu er der sådan nogle småtterier tilbage som trykken på det ene øre, lidt snottet, lidt hosten og udmattet krop. Det kommer nok til at tage en uge endnu før jeg er helt ovenpå.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Influenza status

Indlægaf lulu-p » 8. feb 2016, 10:24

HappyPaww skrev:
Skralde skrev:
lulu-p skrev:Hvis man går ind på Statens Serum Instituts influenza-overvågning. Så er antallet af indrapporterede influenzatilfælde stadig meget lavt dog stigende. Vi er altså langt fra en epidemi.

Jeg hørte engang en mand i fjernsynet sige, at den største "sygefraværsdag" i DK typisk er dagen efter at medierne skriver om stigende influenzatilfælde. På min gamle arbejdsplads var det altid den samme håndfuld som lagde sig syge når der var snak om "noget i luften". Det kan selvfølgelig også være at de bare har dårligt immunforsvar.


Jeg har altid luret lidt på de der indrapporterede tilfælde, kontakter folk virkelig deres læge hvis de "blot" ligger med influenza når man ved at det er i omløb? :genert: Altså jeg forstår godt at man giver lægen et ring, hvis man efter 5 dage absolut ingen bedring har, men ellers - hvorfor? (Og det er rent tankespind ikke? Jeg forventer ikke at du har svaret :genert: )

Man kan også indrapportere på influmeter :) http://influmeter.dk/


Men der er forskel på om en praktiserende læge indberetter dokumenterede influenzatilfælde (den graf er også på SSI..og den er lav) og borgere som indberetter "influenzasymptomer". Jeg kender mange som i fuld alvor hævder at have influenza 2-3 gange hvert år. Øøøh...nej. Forkølelse, ondt i halsen måske. Men influenza? Nej vel.
4
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Influenza status

Indlægaf Filipai » 8. feb 2016, 10:32

Her er der indtruffet ondt i halsen, lidt feber, hovedpine og ømme led. Men jeg holdte også kæmpe fest i weekenden, som involverede en del alkohol, og gå frem og tilbage udenfor i kulden, og massivt søvnunderskud. Lige en god booster til at starte sygdom. Vi havde også en del afbud til festen grunden influenza.
Senest rettet af Filipai 8. feb 2016, 10:56, rettet i alt 1 gang.
0
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40533

Re: Influenza status

Indlægaf Akehurst2 » 8. feb 2016, 10:34

DD_81 skrev:
Jeg tror muligvis jeg havde det inden jul, skidt tilpas det var jeg ihvertfald.


Hvis du har haft det, er du ikke i tvivl.
1
fisken80
Indlæg: 22020
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51944

Re: Influenza status

Indlægaf fisken80 » 8. feb 2016, 18:55

Akehurst2 skrev:
DD_81 skrev:
Jeg tror muligvis jeg havde det inden jul, skidt tilpas det var jeg ihvertfald.


Hvis du har haft det, er du ikke i tvivl.


Aldeles enig. Jeg havde influenza sidste forår og hold kæft jeg var syg.

Lige nu er jeg også nedlagt, men ikke med influenza, men en omgang halsonde der gør, at jeg lyder som en hvalros når jeg hoster og en gammel havneluder når jeg snakker.

Og det er fame også trælst
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
MOGA
Indlæg: 4024
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7348

Re: Influenza status

Indlægaf MOGA » 8. feb 2016, 19:31

Jeg er frisk som en havørn, var vist sidst syg i november forrige år, med maveonde.
Heller ingen syge børn herhjemme, men jeg kan se i skolen, at ca 20% er syge - men det kan jo være alt muligt.
0
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1153

Re: Influenza status

Indlægaf Wolf » 9. feb 2016, 19:40

Vi er så småt ved at være ovenpå igen, dog har vi nu begge en hoste, der gør at jeg ringer til lægen i morgen :-/

Snot er en ting, men når det er ubehageligt at trække vejret og barnet hoster så vinduerne ryster, så må det være tid til et tjek.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Influenza status

Indlægaf Pussikat82 » 9. feb 2016, 22:24

Er næsten rask. Kæmper kun med slem træthed og hoste i kombi med irritation af halsen. Det tog omkring en uge, før jeg begyndte at føle mig lidt ovenpå igen.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Influenza status

Indlægaf Filipai » 9. feb 2016, 22:51

Filipai skrev:Her er der indtruffet ondt i halsen, lidt feber, hovedpine og ømme led. Men jeg holdte også kæmpe fest i weekenden, som involverede en del alkohol, og gå frem og tilbage udenfor i kulden, og massivt søvnunderskud. Lige en god booster til at starte sygdom. Vi havde også en del afbud til festen grunden influenza.


Og jeg slap heldigvis, jeg har kun lidt øm hals stadig, men det var da heldigvis ikke influenza jeg blev ramt af. Puha. God bedring til de syge derude.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Influenza status

Indlægaf Urtekussen » 10. feb 2016, 08:54

Her var tre ud af fire ramt af noget maveonde med opkast for et par uger siden. Heldigvis var det overstået på et døgn.
Den yngste er mere eller mindre konstant snottet og med småfeber, og har en enkelt gang haft møb, men ellers fejler vi ikke noget.
Endnu.

Influenza har jeg ikke haft i mange år. Måske 15.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Influenza status

Indlægaf Kattefjæs » 10. feb 2016, 14:18

Jeg havde verdens mest stædige og irriterende forkølelse fra slut december til medio januar. Den var simpelthen så langtrukken og træls. Det er meget normalt at jeg har en smule snue en gang om året eller sådan, men det her var absurd.

Jeg er dog stadig lykkelig for at det ikke var influenza. Sidst jeg havde influenza var for 3-4 år siden og det var nær gået rigtig, rigtig galt. Det gik så stærkt at jeg ikke kunne nå at informere nogen før jeg mistede bevidstheden og var ude af stand til at gøre noget. Heldigvis for mig anede en nabo uråd. Han ringede efter en ambulance og de sparkede døren ind. Ellers var jeg død. Det varede 14 dage før jeg var nogenlunde på benene igen, men jeg var stadig afkræftet og generelt skidt tilpas i flere uger derefter.

Ellers havde jeg salmonellaforgiftning for fem års tid siden, hvilket vel varede 3-4 uger i alt før min mave var normal igen. Og så et par småforkølelser hist og her.

Jeg bliver lidt arrig når folk siger at de har influenza når de i virkeligheden bare er forkølede. En forkølelse kan være sindssygt træls og langtrukken og med høj feber, men det gør det ikke til influenza. Influenza kan være alvorligt og farligt. Jeg har desværre oplevet flere dødsfald i familien pga. influenza. Og selvom jeg ellers er rask og frisk, så var jeg selv ved at tage billetten på grund af det.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Influenza status

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 15:57

Nu er manden ramt.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1153

Re: Influenza status

Indlægaf Wolf » 11. feb 2016, 19:44

Ooog eftersom lægen intet fandt på lungerne, har min krop besluttet at forhøje med kvalme og dårlig mave :-(

Nu er jeg godt nok ved at være træt af det - gå så væk sygdom!!!
0

Tilbage til "Helbred"