Influenza status

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Influenza status

Indlægaf Lurende Peber » 29. feb 2016, 17:09

Lidt over 2 uger med lungebetændelser, hvor fruen og jeg hoster mere, end vi snakker (jeg KAN slet ikke snakke pt). Men nu endelig bedring for mit vedkommende efter 6 dages (af 10) penicillinkur. Føj for en omgang.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Influenza status

Indlægaf Kattefjæs » 1. mar 2016, 18:15

Jeg er bange for at det også er influenza jeg har raget til mig.

Det har jeg ikke haft i mange år, men man kan jo aldrig vide sig sikker.

Det startede i søndags med en mærkelig fornemmelse øverst i lungerne og en lidt træls varme i ansigtet, men jeg afskrev det bare med at jeg var i køkkenet det meste af dagen og havde ovn og komfur kørende, så det var jo enormt varmt i lejligheden.

Meeen i går morges var det alligevel åbenlyst at jeg havde feber. Vendte og drejede mig hele natten med voldsomme stikkende smerter i lungerne og feberhallucinationer. Når jeg får feber, er det stort set altid meget pludseligt og voldsomt.

Jeg sov næsten heller ikke i nat og overlevede mest fordi panodiler kunne holde feberen og hallucinationerne lidt nede, men jeg var oppe flere gange og åbne vinduer, skifte tøj og sengetøj... Det lykkedes mig at sove lidt mellem 7 og 9, men havde det så meget værre da jeg vågnede og effekten af panodilerne var aftaget...

Det lykkedes mig at spise en banan så jeg kunne tage nogle flere panodiler, og så var det meste af formiddagen udholdelig, og jeg havde lige akkurat kræfter til at lave og spise cup noodles og drikke noget te.

Tog en lur i eftermiddag, og bagefter var pillernes effekt igen aftaget og feberen tilbage på fuld knald. :whine:

Det lykkedes mig at hækle to rækker over 3-4 timer. Jeg giver op. Jeg kan lige se på skærmen når pillernes effekt er på deres højeste, men ellers er jeg bare slået ud og har ikke forladt sofaen hele dagen.

Det lort.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Influenza status

Indlægaf Kattefjæs » 1. mar 2016, 18:17

Nå, men nu kan jeg også se at de der to rækker, som jeg formåede at hækle, er helt forkerte og skal pilles op.

Det var så meget ikke muskelsmerterne værd. :(
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Influenza status

Indlægaf Guilded_Lily » 11. mar 2016, 21:39

Guilded_Lily skrev:Jeg har sendt slatne elever hjem, men de er kommet tilbage efter 1-3 dage, hvilket ikke tyder på influenza. En nærmest fast skare af kolleger lægger sig også 1-3 dage pt.

Jeg bliver sjældent ramt.


Men det blev jeg! Søndag aften begyndte jeg at blive utilpas med kvalme og småsvimmelhed. Mandag morgen vågnede jeg så med feber, og så gik det ellers stærkt! Onsdag fik jeg åndedrætsbesvær og tog til lægen, som udelukkede lungebetændelse, men fordi han har haft RIGTIG mange inde med influenza, der har udviklet sig til lungebetændelse de sidste uger, sendte han mig hjem i seng med formaning og hvile og rigelig væske. Feberen er først forsvundet i dag, og jeg har det langt bedre, men jeg bliver stadig forkvalmet og svimmel, hvis jeg laver/står for meget. Jeg håber godt nok, jeg kan sove igennem i nat uden panodil og næsespray.

Det er dælme mange år siden, jeg har været sygemeldt en uge - jeg tror faktisk, vi skal helt tilbage til 2003, da jeg fik fjernet min galdeblære...
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Influenza status

Indlægaf Aquadorable » 16. mar 2016, 15:25

Jeg er ramt i øjeblikket - fire dage so far med feber, snot, hovedpine, mavepine, mere snot, masser af hoste og den vildeste bodegastemme.

Var på arbejde fire timer i dag, men måtte gå hjem igen. Nu har jeg vildt meget trykken for ørerne. Great. Jeg går på ferie på fredag, så har reelt kun i morgen tilbage. Er ikke sikker på, min chef er såååå tilfreds med mig :genert:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Influenza status

Indlægaf landsbytossen » 16. mar 2016, 20:20

Jeg blev ramt mandag aften. Heldigvis sover jeg meget, når jeg er syg. Denne gang 42 timer, hvor jeg maks var vågen 10-15 minutter ad gangen. Nu kan jeg holde mig vågen længere tid. Feber, hoste og snot regner jeg med er væk i løbet af et par dage.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Helbred"