Søvnproblemer

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Søvnproblemer

Indlægaf Grissebassen » 21. sep 2016, 21:49

kidkomb skrev:
Grissebassen skrev:
kidkomb skrev:Jeg har også en fest med de der baldrian med citronmelisse piller. (Tager dem kun på dage hvor jeg virkelig mangler søvn. Man må ikke bare tage dem hele tiden.)
Jeg har desuden anskaffet mig en citronmelisseplante til vindueskarmen, som jeg laver te af.
Men det er vist mest på fordøjelsen jeg mærker mere ro.

Ups... Det var jeg ikke klar over :fløjt: Hvor ofte må man tage dem?

Max 6 uger ad gangen, så bare klø på lidt endnu :lol:
Jeg er bare altid så overforsigtig med sådan noget :genert:

Ved du, hvad begrundelsen for det er? Der står nemlig ikke noget på pakken.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Søvnproblemer

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2016, 06:12

Nej, desværre, jeg kiggede også bare på pakken :D
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Søvnproblemer

Indlægaf sigge » 23. sep 2016, 09:27

Grissebassen skrev:
kidkomb skrev:
Grissebassen skrev:
kidkomb skrev:Jeg har også en fest med de der baldrian med citronmelisse piller. (Tager dem kun på dage hvor jeg virkelig mangler søvn. Man må ikke bare tage dem hele tiden.)
Jeg har desuden anskaffet mig en citronmelisseplante til vindueskarmen, som jeg laver te af.
Men det er vist mest på fordøjelsen jeg mærker mere ro.

Ups... Det var jeg ikke klar over :fløjt: Hvor ofte må man tage dem?

Max 6 uger ad gangen, så bare klø på lidt endnu :lol:
Jeg er bare altid så overforsigtig med sådan noget :genert:

Ved du, hvad begrundelsen for det er? Der står nemlig ikke noget på pakken.


Som jeg læser det, tager kidkomb nogle med både baldrian og citronmelisse, og jeg kan forestille mig, at det kan være baldrianen, der er synderen ift. ikke at tage dem hele tiden. Hvis du har købt citronmelisse-piller uden baldrian, tror jeg ikke, der er nogen ko på isen.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Søvnproblemer

Indlægaf thomassneum » 23. sep 2016, 09:53

Jeg er begyndt at skulle tisse om natten.. argh!.. alderdom gå væk.
Jeg tør fame ikke engang sluge skyllevandet, efter nattandbørstningen - og når regnen trommer på vinduet, så er jeg nød til at lægge benene over kors. :cuss:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Søvnproblemer

Indlægaf Grissebassen » 23. sep 2016, 10:46

sigge skrev:
Grissebassen skrev:
kidkomb skrev:
Grissebassen skrev:
kidkomb skrev:Jeg har også en fest med de der baldrian med citronmelisse piller. (Tager dem kun på dage hvor jeg virkelig mangler søvn. Man må ikke bare tage dem hele tiden.)
Jeg har desuden anskaffet mig en citronmelisseplante til vindueskarmen, som jeg laver te af.
Men det er vist mest på fordøjelsen jeg mærker mere ro.

Ups... Det var jeg ikke klar over :fløjt: Hvor ofte må man tage dem?

Max 6 uger ad gangen, så bare klø på lidt endnu :lol:
Jeg er bare altid så overforsigtig med sådan noget :genert:

Ved du, hvad begrundelsen for det er? Der står nemlig ikke noget på pakken.


Som jeg læser det, tager kidkomb nogle med både baldrian og citronmelisse, og jeg kan forestille mig, at det kan være baldrianen, der er synderen ift. ikke at tage dem hele tiden. Hvis du har købt citronmelisse-piller uden baldrian, tror jeg ikke, der er nogen ko på isen.

Tak! Ved du også, hvad begrundelsen er for, at man ikke må tage baldrian mere end 6 uger? Da jeg var på apoteket, fik jeg af vide af ekspedienten, at man skal tage baldrian i 4 uger, før det virker optimalt på søvnen. Derfor undrer det mig, at man kun må tage det i 6 uger.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Søvnproblemer

Indlægaf Grissebassen » 23. sep 2016, 10:49

thomassneum skrev:Jeg er begyndt at skulle tisse om natten.. argh!.. alderdom gå væk.
Jeg tør fame ikke engang sluge skyllevandet, efter nattandbørstningen - og når regnen trommer på vinduet, så er jeg nød til at lægge benene over kors. :cuss:

Måske kunne du prøve med melatonin? Jeg mener at have læst, at det er medvirkende til at holde tissetrangen væk, mens man sover.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Søvnproblemer

Indlægaf sigge » 23. sep 2016, 11:51

Grissebassen skrev:Tak! Ved du også, hvad begrundelsen er for, at man ikke må tage baldrian mere end 6 uger? Da jeg var på apoteket, fik jeg af vide af ekspedienten, at man skal tage baldrian i 4 uger, før det virker optimalt på søvnen. Derfor undrer det mig, at man kun må tage det i 6 uger.


