Overgangsalder

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Overgangsalder

Indlægaf Tricolette » 22. okt 2018, 06:22

Prosperity74 skrev:
MissDitte skrev:
Prosperity74 skrev:Hvad gør i andre når i har hedeture ? De hedeture er godt nok ved at drive mig til vanvid :/


Tager noget tøj af og forsøger at omfavne det :D :D


Det gør jeg også, men ind imellem irriterer det mig :-D


Som tidligere nævt - min vifte.

Men derudover har jeg også en microovnsvarmepude med korn liggende i fryseren :stoned: - så er den dejlig kold til lige at ligge lidt i nakken, når det er allerværst.

Anden hurtig løsning på kontoret feks er at smide skoene - her er gulvet nemlig altid ret så koldt.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Overgangsalder

Indlægaf Prosperity74 » 22. okt 2018, 06:29

Tricolette skrev:
Prosperity74 skrev:
MissDitte skrev:
Prosperity74 skrev:Hvad gør i andre når i har hedeture ? De hedeture er godt nok ved at drive mig til vanvid :/


Tager noget tøj af og forsøger at omfavne det :D :D


Det gør jeg også, men ind imellem irriterer det mig :-D


Som tidligere nævt - min vifte.

Men derudover har jeg også en microovnsvarmepude med korn liggende i fryseren :stoned: - så er den dejlig kold til lige at ligge lidt i nakken, når det er allerværst.

Anden hurtig løsning på kontoret feks er at smide skoene - her er gulvet nemlig altid ret så koldt.


Jeg har bestilt en vifte på Wish :). Indtil da låner jeg min datters vifte, når det er stygt med de der hedeture :-D
Det lyder smart med sådan en microovns varmepude, hvor har du købt sådan en ?
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Overgangsalder

Indlægaf Tricolette » 22. okt 2018, 06:30

Prosperity74 skrev:
Tricolette skrev:
Prosperity74 skrev:
MissDitte skrev:
Prosperity74 skrev:Hvad gør i andre når i har hedeture ? De hedeture er godt nok ved at drive mig til vanvid :/


Tager noget tøj af og forsøger at omfavne det :D :D


Det gør jeg også, men ind imellem irriterer det mig :-D


Som tidligere nævt - min vifte.

Men derudover har jeg også en microovnsvarmepude med korn liggende i fryseren :stoned: - så er den dejlig kold til lige at ligge lidt i nakken, når det er allerværst.

Anden hurtig løsning på kontoret feks er at smide skoene - her er gulvet nemlig altid ret så koldt.


Jeg har bestilt en vifte på Wish :). Indtil da låner jeg min datters vifte, når det er stygt med de der hedeture :-D
Det lyder smart med sådan en microovns varmepude, hvor har du købt sådan en ?


Den jeg har, har jeg syet selv :genert:
1
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 24. okt 2018, 12:39

Min menstruation har endelig besluttet sig for at dukke op,- jeg har haft følelsen af at det var på vej i flere uger :rulle: Jeg bliver sindssyg af den uregelmæssighed :cuss:
Og så tror jeg, at jeg er begyndt at få lidt hedeture, men foreløbigt kun om natten og ikke i voldsom grad :/
0
What's done in the dark will be brought to the light
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Overgangsalder

Indlægaf Buffy » 19. nov 2018, 10:32

Jeg har lige været til undersøgelse på klinik for nvindesygdomme og der er en ret stor sandsynlighed for at jeg er helt færdig med at bløde :sol:
Min slimhinde er tynd og mine æggestokke små uden nogen tegn på æg eller noget. :kryds:
Lægen kunne selvfølgelig ikke love noget 100%, men det ser lovende ud.
1
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Overgangsalder

