Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Mette
Indlæg: 1297
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1857

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Mette » 29. okt 2023, 11:38

Fruity skrev:
Mette skrev:
Fruity skrev:
Mette skrev:
Fruity skrev:
Mette skrev:
Fruity skrev:
Mette skrev:
Fruity skrev:Jeg har købt den her i håbet om, de er lette at rense - og er så tykke, så jeg ikke får et for tyndt hul :genert:

IMG_0089.jpeg

Hvis du har fået lavet dem i juni, så er de stadig ret nye. Jeg ville lade de "skudte" øreringe sidde i, ikke pille ved dem udover når du renser. Og slet ikke tage dem af/på/skifte rundt. Ikke før der er helt ro på.


Dem, der blev skudt i, skulle ud efter 7 uger. Og det kom de. De andre har jeg netop i hele tiden - bortset fra, når der er betændelse i som nu. Så lufter jeg natten over.

Hvorfor skulle de ud?

Enten skal du købe et par nye stikker, af den slags man får skudt i, og så lade dem være. Eller også skal du tage dem ud og lade hullerne vokse sammen og få skudt nye i om x antal mdr. Og så endelig lade de nye sidde. De skal ikke tages uf eller skiftes før der er gået flere måneder.


Dem, der bliver skudt i er ikke til at lade sidde. Så de skulle skiftes til nogen, der er lavet til længere tids brug.

De sad de ca 2 måneder, de skulle.

Ej, men det lyder helt skørt. Hvor har du fået dem skudt i?
Mine børn og jeg har inden for det sidste år fået skudt i 2 forskellige steder.
Der lyder efterforløbet på, at lade dem sidde så længe som muligt, mindst 6 uger, ikke pille ved dem, ikke dreje dem, bare rense med serviet rundt om.
Det siger jo næsten sig selv, at et sår skal have fred for at hele. Hvis du har et sår på hånden, di bliver ved med at røre ved, så heler det jo heller aldrig.

Sidst jeg fik skudt i, for måske 10 år siden, der skulle man dreje og rense og det irriterede jo hullet helt vildt.


Du får lige en tilfældig vejledning fra nettet. De er alle sammen ens. Jeg ved det. Jeg har tjekket mange. Så enten er du blevet fejlvejledt eller også husker du det forkert.

https://www.blomdahl.com/da/historier/p ... -i-orerne/

Det er den vejledning jeg fulgte. Vi læser den åbenbart ikke ens :lol:
Jeg kan dog ikke finde nogle steder, at de ikke må blive siddende, dem man får skudt i.

Men jeg tror nu stadig, du skal finde dig et par øreringe, fu kan have på hele tiden, og ellers lade dem vokse sammen. Det heler aldrig, hvis du tager øreringe af og på hver dag.


Men det gør jeg jo for filen heller ikke. Jeg har netop skiftet til ørestikker, der kunne blive siddende. Det virker bare ikke

Nå ok. Troede at "lufte om natten" betød at du tog dem ud.
0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Fruity » 29. okt 2023, 12:15

Mette skrev:
Fruity skrev:
Mette skrev:
Fruity skrev:
Mette skrev:
Fruity skrev:
Mette skrev:
Fruity skrev:
Mette skrev:
Fruity skrev:Jeg har købt den her i håbet om, de er lette at rense - og er så tykke, så jeg ikke får et for tyndt hul :genert:

IMG_0089.jpeg

Hvis du har fået lavet dem i juni, så er de stadig ret nye. Jeg ville lade de "skudte" øreringe sidde i, ikke pille ved dem udover når du renser. Og slet ikke tage dem af/på/skifte rundt. Ikke før der er helt ro på.


Dem, der blev skudt i, skulle ud efter 7 uger. Og det kom de. De andre har jeg netop i hele tiden - bortset fra, når der er betændelse i som nu. Så lufter jeg natten over.

Hvorfor skulle de ud?

Enten skal du købe et par nye stikker, af den slags man får skudt i, og så lade dem være. Eller også skal du tage dem ud og lade hullerne vokse sammen og få skudt nye i om x antal mdr. Og så endelig lade de nye sidde. De skal ikke tages uf eller skiftes før der er gået flere måneder.


Dem, der bliver skudt i er ikke til at lade sidde. Så de skulle skiftes til nogen, der er lavet til længere tids brug.

De sad de ca 2 måneder, de skulle.

Ej, men det lyder helt skørt. Hvor har du fået dem skudt i?
Mine børn og jeg har inden for det sidste år fået skudt i 2 forskellige steder.
Der lyder efterforløbet på, at lade dem sidde så længe som muligt, mindst 6 uger, ikke pille ved dem, ikke dreje dem, bare rense med serviet rundt om.
Det siger jo næsten sig selv, at et sår skal have fred for at hele. Hvis du har et sår på hånden, di bliver ved med at røre ved, så heler det jo heller aldrig.