Det ved jeg desværre ikke, det var kun et gæt, fordi jeg ikke mindes at have set lignende advarsler på mine citronmelissepiller (som er uden baldrian). Men jeg har også kun haft brug for at tage dem i kortere perioder på 2-4 uger, så jeg har aldrig taget dem i 6 uger eller mere.
Jeg har bare en vis generel skepsis overfor baldrian (uden at have sat mig nærmere ind i det) pga. de sløvende egenskaber, og fordi jeg mener at have læst på et tidspunkt, at det bl.a. kunne påvirke virkningen af p-piller.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Søvnproblemer

Indlægaf thomassneum » 23. sep 2016, 12:14

Grissebassen skrev:
thomassneum skrev:Jeg er begyndt at skulle tisse om natten.. argh!.. alderdom gå væk.
Jeg tør fame ikke engang sluge skyllevandet, efter nattandbørstningen - og når regnen trommer på vinduet, så er jeg nød til at lægge benene over kors. :cuss:

Måske kunne du prøve med melatonin? Jeg mener at have læst, at det er medvirkende til at holde tissetrangen væk, mens man sover.



Tak for oplysningen..
Det tror jeg alligevel ikke jeg springer på. :gammel:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Søvnproblemer

Indlægaf kidkomb » 23. sep 2016, 13:11

Ja, det er rigtigt, mine er med både baldrian og citronmelisse :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Søvnproblemer

Indlægaf Pityt » 23. sep 2016, 16:04

Grissebassen skrev:
thomassneum skrev:Jeg er begyndt at skulle tisse om natten.. argh!.. alderdom gå væk.
Jeg tør fame ikke engang sluge skyllevandet, efter nattandbørstningen - og når regnen trommer på vinduet, så er jeg nød til at lægge benene over kors. :cuss:

Måske kunne du prøve med melatonin? Jeg mener at have læst, at det er medvirkende til at holde tissetrangen væk, mens man sover.

Det er muligt, at de tager tissetrangen...men til gengæld giver de mig (og mange andre, kan jeg læse på nettet) de vildeste og mest livagtige mareridt :panik:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Vendela
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Søvnproblemer

Indlægaf Vendela » 24. sep 2016, 07:38

Må jeg spørge, hvilke citronmelissepiller I har fået på apoteket? Evt gerne med billede - ikke dem med baldrian.
Jeg vågner også om natten og kan ikke falde i søvn igen, men tænker, at de lyder ret harmløse at prøve ☺
Jeg har prøvet Google, uden jeg syntes, jeg havde større held med det.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Søvnproblemer

Indlægaf sigge » 26. sep 2016, 10:02

Vendela skrev:Må jeg spørge, hvilke citronmelissepiller I har fået på apoteket? Evt gerne med billede - ikke dem med baldrian.
Jeg vågner også om natten og kan ikke falde i søvn igen, men tænker, at de lyder ret harmløse at prøve ☺
Jeg har prøvet Google, uden jeg syntes, jeg havde større held med det.


Jeg bruger nogle, der hedder Melissa Dream. Så vidt jeg husker, er de købt i Matas.

Billede

Hvis man ikke har problemer med at falde i søvn om aftenen, men som dig med, at man vågner på et senere tidspunkt af natten og så ikke kan sove igen, skal pillerne tages "på sengekanten" og ikke en time før sengetid, som der står på pakken.
3
You can't spell awesome without me.
Vendela
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Søvnproblemer

Indlægaf Vendela » 26. sep 2016, 15:55

sigge skrev:
Vendela skrev:Må jeg spørge, hvilke citronmelissepiller I har fået på apoteket? Evt gerne med billede - ikke dem med baldrian.
Jeg vågner også om natten og kan ikke falde i søvn igen, men tænker, at de lyder ret harmløse at prøve ☺
Jeg har prøvet Google, uden jeg syntes, jeg havde større held med det.


Jeg bruger nogle, der hedder Melissa Dream. Så vidt jeg husker, er de købt i Matas.

Billede

Hvis man ikke har problemer med at falde i søvn om aftenen, men som dig med, at man vågner på et senere tidspunkt af natten og så ikke kan sove igen, skal pillerne tages "på sengekanten" og ikke en time før sengetid, som der står på pakken.


Tak, dem må jeg få kigget efter :)
0

Tilbage til "Helbred"