Hvorfor feder en Cafe Latté?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. jun 2016, 10:30

dykkersild skrev:
Har jeg ved en fejltagelse iført mig mit idiot-kostyme i dag - eller syntes du bare, at du sådan lige ville tale til mig som om jeg gik ud af skolen i 3 klasse?


Det er vel ligesom når folk spørger om éns røv ser stor ud i de bukser - det er ikke bukserne, der får røven til at se stor ud!

Jeg svarede på dit spørgsmål. Hvis du ikke brød dig om at høre svaret, skulle du have spurgt om noget andet eller helt have ladet være med at stille spørgsmålet.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf Oddinary » 6. jun 2016, 10:59

Skralde skrev:Fedt, det vil jeg prøve næste gang så :gogo: Jeg øver mig generelt på at det er okay ikke altid bare med at stille mig tilfreds med alting - stort som småt - så en latte uden sødmælk burde være et fint og harmløst sted at starte :blush:


Det er ikke noget problem. "Jeg vil gerne have en latte lavet på skummetmælk" eller andre mælkevarianter er noget, de hører tit.

Jeg tror først det bliver irriterende når vi er ude i "Hej, jeg skal have en latte, men den skal være lavet på koffeinfri kaffe, og så skal jeg have sojamælk i som skal være opvarmet til 120 grader, men den må ikke have skum på toppen. Og så skal jeg have karamelsirup i. Ej, vil du ikke tegne en kanin på toppen? En lille ninka ninus? Der er ikke sukker i, vel? Jeg skal have sukkerfri sirup. Kan jeg ikke få den i to kopper, altså dobbelt op? De dér papdimser, I putter rundtom er simpelthen ikke nok til at beskytte mine sarte fingre mod varmen." :D
10
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf Akehurst2 » 6. jun 2016, 11:10

Oddinary skrev:
Skralde skrev:Fedt, det vil jeg prøve næste gang så :gogo: Jeg øver mig generelt på at det er okay ikke altid bare med at stille mig tilfreds med alting - stort som småt - så en latte uden sødmælk burde være et fint og harmløst sted at starte :blush:


Det er ikke noget problem. "Jeg vil gerne have en latte lavet på skummetmælk" eller andre mælkevarianter er noget, de hører tit.

Jeg tror først det bliver irriterende når vi er ude i "Hej, jeg skal have en latte, men den skal være lavet på koffeinfri kaffe, og så skal jeg have sojamælk i som skal være opvarmet til 120 grader, men den må ikke have skum på toppen. Og så skal jeg have karamelsirup i. Ej, vil du ikke tegne en kanin på toppen? En lille ninka ninus? Der er ikke sukker i, vel? Jeg skal have sukkerfri sirup. Kan jeg ikke få den i to kopper, altså dobbelt op? De dér papdimser, I putter rundtom er simpelthen ikke nok til at beskytte mine sarte fingre mod varmen." :D


Hæ - som den order Rachel får i Friends: "Ah, so this is a half-caf, double tall, easy hazel nut, non-fat, no foam, with whip, extra hot latte, right?"

:klap:

EDIT: Flere gode her: http://www.huffingtonpost.com/2013/07/3 ... 71496.html
4
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf dykkersild » 6. jun 2016, 13:02

Advocatus-Diaboli skrev:
dykkersild skrev:
Har jeg ved en fejltagelse iført mig mit idiot-kostyme i dag - eller syntes du bare, at du sådan lige ville tale til mig som om jeg gik ud af skolen i 3 klasse?


Det er vel ligesom når folk spørger om éns røv ser stor ud i de bukser - det er ikke bukserne, der får røven til at se stor ud!

Jeg svarede på dit spørgsmål. Hvis du ikke brød dig om at høre svaret, skulle du have spurgt om noget andet eller helt have ladet være med at stille spørgsmålet.


Hvis du ikke kan svare mig ordentligt - så skal du slet ikke svare mig overhoved. - så såre simpelt er det!

Det står dig frit for helt at springe mine indlæg over, hvis du syntes at jeg virker så fuldstændig åndsvagt at du skriver til mig som en sådan. Jeg kender udmærket din stil fra den gl. debat. Jeg havde faktisk bidt mærke i, at du havde ændret stil til det langt mere sympatiske - det skulle du ærligt talt fortsætte med i stedet for at finde den gamle stil frem.
7
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. jun 2016, 14:26

dykkersild skrev:
Hvis du ikke kan svare mig ordentligt - så skal du slet ikke svare mig overhoved. - så såre simpelt er det!