Sidst jeg fik skudt i, for måske 10 år siden, der skulle man dreje og rense og det irriterede jo hullet helt vildt.


Du får lige en tilfældig vejledning fra nettet. De er alle sammen ens. Jeg ved det. Jeg har tjekket mange. Så enten er du blevet fejlvejledt eller også husker du det forkert.

https://www.blomdahl.com/da/historier/p ... -i-orerne/

Det er den vejledning jeg fulgte. Vi læser den åbenbart ikke ens :lol:
Jeg kan dog ikke finde nogle steder, at de ikke må blive siddende, dem man får skudt i.

Men jeg tror nu stadig, du skal finde dig et par øreringe, fu kan have på hele tiden, og ellers lade dem vokse sammen. Det heler aldrig, hvis du tager øreringe af og på hver dag.


Men det gør jeg jo for filen heller ikke. Jeg har netop skiftet til ørestikker, der kunne blive siddende. Det virker bare ikke

Nå ok. Troede at "lufte om natten" betød at du tog dem ud.


Det gjorde jeg i går pga mængden af betændelse. Øreflippen var voldsom rød, hård og hævet - så den fik ro over natten og en grundig rens. En øreflip er normal blød. I går var den stenhård og hævet. Det er faldet i dag - hvor jeg har taget nogle forgyldte sølvøreringe i midlertidigt til de der loops kommer. De nye er sådan nogle hænge- nogen med en lang rundet stang som krog. Så de kan let renses ved også bare at lade stangen glide lidt/overhovedet ikke i modsætning til dem der ligner dem, man får skudt ind, hvor der er forhindringer for og bag for rensning.

Jeg håber, det er nok til at få en bedre heling sammen med saltvandsrensning. Nu får det i hvert fald et forsøg.

Hjemme ved mig plejer andre at lave grin med, at hvis jeg får et brystløft/silikone, så falder mine bryster af. Nu bliver jeg mobbet med, jeg nok mister ørerne - og jeg jo kunne sige mig selv, at det ville gå galt. Jeg er seriøst verdens dårligste heler!
0
Mette
Indlæg: 1297
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1857

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Mette » 29. okt 2023, 12:33

Uf, det lyder godt nok som en drøj omgang. Håber det snart går over!
1
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Fruity » 29. okt 2023, 13:04

Mette skrev:Uf, det lyder godt nok som en drøj omgang. Håber det snart går over!


Tak

Og beklager, hvis jeg lyder hidsig. Jeg er vildt frustreret :genert:

Jeg er jo klar over, jeg er en dårlig heler, så jeg har vitterlig gjort alt for at følge samtlige råd. Bortset fra, jeg gik væk fra vådservietterne, da jeg tænkte, der tydeligvis skulle noget vildere til.

Og nu er jeg så nået til debatten…
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18400

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Mi55y » 29. okt 2023, 13:19

Mette skrev:
Mi55y skrev:Nogen, der ved, hvad min datter har her på halsen? Er det et modermærke, der vokser frem? Både far og jeg har mange modermærker, men ikke på "plamage-måden".

Se bort fra våd undertrøje - skulle lige igen-igen sikre mig, at det ikke var gravrust :lol:

20231029_043320.jpg

Sikke nogle øjne :love2:

Har I været på solferie? Synes det ligner sådan noget pigmentforandring fra solen.


Nej, vi har kun været herhjemme i år, så sol har der ikke været meget af :lol: Hun er godt nok rødhåret, men har aldrig været rød af solen, så tror ikke, hun som udgangspunkt har sart hud. Men ja, det kunne nok godt ligne sådan noget...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Fruity » 29. okt 2023, 13:25

Mi55y skrev:
Mette skrev:
Mi55y skrev:Nogen, der ved, hvad min datter har her på halsen? Er det et modermærke, der vokser frem? Både far og jeg har mange modermærker, men ikke på "plamage-måden".

Se bort fra våd undertrøje - skulle lige igen-igen sikre mig, at det ikke var gravrust :lol:

20231029_043320.jpg

Sikke nogle øjne :love2:

Har I været på solferie? Synes det ligner sådan noget pigmentforandring fra solen.


Nej, vi har kun været herhjemme i år, så sol har der ikke været meget af :lol: Hun er godt nok rødhåret, men har aldrig været rød af solen, så tror ikke, hun som udgangspunkt har sart hud. Men ja, det kunne nok godt ligne sådan noget...


