Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Flammula » 30. jun 2016, 12:03

Det værste var da jeg oplevede øget kropslugt og ubalance i skeden. Yikes. Stoppede for altid med den gift!
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Hewlett » 30. jun 2016, 16:17

Jeg havde været på p-piller i næsten 10 år da jeg valgte at stoppe. Jeg oplevede en større sexlyst (næsten ustyrlig i starten :slem: ) og uren hud, primært på hage og ryg. Det døjer jeg stadig med nu her 2 år efter jeg smed dem, men det er ved at blive bedre.

Desuden oplevede jeg at min menstruationscyklus var fuldstændig ude af kontrol i 1 1/2 år efter jeg stoppede med pillerne. Der kunne gå op til 3 mdr mellem mine menstruationer og det tog jeg som et tegn på at p-piller virkelig har fucket med min krop.

Jeg kommer ikke til at benytte mig af p-piller igen.
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf S_imse » 30. jun 2016, 20:47

Jeg havde en vanvittig hovedpine de første tre uger efter p-pille stop. Jeg havde døjet med hovedpine hver gang jeg holdt pause med p-piller, så da jeg stoppede gik det helt galt.

Derudover fik jeg meget urenhed hud på ryggen og en smule i ansigtet. Døjer stadig med det her 10 mdr senere, men det er da blevet lidt bedre.

Min cyklus er meget uregelmæssig, og har haft mens 5 gange siden jeg stoppede i slut august sidste år.
0
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf MilleMercy » 30. jun 2016, 20:51

Jeg har ikke oplevet bivirkninger de gange, jeg er stoppet på P-piller. Kun når jeg er startet på dem.
Har en hormonspiral nu og skal aldrig på P-piller igen.
0
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Julie » 30. jun 2016, 22:36

Ingen gener. Derimod øget sexlyst :D

Kan btw anbefale appen p tracker, der er kan man indtaste mens, når man har haft sex, humør, osv.. I appen kan man se hvilke dage man kan blive gravid, og den kan også forudse hvornår næste mens kommer - vildt smart!
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf lulu-p » 1. jul 2016, 04:28

Jeg fik uren hud, større sexlyst, bedre kontakt med min krop. Og så fik jeg børn.

Jeg kommer aldrig til at tage p-piller igen. Det var virkelig mærkeligt at stoppe med dem. som at have gået rundt med tonede briller, og så pludselig kunne se de rigtige farver igen. Den urene hud var fuldstændig ligegyldig i den sammenhæng.
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Shmartiesh » 1. jul 2016, 16:29

Tak for jeres gode svar. Omend ikke alle er positive :D

Men efter alle de svar med øget sexlyst så håber jeg på den kommer min vej :D og graviditeten selvf :D
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Mi55y » 2. jul 2016, 07:08

Jer, der fik uren hud, havde I også det i puberteten? Jeg har nemlig aldrig haft uren hud, heller ikke som teenager, men frygter det da lidt ved p-pille-stop...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Rapfisk » 2. jul 2016, 07:32

Mi55y skrev:Jer, der fik uren hud, havde I også det i puberteten? Jeg har nemlig aldrig haft uren hud, heller ikke som teenager, men frygter det da lidt ved p-pille-stop...

Jeg havde det også i puberteten.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Mi55y » 2. jul 2016, 07:48

Rapfisk skrev:
Mi55y skrev:Jer, der fik uren hud, havde I også det i puberteten? Jeg har nemlig aldrig haft uren hud, heller ikke som teenager, men frygter det da lidt ved p-pille-stop...

Jeg havde det også i puberteten.


Ikke at jeg liker, at du havde uren hud, men så er der måske en chance for, at jeg går fri :genert:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf milisa » 2. jul 2016, 08:22

Mi55y skrev:Jer, der fik uren hud, havde I også det i puberteten? Jeg har nemlig aldrig haft uren hud, heller ikke som teenager, men frygter det da lidt ved p-pille-stop...


Jeg havde og havde aldrig haft uren hud, før jeg stoppede med p-piller. Det var især pande, bryst og ryg. Det blev langsomt bedre efter et halvt år og var tilbage til normalen efter 1 års tid, som jeg husker det.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Mi55y » 2. jul 2016, 08:23

milisa skrev:
Mi55y skrev:Jer, der fik uren hud, havde I også det i puberteten? Jeg har nemlig aldrig haft uren hud, heller ikke som teenager, men frygter det da lidt ved p-pille-stop...


Jeg havde og havde aldrig haft uren hud, før jeg stoppede med p-piller. Det var især pande, bryst og ryg. Det blev langsomt bedre efter et halvt år og var tilbage til normalen efter 1 års tid, som jeg husker det.


Æv... :(
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf OberstNasig » 2. jul 2016, 09:17

Jeg har en aftale med en hudlæge om at jeg starter på et kradsbørstigt acne-middel, når jeg skal stoppe med mine p-piller. Jeg havde vanvittigt uren hud som teenager og voksen-acne lever i fuldt flor i vores familie. Jeg fik også mine p-piller pga. uren hud.

Men jeg glæder mig til at stoppe. Især håber jeg på en større sexlyst. Jeg bliver rigtig tændt 2-3 gange om året nu! Men har dog alligevel ugentlig sex, fordi det stadig er rart, men gud hvor ville jeg gerne opleve den sitren oftere.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Shmartiesh » 2. jul 2016, 21:11

OberstNasig skrev:Jeg har en aftale med en hudlæge om at jeg starter på et kradsbørstigt acne-middel, når jeg skal stoppe med mine p-piller. Jeg havde vanvittigt uren hud som teenager og voksen-acne lever i fuldt flor i vores familie. Jeg fik også mine p-piller pga. uren hud.

Men jeg glæder mig til at stoppe. Især håber jeg på en større sexlyst. Jeg bliver rigtig tændt 2-3 gange om året nu! Men har dog alligevel ugentlig sex, fordi det stadig er rart, men gud hvor ville jeg gerne opleve den sitren oftere.


Har det på samme måde. Har sex fordi det er rart men håber da det bliver noget jeg får mere lyst til når jeg stopper. :genert:
0
Brugeravatar
Lux
Indlæg: 35
Tilmeldt: 23. feb 2016, 20:09
Kort karma: 1
Likede indlæg: 87

Re: Hvordan reagerede din krop da du stoppede med p-piller?

Indlægaf Lux » 7. jul 2016, 10:08

Jeg stoppede for nylig med mine piller, og det har været lidt af en rutsjebane :gisp:

- Først blev jeg mega lykkelig over alting og tudede hele tiden, fordi jeg tænkte på, hvor meget jeg elskede min kæreste
- Så blev jeg træt, fik hovedpine og følte det, som om jeg havde tømmermænd. Fik samtidig et par bumser på hagen.
- Til slut vendte det gradvist tilbage til et normalt leje. Jeg har aldrig haft acne eller lignende, men da jeg var på pillerne, fik jeg voldsomt mange urenheder både på ryg, bryst og endda skuldre. De er heldigvis på vej retur. Så for mig har et pillestop haft en positiv effekt på huden, hvilket jeg er meget glad for.

Derudover - som andre nævner - er sex langt bedre! Førhen føltes det som om, at mine orgasmer var "bedøvede", og nu kommer de bare med fuld hammer! Så jeg vender heller ikke retur til pillerne :lol:
0

Tilbage til "Helbred"