Corona freaks?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Corona freaks?

Indlægaf Mulan » 22. jan 2022, 21:30

Vi har endnu ikke været smittede. Jeg bliver testet (PCR) 2x ugl pga arb (frontpersonale)
Til gengæld har jeg skrabet alle andre forkølelsesvira og influenzavira til mig sidste år og i år. Huzza.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Corona freaks?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. jan 2022, 21:36

2/3 af min datters børnehave er pt. ramt- voksne og børn.
Flere børn i min søns klasse, lærere og SFOpersonale er ramt.
Min mands kollegaer er ramt.
Kun en af mine kollegaer har været ramt, men jeg samtaler med virkelig mange mennekser dagligt.

Ingen af os har været smittede endnu. Det synes jeg er ret vildt. Vi tester alle et par gange om ugen.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Corona freaks?

Indlægaf Artem » 23. jan 2022, 00:23

Skorstenen skrev:
Artem skrev:
Wizzze skrev:47000 smittede i dag, man kan næsten høre musikken fra JAWS i baggrunden, danger coming closer :nerve:

Kan være vi når op på de 50.000 som lovet.
Nu tager jeg til vild party i aften, så hvem ved om jeg bliver en del af statistikken i næste uge...

Du er jo den slanke løbetype, så du går jo nok fri.

Tak det tror jeg også. :banan2:

Det indlæg og konklusion blev bare skrevet en dag for tidligt. For lige nu er der 3 af løbevennerne som har corona.
Så jeg vil da gerne indrømme at det ikke ser ud til at min tidligere konklussion holder hvis det gør dig glad?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Corona freaks?

Indlægaf Pjeps » 23. jan 2022, 00:38

Jeg er endnu undsluppet , til trods for at virussen raser på min arbejdsplads, både blandt personale og patienter. Jeg gætter på at jeg ikke slipper i denne bølge , men krydser for et mildt forløb. Der har været både hårde og milde forløb blandt mine kollegaer, og min observation er at det er helt tilfældigt hvem der er hårdt ramt. Der er ingen fællesnævner der viser at alle de veltrænede rammes mildere end dem som er lever mindre aktivt.
1
:ninja:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Corona freaks?

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2022, 04:52

I og med vaccinens smittehindrende effekt ikke ligger på 0%, giver det vel også god mening, at nogen bare ikke bliver smittet uanset arbejds- og familieforhold.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Corona freaks?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jan 2022, 06:34

DetSorteCirkus skrev:I og med vaccinens smittehindrende effekt ikke ligger på 0%, giver det vel også god mening, at nogen bare ikke bliver smittet uanset arbejds- og familieforhold.


Ja. Jeg har aldrig haft influenza heller og bliver generelt temmelig sjældent syg. Så må jeg bare er heldig :D

Og nu hsr jeg sikkert jinxet det :P
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Corona freaks?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jan 2022, 06:34

DetSorteCirkus skrev:I og med vaccinens smittehindrende effekt ikke ligger på 0%, giver det vel også god mening, at nogen bare ikke bliver smittet uanset arbejds- og familieforhold.


Ja. Jeg har aldrig haft influenza heller og bliver generelt temmelig sjældent syg. Så må jeg bare er heldig :D

Og nu hsr jeg sikkert jinxet det :P
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Corona freaks?

Indlægaf Mani » 23. jan 2022, 06:53

Pjeps skrev:Jeg er endnu undsluppet , til trods for at virussen raser på min arbejdsplads, både blandt personale og patienter. Jeg gætter på at jeg ikke slipper i denne bølge , men krydser for et mildt forløb. Der har været både hårde og milde forløb blandt mine kollegaer, og min observation er at det er helt tilfældigt hvem der er hårdt ramt. Der er ingen fællesnævner der viser at alle de veltrænede rammes mildere end dem som er lever mindre aktivt.

Men så kan man jo ikke pudse glorien over ikke at være ramt…

https://www.berlingske.dk/laesere/usund ... bag-corona
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Corona freaks?

Indlægaf Little_Woman » 23. jan 2022, 07:11

Jeg er i snit ude i tre institutioner/skoler dagligt på jobbet, min 3-årige går i børnehave med stor smitte - og vi er heller ikke ramt endnu.