Min første tanke var, det var pga for meget væske der og det skulle løses med kartoffelmel et par dage. Men når det er pigmentforandring uden solpåvirkning, er jeg blank
0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Fruity » 31. okt 2023, 02:04

Neverkont skrev:
Fruity skrev:I juni fik jeg huller i ørerne.

Det venstre øre er ømt og blødte lidt, da jeg tog ørering ud i dag. Det højre er betændt og bløder meget. Det vil bare ikke hele.

Nogle gode ideer til, hvordan jeg griber det an?

Jeg renser med klorhexidin - det plejer at slå betændelsen ned. Men en. At uden ørenring = hullet luller sig til/det føles sådan med størknet blod - og det bløder når ørenringen skal ind…



Da jeg var ung og havde fået huller i ørerne sloges jeg af og til med betændelse i hullerne, det kom oftest når jeg havde haft uægte øreringe i og siden jeg stoppede med det har jeg ikke haft problemer.
Dengang blev jeg anbefalet, at købe et par runde øreringe af guld, fordi så kan man både rense omkring hullet og rense øreringen, og dreje øreringen så det beskidte kommer frem og kan blive renset, uden at man tager øreringen ud.
Dengang kaldte vi dem bare "runde øreringe," i dag ville man kalde dem hoops eller creol, men de var lavet lidt anderledes.

På dem her er det tydeligt, at det der skal igennem øret er tyndt, og resten er tykt (et rør, hvor den tynde ende går ind i, og fungerer som lukning): https://www.chanti.dk/30_mm_scrouples_r ... v__-223591 Dem vil du ikke kunne dreje rundt på samme måde.
Dem vi brugte dengang var lavet "omvendt", så det lange stykke var tyndt (0,8-1 mm) og gik igennem øret, og det korte stykke var et rør, der fungerede som lukketøj, som den tynde ende gik ind i. Håber det kan forstås. :D

Medmindre du kan finde et par af de gammeldags (f.eks. hos et ældre familiemedlem, antikvarisk eller i en guldsmeds gemmer), så vil mit bedste bud være sådan nogle som dem her: https://www.smyks.dk/shop/137-kreoler-o ... JDEALw_wcB

Fordelen ved de gammeldags er, at der ikke var en krog ell.l. der skulle igennem hullet i øret, det var bare tråden, som øreringen var lavet af.

Dengang bruge vi også klorhexidin, i dag ville jeg nok bruge kolloid sølv.


De der midlertidige “stænger”, jeg har sat i, er markant bedre end stikkerne. Jeg kan lige så stille skubbe bagpå og få det betændte, der sidder fast på stangen inden i øret ud - og dermed få renset meget lettere, end før, hvor jeg ikke rigtigt kunne komme under lås og forside. Det er allerede meget bedre. Nu skal såret bare hele pænt - men helst ikke lukke for meget til, før dem du anbefalede kommer :genert: Jeg har en mistanke om, de er ret tynde, de her “stænger”
0
Mamaseraptor
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 100
Likede indlæg: 1460

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Mamaseraptor » 31. okt 2023, 04:53

Fruity, et godt middel er brintoverilte til at rense med. Køb den mildeste på apoteket. Køb en engangssprøjte med og dryp lidt i hullerne et par gange om dagen. Det skummer og bobler en del, når det bruges, men det er effektivt til at rense med. Jeg tog ikke øreringene ud. Du burde se en effekt rimelig hurtig.
0
Neverkont
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2995

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Neverkont » 31. okt 2023, 09:14

Fruity skrev:
Neverkont skrev:
Fruity skrev:I juni fik jeg huller i ørerne.

Det venstre øre er ømt og blødte lidt, da jeg tog ørering ud i dag. Det højre er betændt og bløder meget. Det vil bare ikke hele.

Nogle gode ideer til, hvordan jeg griber det an?

Jeg renser med klorhexidin - det plejer at slå betændelsen ned. Men en. At uden ørenring = hullet luller sig til/det føles sådan med størknet blod - og det bløder når ørenringen skal ind…



Da jeg var ung og havde fået huller i ørerne sloges jeg af og til med betændelse i hullerne, det kom oftest når jeg havde haft uægte øreringe i og siden jeg stoppede med det har jeg ikke haft problemer.
Dengang blev jeg anbefalet, at købe et par runde øreringe af guld, fordi så kan man både rense omkring hullet og rense øreringen, og dreje øreringen så det beskidte kommer frem og kan blive renset, uden at man tager øreringen ud.
Dengang kaldte vi dem bare "runde øreringe," i dag ville man kalde dem hoops eller creol, men de var lavet lidt anderledes.

