hvorfor blev du vaccineret?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.

Hvorfor blev du vaccineret?

For at beskytte mig selv mod alvorlig sygdom
119
29%
For at beskytte andre i min omgangskreds/familie
96
23%
For at vise samfundssind
85
21%
For at få coronapas
87
21%
Fordi jeg følte mig presset til at blive vaccineret
16
4%
Andet
6
1%
 
Afgivne stemmer: 409
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf fisken80 » 10. aug 2021, 14:41

Santa skrev:Jeg kender et barn, som skal starte i 4.klasse om et par dage.
Hans ellers raske mor døde af corona dagen før sommerferien. De måtte slukke for respiratoren.

Der er grunde nok i bare de få linjer alene.


Og ja, det sker måske nok virkelig virkelig sjældent. Men man kan undgå det med vaccinen, så jeg forstår simpelthen ikke, at man hellere vil løbe risikoen for at dø end man vil lade sig vaccinere.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf Panton » 10. aug 2021, 15:12

Jeg gjorde det fordi jeg ville beskytte mig selv, og så for at få coronapas og ikke være hængt op med test hver 3 dag.

Min teen søn, blev testet positiv 3 dage før han selv skulle have vaccine, og han var død hamrende syg i noget der ligner 10+ dage, som I virkelig syg. Alle sagde meget undrende at "unge" jo nærmest ikke kunne mærke det, OMG siger jeg bare, det var ikke den mulighed min søn kunne trække op af hatten, så jeg undgik heldigvis smitte, underligt nok.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf Sangius » 10. aug 2021, 15:17

Min vendines ellers raske far i alderen 60-something døde af corona.

Ellers kender jeg kun folk som har været alment syge, med forkølelse/influenza symptomer.

Jeg er hverken bange for corona eller vaccine. Begge dele har en meget lav risiko for at gøre skade på mig. Begge dele har mere eller mindre ukendte langtidsbivirkninger. Dog er risikoen ved corona på stående fod beviseligt væsentligt større end risikoen ved vaccinen.

Så derfor lod jeg mig selvfølgelig vaccinere.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf landsbytossen » 10. aug 2021, 15:41

Ingen kæde er stærkere end det svageste led.

Jeg vil ikke være det svage led i kæden, som holder en pandemi i gang.
8
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. aug 2021, 15:43

zembra1986 skrev:Jeg er stadig ikke vaccineret og er stadig i tvivl om jeg vil eller ej, men hvis jeg tager den, så er det udelukkende for at beskytte mig selv....... og på 2. pladsen for at beskytte andre. Coronapas får jeg personligt intet ud af, og jeg ville aldrig tage en vaccine for at udvide samfundssind (gud hvor jeg hader det ord)


Jeg bryder mig heller ikke længere om ordet, fordi statsministeren bevidst har gået efter at sentimentalisere det, men samtidig tolker jeg det i denne sammenhæng som "en overbevisning om, at en pandemi løses bedst ved, at flest muligt bliver vaccineret", og denne meget klassiske overbevisning har jeg.
Hvis det ikke er sådan, svarmuligheden skal tolkes, synes jeg, at dette syn på vacciner mangler i afstemningen.
4
Brugeravatar
SødeSkelet
Indlæg: 284
Tilmeldt: 26. jun 2016, 15:12
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1251

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf SødeSkelet » 10. aug 2021, 17:19

DetSorteCirkus skrev:
zembra1986 skrev:Jeg er stadig ikke vaccineret og er stadig i tvivl om jeg vil eller ej, men hvis jeg tager den, så er det udelukkende for at beskytte mig selv....... og på 2. pladsen for at beskytte andre. Coronapas får jeg personligt intet ud af, og jeg ville aldrig tage en vaccine for at udvide samfundssind (gud hvor jeg hader det ord)


Jeg bryder mig heller ikke længere om ordet, fordi statsministeren bevidst har gået efter at sentimentalisere det, men samtidig tolker jeg det i denne sammenhæng som "en overbevisning om, at en pandemi løses bedst ved, at flest muligt bliver vaccineret", og denne meget klassiske overbevisning har jeg.
Hvis det ikke er sådan, svarmuligheden skal tolkes, synes jeg, at dette syn på vacciner mangler i afstemningen.


