Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf HappyPaww » 16. feb 2016, 10:14

Jeg døjer med helt ekstrem tør hud og slimhinder i denne vinter, øjne, hovedbund, næse er vildt generede, jeg har eksemlignende pletter flere steder osv. :(

Jeg er ved at blive desperat, og tænker at jeg nok har brug for fiskeolie eller andet kosttilskud, der virker "smørende" indefra. Har ikke orket at tage til lægen, da ventetiden er lang - og jeg helst undgår læger med mindre jeg står med det ene ben i graven :blush:

I forvejen tager jeg Longo Vital (når jeg husker det :-), men har nok brug for mere. Hvad virker godt, og hvad skal man gå udenom? Jeg er ikke interesseret i at bruge flere hundrede kroner om måneden, og så har jeg stor fobi over for fiskeopstød, som jeg har fået en del af fiskeolietabletter tidligere.

Er der nogle, der har erfaring med dem her fra Bodylab eller de islandske tabletter fra Lysi? Begge er til at komme i nærheden af økonomisk, men det skal jo også virke (og meget vigtigt - ikke give fiskebøvser :badr:)...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf LaScrooge » 16. feb 2016, 11:13

Der er lavet en fin anmeldelse her. Jeg har læst om hvordan de vurderer kvalitet og pris og vægter dem i scoren. Den øverste, den med den højeste score, virker absolut som den mest fornuftige: http://candidlab.com/da/supplement/fiskeolie/
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf kidkomb » 16. feb 2016, 11:31

Jeg synes jeg har hørt godt om olie-shot i form af hørfrø- og kæmpenatlysolie.
Mmm, var det ikke noget Masha Vang-noget?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4592

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf Undtagelsen » 16. feb 2016, 12:19

kidkomb skrev:Jeg synes jeg har hørt godt om olie-shot i form af hørfrø- og kæmpenatlysolie.
Mmm, var det ikke noget Masha Vang-noget?


Jeg mener at MV anbefaler olie fra MK Olie, som koster temmelig meget ift alternativerne.

TS, jeg tager et olieshot (2 spsk) hver morgen. Bruger oftest Udos Choice, som er rimelig billig og god kvalitet.
Derudover tager jeg fiskeolie, hvor jeg lige for tiden tager Biosym EPA GLA, som ellers ikke får den store ros i linket, men jeg synes nu den er meget god.

Det afhjælper min ekstremt tørre vinterhud og jeg kan tydeligt mærke, hvis jeg springer nogle dage over.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf kidkomb » 16. feb 2016, 16:37

Undtagelsen skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes jeg har hørt godt om olie-shot i form af hørfrø- og kæmpenatlysolie.
Mmm, var det ikke noget Masha Vang-noget?


Jeg mener at MV anbefaler olie fra MK Olie, som koster temmelig meget ift alternativerne.

TS, jeg tager et olieshot (2 spsk) hver morgen. Bruger oftest Udos Choice, som er rimelig billig og god kvalitet.
Derudover tager jeg fiskeolie, hvor jeg lige for tiden tager Biosym EPA GLA, som ellers ikke får den store ros i linket, men jeg synes nu den er meget god.

Det afhjælper min ekstremt tørre vinterhud og jeg kan tydeligt mærke, hvis jeg springer nogle dage over.

Helt rigtigt, men hovedbestanddelen i MK olien er nemlig hørfrø- og kæmpenatlysolie.
Så ja, man får jo ikke the real deal, men spørgsmålet er jo så hvor meget forskel, der er på den og den anden :lol2:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf HappyPaww » 16. feb 2016, 16:42

1000 tak alle! Jeg kigger på det :) Har godt hørt om MK olie men det er jo ånssvagt dyrt :D
Men ja, som Fio siger, kan der måske spares lidt på diverse udvortes produkter!
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf kidkomb » 16. feb 2016, 17:50

Fio skrev:Mk-olien er bortset fra hybenkerneolie, identisk til Oil of life woman (der er billigere). Jeg skal ikke kunne sige hvad hybenkerneolie gør, og om det er noget, der gør en kæmpe forskel mht. prisforskellen :D .

Jeg synes jeg læste, dengang jeg kiggede på det, at det skulle være sortkommen-olien (eller hvad det hed) der gjorde forskellen.
Men altså, ret beset er der nok ikke nogen, der ved det med sikkerhed :lol:

Jeg købte i hvert fald Urtekrams Hørfrø- og kæmpenatlysolie med store ambitioner.
Det er nok et halvt år siden.
Jeg har ikke åbnet den endnu....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16143

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf Urtekussen » 16. feb 2016, 18:39

Høhø, Det er en fantastisk titel til en tråd!
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf HappyPaww » 16. feb 2016, 19:33

Urtekussen skrev:Høhø, Det er en fantastisk titel til en tråd!

Get your mind out of the gutter, woman! :lol:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf Sophaya » 16. feb 2016, 19:53

Jeg bruger dem her og synes de er gode :) http://www.shopping4net.dk/Helsekost/Hj ... turell.htm
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf girl_beat » 16. feb 2016, 19:54

LaScrooge skrev:Der er lavet en fin anmeldelse her. Jeg har læst om hvordan de vurderer kvalitet og pris og vægter dem i scoren. Den øverste, den med den højeste score, virker absolut som den mest fornuftige: http://candidlab.com/da/supplement/fiskeolie/

Ved du, hvor den kan købes IRL? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf HappyPaww » 16. feb 2016, 20:08

Sophaya skrev:Jeg bruger dem her og synes de er gode :) http://www.shopping4net.dk/Helsekost/Hj ... turell.htm

Hvor mange tager du dagligt?
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fugtighed indefra (fiskeolie?)

Indlægaf Sophaya » 17. feb 2016, 06:21

HappyPaww skrev:
Sophaya skrev:Jeg bruger dem her og synes de er gode :) http://www.shopping4net.dk/Helsekost/Hj ... turell.htm

Hvor mange tager du dagligt?


Jeg tager godt nok kun en enkelt, fordi jeg tager dem i en kombination med b12, magnesium og d vitamin og synes mere er lidt voldsomt :P Anbefalet dosis er 1-4 dagligt, så jeg ved ikke om det er anderledes med den høje dosis, men udfra den den ene jeg tager synes jeg de virker "rene" og indbydende. Jeg har aldrig haft en negativ oplevelse med dem. Jeg havde dog ikke lige tænkt på at du nok vil tage mere end 1 dagligt.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Helbred"