Overgangsalder

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 20. sep 2017, 07:42

Buffy skrev:
Pityt skrev:
Buffy skrev:
Pityt skrev:
Buffy skrev:
Pityt skrev:Jeg må kapitulere og prøve at overtale min gynækolog til at udskrive hormonplastre til mig :s
Min cyklus er helt fucked. Det går nok med utilregneligt blødningsmønster, men det går ikke med ultra-pms i 14 dage+ :cuss: Det går ud over min livskvalitet, mit parforhold og mit job.

Jeg har læst mig frem til, at den øgede risiko for blodpropper i hjernen ved kombinationen migræne/hormoner, er så godt som ubetydelig ved brug af plastre (frem for f.eks. piller), så nu har jeg bestilt tid til læge så jeg kan få en henvisning til gynækologen.


Homonspiral er vist også en mulighed, har en veninde der er super fald for hendes. Altså det blev hun en 4 måneder med konstante blødninger, kroppen skal åbenbart vende sig til den.

Og øv hvor er det bare træls, håber det snart bliver bedre på den ene eller anden måde :kys:

Det tør jeg sgu ikke :gisp: Derudover har jeg jo ikke brug for prævention, så jeg tror ikke at en læge ville synes det var en god idé :gruble:
Tak :kys: Jeg bliver nødt til at finde en løsning,- det her er uholdbart :tie:


Jeg er blevet den tilbudt, selv om jeg er steriliseret :-D fordi den er så effektiv, men det skal sgu blive 100 gange værre, før jeg skal have sådan en plastikdims i kroppen :tie:

Sådan har jeg også,- det må blive absolut sidste udvej (altså...når jeg er tæt på at smadre stole i fjæset på alle jeg møder :genert: )


Stakkels stole!

Ha :lol: Ja, mine kollegaer har sikkert fortjent det :devil:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 6. nov 2017, 16:27

Nå men...min gynækolog ville gerne give mig hormonpiller, så nu skal jeg tage Novofem i 3 måneder og hvis det så virker, mener han, at det bedste ville være en hormonspiral.
Jeg har taget pillerne knap en uge og jeg har fucking hovedpine hele tiden :cuss:
Forhåbentlig er det kun i begyndelsen :kryds:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Overgangsalder

Indlægaf Tricolette » 25. nov 2017, 10:19

Jeg begynder at forstå, hvorfor kvinder i en vis alder får en eller anden smart korthårsfrisure.... For nøj hvor kan håret blive vådt efter en hedetur :boo:

Men jeg vil ikke af med mit lange hår!!!
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 25. nov 2017, 14:02

Jeg bløder igen. Det er under 14 dage siden sidste mens sluttede. Jeg.Bliver.Sindssyg :cuss:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Overgangsalder

Indlægaf Buffy » 25. nov 2017, 17:17

Jeg har lige haft en menstruation, der var så voldsom, at måtte have passet min hund, fordi jeg var ved at besvime, når jeg gik med ham :/ det har jeg aldrig prøvet før, ikke engang som teenager.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Overgangsalder

Indlægaf dykkersild » 14. dec 2017, 13:18

Næsten 3 mdr. uden menstruation - og så en uge med max. blødning - øv men op på hesten igen.

Jeg er pt. virkelig plaget af, at være pisse-hamrende sur. Jeg kan bliver så skide-rasende over små ting så jeg slet ikke kan være i mig selv - og jeg bruger max. energi på, at det ikke skal komme ud af min mund og lussingerne bliver inde i mit hoved.
Pt. er min chef og en nabo i overhængende fare for ninja-angreb men de ved det ikke - endnu!

Andre der har det sådan og har nogle gode råd?

Min mand er snippet så jeg bruger ingen prævention.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Overgangsalder

Indlægaf Tricolette » 7. jan 2018, 14:25

Er total negativ på min krop.