På dem her er det tydeligt, at det der skal igennem øret er tyndt, og resten er tykt (et rør, hvor den tynde ende går ind i, og fungerer som lukning): https://www.chanti.dk/30_mm_scrouples_r ... v__-223591 Dem vil du ikke kunne dreje rundt på samme måde.
Dem vi brugte dengang var lavet "omvendt", så det lange stykke var tyndt (0,8-1 mm) og gik igennem øret, og det korte stykke var et rør, der fungerede som lukketøj, som den tynde ende gik ind i. Håber det kan forstås. :D

Medmindre du kan finde et par af de gammeldags (f.eks. hos et ældre familiemedlem, antikvarisk eller i en guldsmeds gemmer), så vil mit bedste bud være sådan nogle som dem her: https://www.smyks.dk/shop/137-kreoler-o ... JDEALw_wcB

Fordelen ved de gammeldags er, at der ikke var en krog ell.l. der skulle igennem hullet i øret, det var bare tråden, som øreringen var lavet af.

Dengang bruge vi også klorhexidin, i dag ville jeg nok bruge kolloid sølv.


De der midlertidige “stænger”, jeg har sat i, er markant bedre end stikkerne. Jeg kan lige så stille skubbe bagpå og få det betændte, der sidder fast på stangen inden i øret ud - og dermed få renset meget lettere, end før, hvor jeg ikke rigtigt kunne komme under lås og forside. Det er allerede meget bedre. Nu skal såret bare hele pænt - men helst ikke lukke for meget til, før dem du anbefalede kommer :genert: Jeg har en mistanke om, de er ret tynde, de her “stænger”


Det er lige præcis det der er fordelen ved de runde øreringe. :)

Ved nærmere eftertanke vil jeg faktisk tro, at et par runde øreringe af sterlingsølv kan gøre det lige så godt som guld, fordi bakterier ikke kan leve på sølv, sølv virker som antibiotika.
1
Neverkont
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2995

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Neverkont » 31. okt 2023, 09:15

Mamaseraptor skrev:Fruity, et godt middel er brintoverilte til at rense med. Køb den mildeste på apoteket. Køb en engangssprøjte med og dryp lidt i hullerne et par gange om dagen. Det skummer og bobler en del, når det bruges, men det er effektivt til at rense med. Jeg tog ikke øreringene ud. Du burde se en effekt rimelig hurtig.


Det var jo britoverilte vi brugte da jeg var ung, ikke klorhexidin. :gogo:
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42596

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf LaMariposa » 31. okt 2023, 18:45

Neverkont skrev:
Mamaseraptor skrev:Fruity, et godt middel er brintoverilte til at rense med. Køb den mildeste på apoteket. Køb en engangssprøjte med og dryp lidt i hullerne et par gange om dagen. Det skummer og bobler en del, når det bruges, men det er effektivt til at rense med. Jeg tog ikke øreringene ud. Du burde se en effekt rimelig hurtig.


Det var jo britoverilte vi brugte da jeg var ung, ikke klorhexidin. :gogo:


Svider det ikke helt vildt? Kan huske fra min barndom, at det gjorde nas at få renset sår med det.
0
:lun: Be brave
Neverkont
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2995

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Neverkont » 31. okt 2023, 21:31

LaMariposa skrev:
Neverkont skrev:
Mamaseraptor skrev:Fruity, et godt middel er brintoverilte til at rense med. Køb den mildeste på apoteket. Køb en engangssprøjte med og dryp lidt i hullerne et par gange om dagen. Det skummer og bobler en del, når det bruges, men det er effektivt til at rense med. Jeg tog ikke øreringene ud. Du burde se en effekt rimelig hurtig.


Det var jo britoverilte vi brugte da jeg var ung, ikke klorhexidin. :gogo:


Svider det ikke helt vildt? Kan huske fra min barndom, at det gjorde nas at få renset sår med det.


Ikke så vidt jeg husker.
0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Fruity » 1. nov 2023, 19:20

Neverkont skrev:
LaMariposa skrev:
Neverkont skrev:
Mamaseraptor skrev:Fruity, et godt middel er brintoverilte til at rense med. Køb den mildeste på apoteket. Køb en engangssprøjte med og dryp lidt i hullerne et par gange om dagen. Det skummer og bobler en del, når det bruges, men det er effektivt til at rense med. Jeg tog ikke øreringene ud. Du burde se en effekt rimelig hurtig.


Det var jo britoverilte vi brugte da jeg var ung, ikke klorhexidin. :gogo:


Svider det ikke helt vildt? Kan huske fra min barndom, at det gjorde nas at få renset sår med det.


