Pludselig vægtøgning?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Pludselig vægtøgning?

Indlægaf Luffegås » 10. apr 2016, 13:40

Jeg har pludselig, på under 1 måned taget på, nu er jeg oppe på 4 kg.. Fra 74 til 78, og jeg er 171.. Jeg føles oppustet, forleden var jeg helt spændt i maven men det tror jeg ikke jeg er mere dog.

Nogen der har erfaringer med hvad sådan en pludselig vægtøgning kan betyde?
Jeg har veje 74 i MANGE år, og har hverken gjort eller spist anderledes, end jeg plejer.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Pludselig vægtøgning?

Indlægaf Karkluden » 10. apr 2016, 13:45

Luffegås skrev:Jeg har pludselig, på under 1 måned taget på, nu er jeg oppe på 4 kg.. Fra 74 til 78, og jeg er 171.. Jeg føles oppustet, forleden var jeg helt spændt i maven men det tror jeg ikke jeg er mere dog.

Nogen der har erfaringer med hvad sådan en pludselig vægtøgning kan betyde?
Jeg har veje 74 i MANGE år, og har hverken gjort eller spist anderledes, end jeg plejer.

Graviditet?

Ellers tænker jeg forstoppelse eller væskeophobning. Jeg ville tage en graviditetstest, og så ville jeg købe noget husk og drikke en mulliardmillion meget vand, og se om det kunne sætte gang i en evt forstoppelse.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Pludselig vægtøgning?

Indlægaf Luffegås » 10. apr 2016, 13:51

Jeg mistænkte graviditet for 1½-måned siden, men har haft SÅ mange negative tests, og så blødte jeg også for ca. 3-4 uger siden. Det var ganske vidst kun 3 dage men jeg har altid haft en let mens.. Jeg tog en test denne uge, der også var negativ. Jeg har dog haft kredset mine tanker omkring der kunne være en missed abortion, hvor kroppen altså bare fortsætter, selvom der ikke er andre symptomer. Jeg har lidt ømme bryster, men det kan være pga. nogen af mine BH'er ikke er fantastisk gode.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Pludselig vægtøgning?

Indlægaf Luffegås » 10. apr 2016, 14:55

Karkluden skrev:
Luffegås skrev:Jeg har pludselig, på under 1 måned taget på, nu er jeg oppe på 4 kg.. Fra 74 til 78, og jeg er 171.. Jeg føles oppustet, forleden var jeg helt spændt i maven men det tror jeg ikke jeg er mere dog.

Nogen der har erfaringer med hvad sådan en pludselig vægtøgning kan betyde?
Jeg har veje 74 i MANGE år, og har hverken gjort eller spist anderledes, end jeg plejer.

Graviditet?

Ellers tænker jeg forstoppelse eller væskeophobning. Jeg ville tage en graviditetstest, og så ville jeg købe noget husk og drikke en mulliardmillion meget vand, og se om det kunne sætte gang i en evt forstoppelse.


Jeg synes faktisk mine toiletbesøg er fine nok, både hvor ofte og hvad.... men helt klart enig med vand, vand kan man altid få mere af! :) Men det er en øvelse..
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Pludselig vægtøgning?

Indlægaf Luffegås » 10. apr 2016, 15:06

Rakel skrev:Kontakt din læge. Det ville jeg gøre ved +4 kg uden en grund.

Jeg har nok lidt dumdristigt bestilt en tid lige nu, til om 4 uger. Der er i forvejen en forfærdelig ventetid ved min læge, og jeg tænkte jeg måske kunne gøre noget anderledes i de 4 uger, og måske aflyse tiden. Men jeg er godt nok nervøs for at det er noget man burde få undersøgt hurtigst muligt og ikke 4 uger. Så jeg søger egentligt erfaringer fra andre og historier, men lægen er kontaktet. Bliver ventetiden uudholdelig må jeg jo ringe til dem i morgen og spørge om der kan gøres andet.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Pludselig vægtøgning?

Indlægaf Grissebassen » 19. apr 2016, 11:29

Har du været stresset? Jeg har personligt tendens til at tage et par kilo på efter perioder med stress. Jeg tænker det er noget med, at kroppen under restitution forsøger at ruste sig selv til når der kommer endnu en stresset periode.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Pludselig vægtøgning?

Indlægaf dykkersild » 26. apr 2016, 13:04

Kan du være i overgangsalderen - der kan nogen tage voldsomt på, over kort tid?
0

Tilbage til "Helbred"