Som om at du skulle få lov til at bestemme det. :lol:

Det står dig frit for helt at springe mine indlæg over, hvis du syntes at jeg virker så fuldstændig åndsvagt at du skriver til mig som en sådan.


Men du er tvunget til at læse mine svar selvom du ikke kan lide dem eller hvad?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf dykkersild » 6. jun 2016, 15:03

Advocatus-Diaboli skrev:
dykkersild skrev:
Hvis du ikke kan svare mig ordentligt - så skal du slet ikke svare mig overhoved. - så såre simpelt er det!


Som om at du skulle få lov til at bestemme det. :lol:

Det står dig frit for helt at springe mine indlæg over, hvis du syntes at jeg virker så fuldstændig åndsvagt at du skriver til mig som en sådan.


Men du er tvunget til at læse mine svar selvom du ikke kan lide dem eller hvad?


Jeg har helt glemt at jeg har lovet mig selv, at blive bedre til at sig Pyt. Det blive et Pyt herfra - fortsæt endelig alene.
5
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf JoyNips » 6. jun 2016, 15:47

Men nu drikker jeg lige en iceblend med mint. Mm!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf Spjaerten » 6. jun 2016, 15:55

Jeg får altid en latte lavet på minimælk. Ikke specielt pga fedtet mest fordi sødmælk blir for kvalm.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf achillaxedprune » 6. jun 2016, 16:01

Akehurst2 skrev:Her er et meget nyttigt skema til overblik over, hvad de forskellige kaffedrikke kan koste på kaloriekontoen: http://baresso.com/naeringsindhold/ Alligevel lidt vildt, at de har Iceblends med over 700 kalorier :8:


Typisk! Min absolut favorit (Iceblend med mint) er den med allerflest kalorier. :cuss:

Men god øjenåbner. Tak for link!
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf Marichen12 » 6. jun 2016, 16:13

Spjaerten skrev:Jeg får altid en latte lavet på minimælk. Ikke specielt pga fedtet mest fordi sødmælk blir for kvalm.


Det gør jeg også og somregel bare en lille latte med dobbeltshot :)
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf Novella » 6. jun 2016, 16:14

Det er faktisk bedre med en øl :sol:
QED
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf Rapfisk » 6. jun 2016, 16:17

Spjaerten skrev:Jeg får altid en latte lavet på minimælk. Ikke specielt pga fedtet mest fordi sødmælk blir for kvalm.

Det er derfor, man skal have dobbelt shot :kaffe:
1
Livslinjen: 70 201 201
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf JoyNips » 6. jun 2016, 16:30

Yikes, jeg er slet ikke til latte på andet end sødmælk... Eeeelsker min sødmælk! Det er også det eneste mælk, vi drikker hjemme.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf Buller » 6. jun 2016, 18:29

......lang forklaring om hormoner....... det gør den heller ikke i sig selv. Det kommer an på hvornår du ellers spiser og hvad du spiser.

og nej, det har intet med kalorier at gøre, det er bare noget pseudovidenskab der blev opfundet for at man kunne prøve at give folk skylden for deres vægtøgning. Hele ideen med at kroppen er et simpelt kaloriemeter er jo morsom i sig selv, hvis ikke det var fordi at den forfladning har været brugt til at slå overvægtige i hovedet med de sidste 40 år.

Læs evt. her, men kun hvis du er parat til at få udfordret ca. alt du har fået at vide om ernæring.

https://intensivedietarymanagement.com/ ... es-part-1/
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvorfor feder en Cafe Latté?

Indlægaf D.itsen » 6. jun 2016, 18:56

Buller skrev:......lang forklaring om hormoner....... det gør den heller ikke i sig selv. Det kommer an på hvornår du ellers spiser og hvad du spiser.

og nej, det har intet med kalorier at gøre, det er bare noget pseudovidenskab der blev opfundet for at man kunne prøve at give folk skylden for deres vægtøgning. Hele ideen med at kroppen er et simpelt kaloriemeter er jo morsom i sig selv, hvis ikke det var fordi at den forfladning har været brugt til at slå overvægtige i hovedet med de sidste 40 år.

Læs evt. her, men kun hvis du er parat til at få udfordret ca. alt du har fået at vide om ernæring.

https://intensivedietarymanagement.com/ ... es-part-1/

Kom lige med noget seriøse videnskabelig evidens for det der
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Helbred"