Limet i sår og ni ser det sådan ud

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Limet i sår og ni ser det sådan ud

Indlægaf Miss_no_More » 28. aug 2016, 08:08

Urtekussen skrev:Lige pt tager vi plasteret af om dagen, så det kan få lidt luft, men hun har plaster på udenfor og om natten.
Det bløder ikke nu, og det gaber ikke.
(Fik lige lov at kigge på det)

Btw, så ville jeg aldrig kaste mig ud i at lime/sommerfugle selv. Jeg kan ikke engang lime en skåret tallerken :-D


Det er en gammel myte og faktisk er det bedst at holde såret fugtigt, altså ved at beholde plasteret på.

Men det var også min mors mantra, så kan godt forstå hvis det hænger fast hos nogle :D
0
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Limet i sår og ni ser det sådan ud

Indlægaf Muddi » 29. aug 2016, 08:58

Da jeg for nogle år siden fik fjernet et genstridigt modermærke for 2. Gang, blev jeg anbefalet at bruge noget plaster, der er beregnet til at gøre ar fine. Altså det var efter stingene var taget, og det var helet. Det ligner nærmest en rulle smal tape med pladster look, hvor man klipper stykker af i passende længde, sætter den ene ende på den ene side af arret, og så trækker lidt, inden det bliver fast på den anden side. Sådan så arret nærmest bliver trukket sammen. Det havde ret godt virkning, og arret blev pænt :)
1
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Limet i sår og ni ser det sådan ud

Indlægaf kokkenok » 2. sep 2016, 18:18

Når der engang en god omgang sårskorpe, kan du smøre noget vaseline på for at holde det lidt fugtigt - det giver et meget pænere ar/sår heling.
Selvfølgelig, skal junior så lige lade være med at pille i det :)
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Limet i sår og ni ser det sådan ud

Indlægaf Urtekussen » 2. sep 2016, 18:36

Hun er kun 1,5, så lige pt har hun plaster på næsten konstant, for hun kan ikke forstå at hun ikke må pille :-)
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Helbred"