Jeg har en fornemmelse af at, den har lavet en hovedrengøring og i en fjern krog i mine æggestok opdaget et lille lager af ubrugte æg. Og de må åbenbart IKKE gå til spilde. :nej:

Så nu har jeg alle mulige tegn på, at en mens er under opsejling. :(

Det er 9 måneder siden sidst! Jeg GIDER IKKE bløde igen!
:cuss:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 7. jan 2018, 16:34

Ja det er megatræls når man lige tror, det er overstået, men glæd dig over, at det nok er de sidste krampetrækninger.
Jeg havde først et hop på 7 mdr, så et på 10 mdr, som afslutning to små pjatblødninger indenfor de næste 3 mdr, og så var det endelig slut
- og jeg savner det ikke. Det er en fryd :banan:
0
14 11 14
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Overgangsalder

Indlægaf Panton » 7. jan 2018, 19:10

Er eneste tegn at man går perioder uden blødning eller hvordan? Jeg føler min kropstemperatur er steget og sover med åbent vindue og de sidste dage under gåtur har jeg måttet smide tynde vanter, fjerne halstørklæde og knappe den knap så varme jakke op, fordi jeg svedte?? Idag var der faktisk møgkoldt, kunne jeg se på dem jeg mødte, ikke for mig!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 7. jan 2018, 19:21

Nej den indre termostat er også i uorden. Der vil også komme deciderede hedeture, hvor du vil opleve en bølge af varme rulle op gennem kroppen til hovedet og du koger og sveden springer. Ah ok det lyder voldsomt, men svært at beskrive rigtigt
0
14 11 14
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Overgangsalder

Indlægaf Panton » 7. jan 2018, 19:39

Delfin skrev:Nej den indre termostat er også i uorden. Der vil også komme deciderede hedeture, hvor du vil opleve en bølge af varme rulle op gennem kroppen til hovedet og du koger og sveden springer. Ah ok det lyder voldsomt, men svært at beskrive rigtigt



Kan det være det som trykker mig nu? Jeg er ikke engang midt i 40'erne :gisp:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 7. jan 2018, 20:09

Panton skrev:
Delfin skrev:Nej den indre termostat er også i uorden. Der vil også komme deciderede hedeture, hvor du vil opleve en bølge af varme rulle op gennem kroppen til hovedet og du koger og sveden springer. Ah ok det lyder voldsomt, men svært at beskrive rigtigt



Kan det være det som trykker mig nu? Jeg er ikke engang midt i 40'erne :gisp:


Det kan jeg ikke svare på, men det er ikke helt usædvanligt, at man så småt begynder at mærke lidt ændringer i den alder. Præ-overgangsalder kaldes det. For de fleste kommer og går det i de første år med lange pauser , hvor man intet mærker, så der kan gå lang tid, før du for alvor kommer i overgangsalder. Min menstruation ophørte først, da jeg var 55, selvom jeg så vidt jeg husker også startede de indledende øvelser i 40'erne.
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 7. jan 2018, 20:27

Jeg ser lige din tråd med kikkertoperation. Du er sikker på, du ikke går og har noget småfeber?
0
14 11 14
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Overgangsalder

Indlægaf Panton » 8. jan 2018, 07:10

Delfin skrev:Jeg ser lige din tråd med kikkertoperation. Du er sikker på, du ikke går og har noget småfeber?



Nej det har jeg ikke, alle mine sår ser fine ud og alt er ok bortset fra mavens udseende :gruble:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 8. jan 2018, 18:49

Panton skrev:
Delfin skrev:Jeg ser lige din tråd med kikkertoperation. Du er sikker på, du ikke går og har noget småfeber?



Nej det har jeg ikke, alle mine sår ser fine ud og alt er ok bortset fra mavens udseende :gruble:


Super. Det var bare for ikke at overse noget. Nattesved kan jo have andre årsager end overgangsalder.
1
14 11 14

Tilbage til "Helbred"