Behandling af diarré.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Behandling af diarré.

Indlægaf Soulme » 25. aug 2016, 09:23

Beklager det ulækre emne, men er åbenbart blevet ramt af noget omgangssyge.
Startede tirsdag morgen hvor jeg fungerer og ondt i maven om aftenen fik jeg opkast og diarré. Nu her torsdag morgen er feber og opkast væk.
Men har stadig diarré og ondt i maven.
Min mad kørte til apoteket for at købe et middel der kunne stoppe det. Men kvinde på apoteket ville næsten ikke sælge det da hun mente at jeg skulle stå det igennem da kroppen var ved at rense ud. Og at jeg Bare måtte vente til det var overstået og det var normalt at det tog en uge.
Endte med han gik til andet apotek og købte en pakke imodium.
Men nu tør jeg næsten ikke spise dem, hvis jeg gør ondt værre. Jeg har ringet til min læge min telefontiden var overstået og ingen akuttider. Så skal vente til vagtlægen åbner. Men vil bare så gerne ha det stoppet nu.
Det gør så ondt og er vildt ubehageligt.

Hvad tænker i? Plejer i at tag noget for at stoppe det?
Har hende fra apoteket ret?
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Behandling af diarré.

Indlægaf Annione » 25. aug 2016, 09:35

Det er en rigtig dårlig idé at stoppe diarré, når du ikke ved, hvad det skyldes.
Det gør vildt ondt og det er utrolig ubehageligt, det er der ingen tvivl om.
Det kan både skyldes salmonella eller campylobacter - det kan også være roskildesyge, aka. norovirus, omend det typisk ikke giver feber.

Jeg ville forsøge lægen igen - og så ellers sørge for at holde dig hydreret. Drik cola (the real stuff) vand, juice, og sørg for at få noget med salt også. Hvad som helt du kan få ned.
Og så må du bede din mand om at skurre og skrubbe badeværelset med klor, og tørre ting af du har rørt ved, her glemmer mange dørhåndtag. Det kan være enormt smitsomt, sådan en omgang. Husk at bevare en hysterisk håndhygiejne.

Og så ellers : God bedring :ae:

Da jeg havde roskildesyge havde jeg hængt mig, hvis jeg bare havde haft kræfter til det. Når man ligger på gulvet, foran toilettet, og overvejer om man ikke bare skal skide på gulvet, fordi det er for hårdt at sætte sig op på tønden, så er man fucked. :tie:
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Behandling af diarré.

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2016, 09:38

koldt kogt Kartoffelvand, hvis der er noget appetit, så spis revet æble, bart toast brød og banan, og så er kogte ris også godt.
1
Do as I say! :whip:
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Behandling af diarré.

Indlægaf Soulme » 25. aug 2016, 09:51

Annione skrev:Det er en rigtig dårlig idé at stoppe diarré, når du ikke ved, hvad det skyldes.
Det gør vildt ondt og det er utrolig ubehageligt, det er der ingen tvivl om.
Det kan både skyldes salmonella eller campylobacter - det kan også være roskildesyge, aka. norovirus, omend det typisk ikke giver feber.

Jeg ville forsøge lægen igen - og så ellers sørge for at holde dig hydreret. Drik cola (the real stuff) vand, juice, og sørg for at få noget med salt også. Hvad som helt du kan få ned.
Og så må du bede din mand om at skurre og skrubbe badeværelset med klor, og tørre ting af du har rørt ved, her glemmer mange dørhåndtag. Det kan være enormt smitsomt, sådan en omgang. Husk at bevare en hysterisk håndhygiejne.

Og så ellers : God bedring :ae:

Da jeg havde roskildesyge havde jeg hængt mig, hvis jeg bare havde haft kræfter til det. Når man ligger på gulvet, foran toilettet, og overvejer om man ikke bare skal skide på gulvet, fordi det er for hårdt at sætte sig op på tønden, så er man fucked. :tie:


Tak.
Og ja det med at hænge sig har været overvejet flere gange. :tie:
Jeg dropper de piller så. Havde lidt håbet det var hende på apoteket der var hysterisk. Hun havde sagt til min mand, da han sagde jeg havde det virkelig dårligt, at ja ja men man kan jo ikke dø af diarré....
Vi har heldigvis to badeværelser, men alligevel rengøre jeg mit flere fange om dagen i klor. Og tak for tippet men dørhåndtag :gogo: Det havde jeg faktisk glemt.
1
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Behandling af diarré.

Indlægaf Soulme » 25. aug 2016, 09:53

Wizzze skrev:koldt kogt Kartoffelvand, hvis der er noget appetit, så spis revet æble, bart toast brød og banan, og så er kogte ris også godt.


Tak for tips :gogo:
Kartoffelvand er jeg dog ikke lige sikker på jeg kan få ned. Er det fordi der stivelse i det godt?
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Behandling af diarré.

Indlægaf sigge » 25. aug 2016, 09:54

Jeg fik at vide på apoteket, da jeg købte Imodium (uden problemer), at cola, juice osv. faktisk indeholder alt for meget sukker ift. det, kroppen har brug for. Jeg fik at vide, at til 1 l vand skal man bruge 7 tsk sukker og 1 tsk salt, som opløses i vandet. Det smager sikkert ikke så godt, så jeg ville nu ikke have kvaler med at supplere med cola og rent vand, eller hvad du nu har lyst til at drikke. Men det er i hvert fald den sukker/salt-blanding, din krop har brug for.
0
You can't spell awesome without me.
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Behandling af diarré.

Indlægaf Maria86 » 25. aug 2016, 18:01

:kys:
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Behandling af diarré.

Indlægaf Myresluger » 25. aug 2016, 18:03

Jeg ville nok forsøge mig med nogle yoghurt bakterie - kapsler med en milliard-million bakterier og helst en del forskellige typer. Det kan ikke skade og hjælper med at genoprette bakterie balancen i maven. God bedring!
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Behandling af diarré.

Indlægaf OberstNasig » 8. sep 2016, 19:48

Køb Vita Biosa. Det indeholder alt hvad en syg mave har brug for.
0

Tilbage til "Helbred"