Indlægaf Prosperity74 » 30. nov 2018, 17:56

Nu har jeg i de sidste 5 dage “plet blødt” ( sådan lidt rød brunt blod når jeg tørrer mig ), haft kramper i underlivet og haft sådan noget optakt til menstruation. Der er stadig ikke kommet ordentlig menstruation, i følge min app til menstruations cyklus skulle jeg have haft det i onsdags. Møg krop :cuss: :tie:
0
thohan123
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. dec 2018, 09:43
Kort karma: 0

Re: Overgangsalder

Indlægaf thohan123 » 3. dec 2018, 09:50

Hej har ikke haft mens siden slut juli 18. Efter dette har jeg haft hæftige hedeture, mange gange om dagen. De er nu næsten væk, der kommer nogle meget svage hedeture en gang imellem. Jeg har ikke taget noget for det.
Jeg kan jo ikke vide om jeg får mens igen, men er det normalt bare at stoppe fra den ene dag til den anden. Jeg er 49 er det tidligt eller hvordan har i oplevet det? Jeg er blevet mere stiv i leddene, og er gråhåret:-) men ellers har jeg det ok. I årene før har jeg haft mens, som har haft interval 26-27 dage, en enkelt gang er den sprunget over en måned, de har har skiftevis været svage eller kraftige.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Overgangsalder

Indlægaf Fru Sunshine » 7. dec 2018, 21:48

thohan123 skrev:Hej har ikke haft mens siden slut juli 18. Efter dette har jeg haft hæftige hedeture, mange gange om dagen. De er nu næsten væk, der kommer nogle meget svage hedeture en gang imellem. Jeg har ikke taget noget for det.
Jeg kan jo ikke vide om jeg får mens igen, men er det normalt bare at stoppe fra den ene dag til den anden. Jeg er 49 er det tidligt eller hvordan har i oplevet det? Jeg er blevet mere stiv i leddene, og er gråhåret:-) men ellers har jeg det ok. I årene før har jeg haft mens, som har haft interval 26-27 dage, en enkelt gang er den sprunget over en måned, de har har skiftevis været svage eller kraftige.

Jeg er 47, og min overgang begyndte for to år siden, så jeg synes jo ikke, det er så tidligt igen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Overgangsalder

Indlægaf Freya » 31. dec 2018, 15:21

Er der nogen af jer, der har lidt af ømme bryster? Som i bare man kommer til at strejfe dem, gør de ondt. Ikke nødvendigvis i forbindelse med ægløsning eller mens, men dog aftager det ofte et par dage efter min menstruation kun for at starte op igen en uges tid efter.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Overgangsalder

Indlægaf dykkersild » 16. jan 2019, 08:20

Fire mdr. uden menstruation og så out of the blue - mega mens - som at blive sparket i maven af en hest. Kraftedme-pikkerøv-nejblevdersgusagt!
Jeg var sikker på, at nu var det slut - jeg orker helt seriøst ikke at have det mere. Jeg har haft måske 35 år uden problemer men de sidste par år har været hyppigere (nogle gange 2 gange pr. mdr.) og med mere smerte osv.

Så stopper det fedme!
Tak så fik jeg luft.
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 16. jan 2019, 11:09

dykkersild skrev:Fire mdr. uden menstruation og så out of the blue - mega mens - som at blive sparket i maven af en hest. Kraftedme-pikkerøv-nejblevdersgusagt!
Jeg var sikker på, at nu var det slut - jeg orker helt seriøst ikke at have det mere. Jeg har haft måske 35 år uden problemer men de sidste par år har været hyppigere (nogle gange 2 gange pr. mdr.) og med mere smerte osv.

Så stopper det fedme!
Tak så fik jeg luft.