Ja, sådan har jeg egentlig også fået det med ordet. Her er det tænkt i allerbredeste betydning: at gøre noget til samfundets bedste (og hvad man så mere konkret lægger i det - og om der er tale om det danske samfund eller noget mere omfattende - kan man så selv bestemme ...)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25609

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf Delfin » 10. aug 2021, 17:46

Først og fremmest for at beskytte mig selv, da jeg har dobbelt op på risiko for alvorligt forløb. Viden om at jeg kan forvente et mildere forløb, hvis jeg skulle blive smittet giver mig en vis tryghed, selvom jeg stadig holder afstand, spritter osv.
For at mindske risikoen både i forhold til selv at smitte, men også at den løber løbsk på min arbejdsplads. Vi har haft smitten indenfor dørene for ganske kort tid siden, og besøgsforbuddet tog virkelig hårdt på de unge. Vi nåede op på over en måned, før vi kunne præstere to uger uden positive test. Til gengæld nåede vi kun op på 6 smittede, måske fordi vi efterhånden er godt i gang med vacciner. Desværre kostede det en længerevarende indlæggelse for en af mine kolleger.
Det såkaldte samfundssind. Jeg tror på, at jo flere vi får vaccinerede, des tættere er vi på, at sygdommen bare kan få lov at køre, men med et mildere forløb og færre restriktioner vil være nødvendige. Mit håb er, at vi får det så meget under kontrol, at vi på et tidspunkt kan nøjes med vaccination af sårbare grupper, som ved influenzavaccinen. Jeg håber ikke, at nye varianter som vaccinerne ikke virker på kommer til at stikke en kæp i hjulet for det.
Coronapas og færre test har ikke været udslagsgivende, men det er da en bonus.

P.S. Også for at beskytte sårbare i min familie
2
14 11 14
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. aug 2021, 17:57

Jeg bliver vaccineret på den anden side af graviditeten. For at få coronapas, men også for at passe på andre. Er så træt af at rende til testcentret flere gange om ugen.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf ajnaM » 10. aug 2021, 18:05

Fordi folk, der ved mere om folkesundhed, end jeg gør, vurderede, at det var nødvendigt.

Jeg er personligt ikke ret bange for at få covid og alle mine nære var vaccineret før mig. Jeg skal stadig testes to gange om ugen for at kunne komme på arbejde, så det var heller ikke det.

Det er vitterligt udelukkende ud fra en samfundsmæssig betragtning. At jeg risikerer at smitte andre, der ikke kan beskyttes af vaccine og måske får et svært sygdomsforløb, og at jeg risikerer at bidrage til øget smitte og yderligere restriktioner.

Det vil jeg gerne undgå, så jeg gør gerne mit til, at vi hurtigst muligt kan vende tilbage til et relativt normalt samfund. :gogo:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf Mangoness » 10. aug 2021, 18:17

For at beskytte folk jeg kender, som er i risikozonen for et hårdt forløb.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf Kanga » 10. aug 2021, 18:21

Stort set alle muligheder, undtaget den med at føle sig presset.
Hvor jeg bor er der hver fredag demonstration mod vacciner under mottoet 'Ret til at bestemme over egen krop.' Jeg kunne stille mig op sammen med dem, for jeg er enig i, at man selv må bestemme. Jeg tror ikke, de ville blive glade for mit selskab dog.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf Tux » 10. aug 2021, 18:37

paint skrev:Jeg blev vaccineret fordi der er en pandemi (giver det ikke lidt sig selv? )

Det her.

Altså hallo vi lukker jo ikke ned i månedsvis og bruger milliarder og atter milliarder på at bekæmpe det her for sjov. Når vi har en beviseligt sikker vaccine mod det her, er det da bare at komme afsted at få det stik.

Ovenstående skal ikke tolkes som "samfundssind", hvis nogen brugte det ord som argument for noget som helst med mig i deres nærhed, ville de få en ordentlig en med en våd søndagsberlinger.
1
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf FrkFauna » 10. aug 2021, 19:12

Jeg valgte at blive vaccineret (får 2. stik i september), for at beskytte andre og fordi der er nogen i familien som er særligt udsatte, og selvfølgelig også for at beskytte mig selv, selvom jeg ikke er i risikogruppen er der jo ingen garantier.

Man vil stadig kunne blive smittet med Corona selvom man er vaccineret, derfor vil jeg fortsat vælge og blive testet bare for en ekstra sikkerhed.
0
They say time heals all wounds.
- Broken hearts aren't that simple.


The only creatures that are evolved enough to convey pure love are animals and infants.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf LadyFox » 10. aug 2021, 19:37

Primært for at slippe for at skulle podes hver anden dag op til min fødsel. Der er alligevel mere end jeg kan overskue.
0
...
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: hvorfor blev du vaccineret?

Indlægaf fisken80 » 11. aug 2021, 05:11

Det er nu alligevel ret sjovt, for der er en del herinde, der har skrevet, at de i hvert fald kun kender til, at folk har fået vaccinen for at slippe for test og få mere frihed - men det er ikke ligefrem dét afstemningen her viser er den primære årsag...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Helbred"