7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 633
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1265

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf LittleLemon » 18. maj 2023, 16:23

Jeg ved ikke om du allerede har været ved lægen, så mit svar er irrelevant, men…

Da jeg var barn kastede jeg ofte op efter fødselsdage, fastelavn og den slags.
Efterhånden fandt vi frem til, at det skete når jeg havde spist vingummi. Der må ha’ været et eller andet i dem jeg ikke tålte. Hvis jeg nøjedes med at spise alt det andet slik i en slikpose og byttede vingummierne til lakrids/skum/chokolade, så gik det fint.

Måske er der noget din datter ikke kan tåle, som I typisk får i weekenderne? Feks i slik.
2
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1288
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2728

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf Frandsen » 23. maj 2023, 11:15

Vi har været ved lægen og får inden længe en indkaldelse til noget udredningshalløj. Ved ikke meget mere, da det var manden, der var ved lægen. Lægen var ikke bekymret, men fandt det vist 'spændende' - og det er grunden til, at vi er sendt videre :)
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1288
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2728

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf Frandsen » 23. maj 2023, 11:16

LittleLemon skrev:Jeg ved ikke om du allerede har været ved lægen, så mit svar er irrelevant, men…

Da jeg var barn kastede jeg ofte op efter fødselsdage, fastelavn og den slags.
Efterhånden fandt vi frem til, at det skete når jeg havde spist vingummi. Der må ha’ været et eller andet i dem jeg ikke tålte. Hvis jeg nøjedes med at spise alt det andet slik i en slikpose og byttede vingummierne til lakrids/skum/chokolade, så gik det fint.

Måske er der noget din datter ikke kan tåle, som I typisk får i weekenderne? Feks i slik.


Skete det også et døgn efter efter? Altså ikke umiddelbart efter
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 633
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1265

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf LittleLemon » 23. maj 2023, 16:31

Frandsen skrev:
LittleLemon skrev:Jeg ved ikke om du allerede har været ved lægen, så mit svar er irrelevant, men…

Da jeg var barn kastede jeg ofte op efter fødselsdage, fastelavn og den slags.
Efterhånden fandt vi frem til, at det skete når jeg havde spist vingummi. Der må ha’ været et eller andet i dem jeg ikke tålte. Hvis jeg nøjedes med at spise alt det andet slik i en slikpose og byttede vingummierne til lakrids/skum/chokolade, så gik det fint.

Måske er der noget din datter ikke kan tåle, som I typisk får i weekenderne? Feks i slik.


Skete det også et døgn efter efter? Altså ikke umiddelbart efter


Det skete typisk sent aften/nat så vidt jeg husker, men er ikk helt sikker, for det er ca 35 år siden *mimre*
1
Lindholm
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. apr 2024, 11:54
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf Lindholm » 1. apr 2024, 11:57

Hej,
Jeg vil blot høre om I fik noget klarhed fra læge/udredning? Vi oplever nemlig præcis det samme med vores pige på 7 år lige nu.
1
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1288
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2728

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf Frandsen » 15. apr 2024, 05:48

Hov, fik aldrig opdateret denne tråd. Der kom aldrig nogen indkaldelse, men da der ikke kom flere opkastninger, lod vi det ligge

MEN! Tidligt i morges skete det sgu igen! Præcis (!) et år efter første omgang sidste år. Og præcis som sidste år på en mandag :gruble: :nerve: :forvirret:

Det kan være, det er et tilfælde, men indtil videre er det på samme måde: Vågner tidligt (kl. 5), føler sig tørstig, drikker lidt vand, kaster op nogle gange med 15 min imellem - dog bare vand, der kastes op, da hun ikke har spist noget siden i går.
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1288
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2728

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf Frandsen » 15. apr 2024, 05:49

Kan man kaste op af træthed? Altså dagen efter? Der har nemlig været tryk på denne weekend med alle mulige aktiviteter
0
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf JoyNips » 15. apr 2024, 05:52

Frandsen skrev:Kan man kaste op af træthed? Altså dagen efter? Der har nemlig været tryk på denne weekend med alle mulige aktiviteter


Det tror jeg helt bestemt godt. Min 7-årige kastede op i går. Vi holdt fødselsdag for klassen lørdag.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17406
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42493

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf LaMariposa » 15. apr 2024, 10:53

Frandsen skrev:Kan man kaste op af træthed? Altså dagen efter? Der har nemlig været tryk på denne weekend med alle mulige aktiviteter


Nu er jeg jo voksen, men jeg kan godt blive dårlig, hvis jeg har spist usund mad og sovet for lidt over nogle dage. Det kan bedst beskrives som følelsen af tømmermænd.

Men jeg synes, at I skal kontakte lægen igen, så I er helt sikre på, at der ikke er noget andet galt.
0
:lun: Be brave
Fræksak
Indlæg: 2498
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 476
Likede indlæg: 4256

Re: 7-årig kaster op hver 14. dag - hvad kan det være?

Indlægaf Fræksak » 15. apr 2024, 16:28

Mine børn, især den ældste, reagerer med fysisk sygdom, hvis hun er blevet overbelastet. Hun føler sig utilpas og får feber (vildt at kroppen kan reagere sådan). For os kunne opkastninger sagtens være et tegn på, at der har været for meget om ørerne i en periode. (de har begge autisme, så deres sansesystem er lidt mere på overarbejde end andres, men jeg kan høre i omgangskredsen, at det ikke er unormalt hos helt neurotypiske børn)
1

Tilbage til "Helbred"