Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14792
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19226

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Flora » 21. feb 2024, 20:18

Smiling_Goat skrev:Jeg har opdaget noget lidt forfærdeligt. Jeg døjer med IBS én gang om måneden (det er det min læge siger) og det havde jeg egentligt affundet mig med, men nu har jeg opdaget, at Coca-Cola (med sukker) tilsyneladende nærmest fjerner symptomerne.

Altså juhu, noget ser ud til at virke, men liiiidt træls at det er fyldt med sukker og kalorier.

Er I andre der har oplevet det? Og har I evt. Oplevet andre drikkevarer, der kan gøre det samme? Det er vist desværre ikke nok, at der er brus i.

Jeg har prøvet pebermyntete :)


Har du prøvet at spise mælkesyrebakterier? Jeg havde en del bøvl med maven for nogle år siden med tilbagevendende smerter og sådan noget. Så begyndte jeg at spise mælkesyrebakterier, og siden har der ikke været noget. Tænker det kunne være værd at prøve, hvis du ikke allerede har prøvet det.

Jeg tager dem på billedet, men de findes i mange forskellige varianter.

Mælkesyrebakterier.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf godtnavn » 26. feb 2024, 15:39

Fik en neglerod der gik slem betændelse i på lillefingeren i starten af januar, efter masser af sæbevand så den bedre ud, men nu er en ny negl begyndt at vokse ud under den gamle men uden den gamle er røget af, den er så helt bulet og grim den nye negl, hvilket giver god mening når den er vokset ud halvt under den gamle, som stadig nægter at slippe, men nu er "vokset" halvt af og kun sidder på den øverste halvdel af fingeren. Bliver den nye lillefingernegl mon normal med tiden eller skal der gøres noget?
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Elverpigen » 26. feb 2024, 17:37

godtnavn skrev:Fik en neglerod der gik slem betændelse i på lillefingeren i starten af januar, efter masser af sæbevand så den bedre ud, men nu er en ny negl begyndt at vokse ud under den gamle men uden den gamle er røget af, den er så helt bulet og grim den nye negl, hvilket giver god mening når den er vokset ud halvt under den gamle, som stadig nægter at slippe, men nu er "vokset" halvt af og kun sidder på den øverste halvdel af fingeren. Bliver den nye lillefingernegl mon normal med tiden eller skal der gøres noget?


Jeg har prøve at få en storetånegl trådt af. Efter at selve såret var helet, begyndte der også at gro en underlig ny negl ud. Efter 1 års tid så den normal ud igen.
1
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf godtnavn » 26. feb 2024, 18:15

Elverpigen skrev:
godtnavn skrev:Fik en neglerod der gik slem betændelse i på lillefingeren i starten af januar, efter masser af sæbevand så den bedre ud, men nu er en ny negl begyndt at vokse ud under den gamle men uden den gamle er røget af, den er så helt bulet og grim den nye negl, hvilket giver god mening når den er vokset ud halvt under den gamle, som stadig nægter at slippe, men nu er "vokset" halvt af og kun sidder på den øverste halvdel af fingeren. Bliver den nye lillefingernegl mon normal med tiden eller skal der gøres noget?


Jeg har prøve at få en storetånegl trådt af. Efter at selve såret var helet, begyndte der også at gro en underlig ny negl ud. Efter 1 års tid så den normal ud igen.


Rart at den trods alt bliver normal, men et helt år med en grim negl på fingeren kan jeg ikke helt overskue, det er lidt nemmere at gemme tæerne :genert: Det er også mærkeligt at den halve gamle negl ikke giver op og ryger af, den har sluppet hele vejen rundt i kanten men sidder stadig fast på huden midt på neglen.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7881

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Filipai » 26. feb 2024, 18:40

Det er meget specifikt, men here goes. Er der mon nogen der kan anbefale et sted jeg kan få fingrene i en inositol blanding med myo-inositol & d-chiro inositol 40:1.
Jeg skal op og have 4000 mg dagligt.
Ovasitol er en mulighed (som er til at betale) men har ikke haft held med at finde det på en side der ser pålidelig ud og sender til Danmark.
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf KitKat » 28. feb 2024, 07:01

Er der nogen herinde som har erfaring med fx Nordictests som sælger diverse hjemmetest? (D vitamin, jernmangel, herpes og alt muligt andet) :D

Er de ok? Virker de?
Jeg kan godt lide tanken om at kunne tjekke lidt småting selv uden at rende til læge.
1

Tilbage til "Helbred"