Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Krølle » 10. feb 2016, 11:09

Ventetiden i udredningsforløb er en biatch. Hvor er det skønt, der ikke er noget :lun:
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Panton » 10. feb 2016, 11:25

Fræksak skrev:Min scanning var fin! Jeg er SÅ glad og lettet.

:pompom:



:banan:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 10. feb 2016, 12:04

Hvor er I søde :love: :love:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Luffegås » 10. feb 2016, 13:29

Har prøvet både MR og CT scanning et par gange, da jeg har gået til kontrol for en smadret milt. det er ikke slemt, det lyder som en kæmpe printer man ligger inde i, og så får man sådan noget stille og rolig musik. En af gangene var der ingen gummiliste, så lå og kiggede lige op i en masse snavs. Kontrasten mærker du kun lige 10 sekunder når du får det ind og enten kan du mærke en varme i kroppen som om du har pisset i bukserne, eller også mærker du intet.
Som regel havde jeg en sportstop på, og en top og nogle comfy bukser, så der slet ikke var metal på, så føler man sig ikke helt afklædt.
Og så skal man jo bare trække vejret og holde det når de siger til. Når man skal trække vejret ind skal man vidst ikke tage en ordentlig indånding, man skal bare holde det, mener jeg plejede at tælle til 11 så var det overstået.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 11. feb 2016, 10:24

pige1987 skrev:godt alt var som det skulle være. :banan:

Hold da op det er hurtigt man får svar - er det kun ved ct-scanner det går så stærkt?

Jeg skal selv i scanner imorgen men ved ikke om det er mr eller ct scanner. Jeg skal have scannet hjernen.


Nej, jeg tror normalt du vil få en tid ca. en uge efter scanningen, hvor I gennemgår resultatet sammen. Jeg var bare heldig, fordi min (læge)mand kunne tjekke resultatet hurtigt selv.

Edit: og held og lykke til dig! Det skal nok gå fint :kys:
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 11. feb 2016, 12:22

Angelina skrev:
Fræksak skrev:
pige1987 skrev:godt alt var som det skulle være. :banan:

Hold da op det er hurtigt man får svar - er det kun ved ct-scanner det går så stærkt?

Jeg skal selv i scanner imorgen men ved ikke om det er mr eller ct scanner. Jeg skal have scannet hjernen.


Nej, jeg tror normalt du vil få en tid ca. en uge efter scanningen, hvor I gennemgår resultatet sammen. Jeg var bare heldig, fordi min (læge)mand kunne tjekke resultatet hurtigt selv.

Edit: og held og lykke til dig! Det skal nok gå fint :kys:


Jeg fik ikke en tid, men blot et brev, det var jeg oplyst om på forhånd "ca tre uger, så modtager du et brev med resultatet"


Nå, ok. Måske er det forskelligt fra sted til sted. Jeg fik at vide, at det andet normalt ville være fremgangsmåden. Men jeg skal ikke kloge mig på det, jeg har jo ikke været igennem det kan man sige. :)
0
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 801

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Tutter27 » 11. feb 2016, 12:41

Jeg blev CT skannet på bughulen for nogle år siden, og det var I sådan en donut der.

Jeg skulle bare ligge med armene over hovedet. Det var hurtigt overstået. Kontrast væske fik også mig til at føle jeg skulle tisse, men jeg gjorde det ikke :D Og så blev jeg varm over hele kroppen, man kunne mærke det bredte sig fra veflonen.

Første gang jeg blev skannet, røg slangen af armen, så jeg mærkede væsken pumpe ud over hånden :lol: så jeg lå og råbte til dem, der er noget galt!!!! :lol:

Tut
0

Tilbage til "Helbred"