Ikke så vidt jeg husker.


Jeg fandt nogle af de “gamle” øreringe ved en guldsmed. De kan gå hele vejen rundt uden problemer. De har bare at være gode - for måtte give 1.500 for dem :lol: men det er fint. Det er en ret neutral ørering - og den må klart være bedre at sove med end det jeg brugte. Den er 1 mm tyk og kunne næsten ikke komme igennem, så det er nok godt, jeg ikke ventede længere.

Det har virket fint til at slå betændelsen ned med klorhexidin, så det fortsætter jeg lige med til den er helt væk (nu har jeg jo lige generet det igen) og så tænker jeg, jeg prøver saltvand. Men ellers vil jeg nu bare beholde de her øreringe i til næste summer… er sikker på, de vil være gode, da de kam renses grundigt og skånsomt
1
Neverkont
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2995

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Neverkont » 1. nov 2023, 21:09

Fruity skrev:
Neverkont skrev:
LaMariposa skrev:
Neverkont skrev:
Mamaseraptor skrev:Fruity, et godt middel er brintoverilte til at rense med. Køb den mildeste på apoteket. Køb en engangssprøjte med og dryp lidt i hullerne et par gange om dagen. Det skummer og bobler en del, når det bruges, men det er effektivt til at rense med. Jeg tog ikke øreringene ud. Du burde se en effekt rimelig hurtig.


Det var jo britoverilte vi brugte da jeg var ung, ikke klorhexidin. :gogo:


Svider det ikke helt vildt? Kan huske fra min barndom, at det gjorde nas at få renset sår med det.


Ikke så vidt jeg husker.


Jeg fandt nogle af de “gamle” øreringe ved en guldsmed. De kan gå hele vejen rundt uden problemer. De har bare at være gode - for måtte give 1.500 for dem :lol: men det er fint. Det er en ret neutral ørering - og den må klart være bedre at sove med end det jeg brugte. Den er 1 mm tyk og kunne næsten ikke komme igennem, så det er nok godt, jeg ikke ventede længere.

Det har virket fint til at slå betændelsen ned med klorhexidin, så det fortsætter jeg lige med til den er helt væk (nu har jeg jo lige generet det igen) og så tænker jeg, jeg prøver saltvand. Men ellers vil jeg nu bare beholde de her øreringe i til næste summer… er sikker på, de vil være gode, da de kam renses grundigt og skånsomt


Det glæder mig, at du kunne finde et par af de "gammeldags". :)
Ja, de er jo ganske enkle, men de kan evt. piftes op med en perle eller et lille vedhæng.
1
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Fruity » 1. nov 2023, 21:53

Neverkont skrev:
Fruity skrev:
Neverkont skrev:
LaMariposa skrev:
Neverkont skrev:
Mamaseraptor skrev:Fruity, et godt middel er brintoverilte til at rense med. Køb den mildeste på apoteket. Køb en engangssprøjte med og dryp lidt i hullerne et par gange om dagen. Det skummer og bobler en del, når det bruges, men det er effektivt til at rense med. Jeg tog ikke øreringene ud. Du burde se en effekt rimelig hurtig.


Det var jo britoverilte vi brugte da jeg var ung, ikke klorhexidin. :gogo:


Svider det ikke helt vildt? Kan huske fra min barndom, at det gjorde nas at få renset sår med det.


Ikke så vidt jeg husker.


Jeg fandt nogle af de “gamle” øreringe ved en guldsmed. De kan gå hele vejen rundt uden problemer. De har bare at være gode - for måtte give 1.500 for dem :lol: men det er fint. Det er en ret neutral ørering - og den må klart være bedre at sove med end det jeg brugte. Den er 1 mm tyk og kunne næsten ikke komme igennem, så det er nok godt, jeg ikke ventede længere.

Det har virket fint til at slå betændelsen ned med klorhexidin, så det fortsætter jeg lige med til den er helt væk (nu har jeg jo lige generet det igen) og så tænker jeg, jeg prøver saltvand. Men ellers vil jeg nu bare beholde de her øreringe i til næste summer… er sikker på, de vil være gode, da de kam renses grundigt og skånsomt


Det glæder mig, at du kunne finde et par af de "gammeldags". :)
Ja, de er jo ganske enkle, men de kan evt. piftes op med en perle eller et lille vedhæng.


Phew. Nu reddede jeg lige tre vedhæng i forgyldt sølv. De var sat på øreklips, som jeg havde lagt til genbrug. De kunne sagtens vippes af og sættes på dem her. Hurra!!! Nu bliver jeg rigtig glad for de her runde nogen :D
2

Tilbage til "Helbred"