Frustrerende :cuss:

Jeg har endnu ikke haft længere perioder uden mens, men min cyklus er helt tosset :stoned: Før i tiden lå den nogenlunde stabilt på 28-32 dage, men nu....25-48-23-30-56-51-22 :nej: Oveni har jeg også fået langt flere smerter både ved mens og ÆL :sur:
Ville det virkelig være for meget at forlange, at det bare stoppede fra den ene dag til den anden uden gener? :tie:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Overgangsalder

Indlægaf dykkersild » 16. jan 2019, 11:51

Pityt skrev:
dykkersild skrev:Fire mdr. uden menstruation og så out of the blue - mega mens - som at blive sparket i maven af en hest. Kraftedme-pikkerøv-nejblevdersgusagt!
Jeg var sikker på, at nu var det slut - jeg orker helt seriøst ikke at have det mere. Jeg har haft måske 35 år uden problemer men de sidste par år har været hyppigere (nogle gange 2 gange pr. mdr.) og med mere smerte osv.

Så stopper det fedme!
Tak så fik jeg luft.

Frustrerende :cuss:

Jeg har endnu ikke haft længere perioder uden mens, men min cyklus er helt tosset :stoned: Før i tiden lå den nogenlunde stabilt på 28-32 dage, men nu....25-48-23-30-56-51-22 :nej: Oveni har jeg også fået langt flere smerter både ved mens og ÆL :sur:
Ville det virkelig være for meget at forlange, at det bare stoppede fra den ene dag til den anden uden gener? :tie:


Jeg har seriøst haft det i 40 år - så må jeg helt ærligt have udstået min tid med det pis. Ja undskyld sproget men jeg er virkelig hidsig og sur i dag - over det :cuss:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 16. jan 2019, 11:56

dykkersild skrev:Fire mdr. uden menstruation og så out of the blue - mega mens - som at blive sparket i maven af en hest. Kraftedme-pikkerøv-nejblevdersgusagt!
Jeg var sikker på, at nu var det slut - jeg orker helt seriøst ikke at have det mere. Jeg har haft måske 35 år uden problemer men de sidste par år har været hyppigere (nogle gange 2 gange pr. mdr.) og med mere smerte osv.

Så stopper det fedme!
Tak så fik jeg luft.


Det er skideirriterende, og der kan endda gå længere tid. Jeg oplevede flere gange, at der gik nogle mdr imellem. De sidste krampestrækninger strakte sig over 1½ år, og jeg tror jeg rendte rundt med et bind i tasken i et helt år efter den sidste fordi 'hvis nu'. Det er måske lidt nedslående at skrive det, men så er du forberedt på ikke at glæde dig for tidligt. I det mindste er øgede pauser tegn på, at der begynder at være lys et sted forude, og så kan man nyde pauserne så længe de varer.
Det er nu 3 år siden den sidste, så jeg kan vist godt holde en menopausefest :lol:
Jeg havde pause fra maj til dec.
Igen pause fra dec til okt.
Og igen noget småtteri i okt og jan.
0
14 11 14
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Overgangsalder

Indlægaf Buffy » 16. jan 2019, 17:26

Det er så træls, lige nu har jeg ikke haft menstruation siden midt oktober (7-9-13) og i følge en undersøgelse får jeg højst sandsynligt ikke flere :banan: tilgengæld er min slimhinde blevet super sart, nu kan jeg komme til at pletbløde af bruge musklerne for meget... Altså hvis jeg har hård mave eller får en orgasme.... :nerve: sexliv farveller.... :mellow:
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 17. jan 2019, 09:24

Buffy skrev:Det er så træls, lige nu har jeg ikke haft menstruation siden midt oktober (7-9-13) og i følge en undersøgelse får jeg højst sandsynligt ikke flere :banan: tilgengæld er min slimhinde blevet super sart, nu kan jeg komme til at pletbløde af bruge musklerne for meget... Altså hvis jeg har hård mave eller får en orgasme.... :nerve: sexliv farveller.... :mellow:

Det lyder godt nok ubehageligt (og upraktisk) :gisp:
Har du overvejet hormon-hjælp? Jeg ved, at man kan få noget østrogen-gel, der hjælper på den slags gener :ae:
1
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Helbred"