Skoldkopper har min søn også undgået, trods store udbrud både i børnehave og i vuggestuen.

Måske er vi bare heldige!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Corona freaks?

Indlægaf Purple Haze » 23. jan 2022, 07:18

Mani skrev:
Pjeps skrev:Jeg er endnu undsluppet , til trods for at virussen raser på min arbejdsplads, både blandt personale og patienter. Jeg gætter på at jeg ikke slipper i denne bølge , men krydser for et mildt forløb. Der har været både hårde og milde forløb blandt mine kollegaer, og min observation er at det er helt tilfældigt hvem der er hårdt ramt. Der er ingen fællesnævner der viser at alle de veltrænede rammes mildere end dem som er lever mindre aktivt.

Men så kan man jo ikke pudse glorien over ikke at være ramt…

https://www.berlingske.dk/laesere/usund ... bag-corona


Er egentlig lidt foraget over at Berlingske lægger dpalteplads til sådan en gang lort….
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Corona freaks?

Indlægaf Mani » 23. jan 2022, 07:23

Purple Haze skrev:
Mani skrev:
Pjeps skrev:Jeg er endnu undsluppet , til trods for at virussen raser på min arbejdsplads, både blandt personale og patienter. Jeg gætter på at jeg ikke slipper i denne bølge , men krydser for et mildt forløb. Der har været både hårde og milde forløb blandt mine kollegaer, og min observation er at det er helt tilfældigt hvem der er hårdt ramt. Der er ingen fællesnævner der viser at alle de veltrænede rammes mildere end dem som er lever mindre aktivt.

Men så kan man jo ikke pudse glorien over ikke at være ramt…

https://www.berlingske.dk/laesere/usund ... bag-corona


Er egentlig lidt foraget over at Berlingske lægger dpalteplads til sådan en gang lort….

Det kan vi på ingen måde være uenige om.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Corona freaks?

Indlægaf fisken80 » 23. jan 2022, 10:17

Mani skrev:
Pjeps skrev:Jeg er endnu undsluppet , til trods for at virussen raser på min arbejdsplads, både blandt personale og patienter. Jeg gætter på at jeg ikke slipper i denne bølge , men krydser for et mildt forløb. Der har været både hårde og milde forløb blandt mine kollegaer, og min observation er at det er helt tilfældigt hvem der er hårdt ramt. Der er ingen fællesnævner der viser at alle de veltrænede rammes mildere end dem som er lever mindre aktivt.

Men så kan man jo ikke pudse glorien over ikke at være ramt…

https://www.berlingske.dk/laesere/usund ... bag-corona


Alle debatindlæg på den side er mere eller mindre fjollede. Jeg troede Berlingskes læsere var klogere, men ak.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Corona freaks?

Indlægaf Little_Woman » 25. jan 2022, 14:10

Little_Woman skrev:Jeg er i snit ude i tre institutioner/skoler dagligt på jobbet, min 3-årige går i børnehave med stor smitte - og vi er heller ikke ramt endnu.

Skoldkopper har min søn også undgået, trods store udbrud både i børnehave og i vuggestuen.

Måske er vi bare heldige!


Og i går kom så den positive test :rulle:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Corona freaks?

Indlægaf SjuskeMor » 26. jan 2022, 08:03

Min mand undgik det i næsten to år før omikronen fik ram på ham. Han gik endda fri da næsten hele huset havde Delta i oktober/november, men da vores ældste slæbte smitten hjem i sidste uge, var de tre ældste brødre og ham igennem en heftig omgang hovedpine og mavebøvl. Jeg har både haft heftig Delta og har tre stik, så selvom jeg sikkert er træt fordi jeg sikkert også er smittet, så er det sgu lige til at klare i forhold til deltaen.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Corona freaks?

Indlægaf Mila_H » 26. jan 2022, 19:59

Min ældste fik en positiv test i går. Jeg har fået testet den yngste i dag og venstre stadig på hans svar.
Min egen test i går var negativ - jeg håber måske nok på en positiv (og nemt forløb, naturligvis), så vi kan få det her på én gang (i denne omgang i hvert fald)
0

Tilbage til "Helbred"