Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 179
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 3075

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Ellin » 23. okt 2017, 18:55

Allmost_Famous skrev:
Ellin skrev:
Allmost_Famous skrev:
Ellin skrev:Nogen der ved noget om spiral og brug af kop?

Det frarådes grundet vakuum dannet af koppen.

Det var også det jeg tænkte. Hm æv. Måske jeg skulle få prøvet stofbind engang..

Det er også en mulighed, ja. Men det kommer jo meget andet på den ønskede effekt..?

Jeg synes ikke almindelig bind er særligt rare eller gode at bruge og bryder mig ikke synderligt om tampon, så ville egentlig helst undgå disse.
0
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
JoyNips
Kort karma: 597
Likede indlæg: 9456

Indlægaf JoyNips » 30. nov 2017, 10:14

Jeg opper lige denne. Har fået første mens efter fødsel og min gamle kop duer ikke mere. Den folder sig fint ud, men det er som om den bliver trykket flad derinde, så jeg skal nok jo have en ny. Har åbenbart ændret form.

Jeg har indtil videre bestilt den jeg allerede har (MeLuna) bare i størrelsen større.

Nogen der har brugt kop både før og efter fødsel og som har nogle brugbare erfaringer?
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2301
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22111

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2018, 10:43

Jeg har lige, da jeg var i Spanien, købt en enna cycle kop.
Den har indføringshylster!
Det er jeg meget, meget spændt på.
Samtidig er jeg ret modløs, idet det ikke er lykkes mig at få nogle af de andre kopper jeg har købt til at åbne sig ordentligt.
Sammenholdt med at jeg, da jeg brugte p-ring, godt kunne mærke den, har jeg købt denne kop i str m. Den fåes både i s, m og l.
Så den er lidt mindre end de andre jeg har prøvet. Den er markant blødere i selve koppen og den har indføringshylster. Det bliver spændende!
2
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2018, 12:52

Nå, men. Who the fuck was I kidding. Selvfølgelig kan det ikke lade sig gøre. Den åbner sig ikke. Selv med labiafold. Og jeg kunne næsten ikke få den ud igen. Nu er jeg helt øm og jeg skal til koncert. Great.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1855

Indlægaf Zonta » 24. okt 2018, 16:41

kidkomb skrev:Nå, men. Who the fuck was I kidding. Selvfølgelig kan det ikke lade sig gøre. Den åbner sig ikke. Selv med labiafold. Og jeg kunne næsten ikke få den ud igen. Nu er jeg helt øm og jeg skal til koncert. Great.

Skud i tågen - har du prøvet at hive den næsten ud igen, når du har sat den op? Sådan at du faktisk hiver lidt luft ind i skeden? Ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det. Det får altid min til at folde sig ud.
3
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 113
Likede indlæg: 2125

Indlægaf JessicaD » 5. nov 2018, 02:09

Har du prøvet at dreje den en halv omgang, efter du har sat den op, det plejer at hjælpe. Ellers som ovenover beskrevet - at trække den lidt ud. Glidecreme kan også være en idé, indtil du har fået teknikken helt på plads - især hvis du ikke bløder så meget. Ellers er det simpelthen for tørt/stramt, til at den kan folde sig ud.
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2018, 21:49

Jeg synes jeg har prøvet begge dele. Både at hive og at dreje. Endda samtidig.
Næste cyklus får den et forsøg mere og så tror jeg at jeg giver op for good. Øv.
0
Brugeravatar
JessicaD

Indlægaf JessicaD » 14. nov 2018, 00:02

kidkomb skrev:Jeg synes jeg har prøvet begge dele. Både at hive og at dreje. Endda samtidig.
Næste cyklus får den et forsøg mere og så tror jeg at jeg giver op for good. Øv.

Prøv med glidecreme!

Men synes ikke du skal give op. Selvom jeg har haft flere forskellige i måske 5 år efterhånden, så kan der stadig ind i mellem være gange, hvor den bare ikke gider, og jeg virkelig skal kæmpe for sagen. Det er virkelig sært. Men prøv på den dag, du bløder allermest og så med glidecreme og diverse drej/hiv-tricks herinde, så burde der lykkes. Det er virkelig det hele værd, når man får styr på den.
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2018, 06:27

JessicaD skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes jeg har prøvet begge dele. Både at hive og at dreje. Endda samtidig.

Prøv med glidecreme!

Men synes ikke du skal give op. Selvom jeg har haft flere forskellige i måske 5 år efterhånden, så kan der stadig ind i mellem være gange, hvor den bare ikke gider, og jeg virkelig skal kæmpe for sagen. Det er virkelig sært. Men prøv på den dag, du bløder allermest og så med glidecreme og diverse drej/hiv-tricks herinde, så burde der lykkes. Det er virkelig det hele værd, når man får styr på den.

Så BÅDE styrtblødning OG glidecreme? Hvad nu hvis den smutter fra mig?? :shock:
Det var netop under styrtblødning jeg prøvede og jeg synes edderdylme at det var noget snask :genert:
0
Fynerfin82
Kort karma: 8
Likede indlæg: 139

Indlægaf Fynerfin82 » 14. nov 2018, 07:13

Det lyder muligvis underligt, men prøv at gå med den nogen timer, hvis du kan få den til at sidde nogenlunde og så prøv igen. Jeg har altid store problemer første gang den skal op, men det er som om den bliver blødere når den er har siddet lidt tid og de resterende gange er det ikke nær så svært.

Men jeg synes ikke at det er verdens bedste løsning med sådan en cup, hvis jeg bruger den mere end 3 dage i streg får jeg blødningsforstyrrelser. Så jeg er ikke den store fan og ville ikke gide bruge voldsomt meget krudt på det, hvis det ikke fungere.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 468
Likede indlæg: 3677

Indlægaf Urtekussen » 14. nov 2018, 07:35

Nu har jeg lige læst i tråden, at den frarådes, når man har spiral. Sidst jeg fik lagt en spiral, spurgte jeg min gynækolog, og han sagde det ikke var et problem.
Havde da heller ingen gener ved det, og den sad fint efter et år med kop.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
JessicaD

Indlægaf JessicaD » 14. nov 2018, 07:58

kidkomb skrev:Så BÅDE styrtblødning OG glidecreme? Hvad nu hvis den smutter fra mig?? :shock:
Det var netop under styrtblødning jeg prøvede og jeg synes edderdylme at det var noget snask :genert:

Ej okay, måske ikke i den situation så! :D Mit sidste trick er, at holde den under den varme hane, så den bliver mere blød og elastisk. Det virker rigtig godt.
1
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2423

Indlægaf Stitch » 14. nov 2018, 09:17

Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Er det kun mig? :genert:
0
Jacobsen81
Kort karma: 23
Likede indlæg: 493

Indlægaf Jacobsen81 » 14. nov 2018, 12:49

Stitch skrev:Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Hvor ofte skifter du?
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2423

Indlægaf Stitch » 14. nov 2018, 13:56

Jacobsen81 skrev:
Stitch skrev:Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Hvor ofte skifter du?

Hver 4-5 time. Men jeg bløder en del og har mange smerter.
0

Tilbage til "Helbred"