Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf JoyNips » 7. dec 2018, 07:58

Annione skrev:Første forsøg med meno koppen i går. Tænkte “hell yeah, kommer til at elske det her”.
Her til morgen, not so much. Kunne overhovedet ikke finde den. Måtte nærmest sidde på toilettet og føde den :tie: mens jeg bandede og svovlede. Og da jeg endelig havde fået den ud, kunne jeg fammer ikke få den i igen. Tror seriøst jeg brugte 25 minutter.

Endte med at give op og fiske noget Libresse frem :rulle:

Hvordan kan det være så besværligt? Blev jo mest skidesur, fordi jeg ikke kunne finde ud af det. Og SÅ meget plads er der altså heller ikke deroppe, hvordan får man en finger op ved siden af?
Den der dut for enden skal jo ikke stikke ud, vel?!

Læser tråden igennem senere. Måtte bare lige rase ud. HADER når jeg ikke kan finde ud af noget, som andre synes er nemt. Argh! :cuss:


Tip til at få den ud: pres som når du skal lave nr 2. Det skubber den længere ned.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Rapfisk » 7. dec 2018, 08:48

Annione skrev:Første forsøg med meno koppen i går. Tænkte “hell yeah, kommer til at elske det her”.
Her til morgen, not so much. Kunne overhovedet ikke finde den. Måtte nærmest sidde på toilettet og føde den :tie: mens jeg bandede og svovlede. Og da jeg endelig havde fået den ud, kunne jeg fammer ikke få den i igen. Tror seriøst jeg brugte 25 minutter.

Endte med at give op og fiske noget Libresse frem :rulle:

Hvordan kan det være så besværligt? Blev jo mest skidesur, fordi jeg ikke kunne finde ud af det. Og SÅ meget plads er der altså heller ikke deroppe, hvordan får man en finger op ved siden af?
Den der dut for enden skal jo ikke stikke ud, vel?!

Læser tråden igennem senere. Måtte bare lige rase ud. HADER når jeg ikke kan finde ud af noget, som andre synes er nemt. Argh! :cuss:

Jeg synes heller ikke, det er nemt, men jeg endte med at blive glad for den.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Annione » 8. dec 2018, 11:34

...what... havde slet ikke skænket det en tanke, at min spiral kunne blive fucket op af en meno kop :tie:

Åh. Træls.

Der er ingen chance for, at jeg kan få fingrene derop for at tjekke snoren fra min spiral. Altså - da jeg sov med koppen var den gledet så langt op, at jeg ikke kunne mærke den. med fingrene. Overhovedet. Og det er altså uden, at jeg har klippet noget dut af.

Måske er jeg bare ekstremt smal og virkelig dyb :gruble:
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Fynerfin82 » 9. dec 2018, 18:53

Det lyder både underligt og vildt irriterende, at den kan blive væk. Min kan på ingen måde komme så langt op. Og sætter jeg den bare en smule for højt, gør det vildt ondt.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Lykke » 9. dec 2018, 19:18

Jeg prøvede at bruge kop sidste menstruation, men fik simpelthen så ondt i maven af det. Så det holdt kun en time.
Må prøve igen næste gang.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf xxx---xxx » 13. dec 2018, 20:32

Lykke skrev:Jeg prøvede at bruge kop sidste menstruation, men fik simpelthen så ondt i maven af det. Så det holdt kun en time.
Må prøve igen næste gang.



Første gang fik jeg også hovedpine og sådan halvkvalme. Jeg fik det totalt sært, og synes også den sad dårligt.

Heldigvis prøvede jeg igen og allerede ved næste periode gik det bedre.
Jeg er virkelig glad for at jeg forsøgte igen.
Nu fungere det virkelig godt, og jeg er så over lykkelig for den. Forstår slet ikke At jeg har ventet så længe.

Håber din næste gang bliver bedre ;)
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 30. mar 2020, 17:06

Hiver lige denne tråd frem igen.

Pt. har Floweret tilbud på 50% til al sundhedspersonale også på allerede nedsatte varer. Jeg overvejer derfor at anskaffe mig en kop, da jeg simpelthen ikke kan se noget negativt ved det.
Er der nogle der kender det brand og evt. har brugt det før?

Og hvordan vænner man sig overhovedet til kop, når man synes det der med at indsætte dem er lidt ulækkert (på trods af at være vant til tamponer uden hylster :rulle: ) og er lidt afskrækket af at blodet samler sig i den?
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Studsgaard » 30. mar 2020, 17:39

TakeAChanceOnMe skrev:Hiver lige denne tråd frem igen.

Pt. har Floweret tilbud på 50% til al sundhedspersonale også på allerede nedsatte varer. Jeg overvejer derfor at anskaffe mig en kop, da jeg simpelthen ikke kan se noget negativt ved det.
Er der nogle der kender det brand og evt. har brugt det før?

Og hvordan vænner man sig overhovedet til kop, når man synes det der med at indsætte dem er lidt ulækkert (på trods af at være vant til tamponer uden hylster :rulle: ) og er lidt afskrækket af at blodet samler sig i den?

Når du skal lære at bruge den skal du have god tid. Ikke noget med at man skal være ude af dørene snart og kun lige har fem minutter.

Man kan evt bruge lidt glidecreme og prøve imens man ikke har mens. netop for at mærke hvordan det virker bedst. Uden man får blod på hænderne. Sådan gjorde jeg, for at få en fornemmelse af hvordan det virkede bedst for mig at folde den. Jeg har også klippet det meste af dutten af, for jeg syntes jeg kunne mærke den prikkede mig. Det betyder så at jeg skal have godt gang i musklerne i skeden når den skal ud. Så presser man den lidt ned - der går altså nogle gange inden teknikken er der :)

Jeg syntes ikke det er ulækkert med blodet når den skal tømmes. Jeg tænker slet ikke over det. Jeg er så glad for at jeg for længe siden opdagede lady-cup.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 30. mar 2020, 18:13

Studsgaard skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Hiver lige denne tråd frem igen.

Pt. har Floweret tilbud på 50% til al sundhedspersonale også på allerede nedsatte varer. Jeg overvejer derfor at anskaffe mig en kop, da jeg simpelthen ikke kan se noget negativt ved det.
Er der nogle der kender det brand og evt. har brugt det før?

Og hvordan vænner man sig overhovedet til kop, når man synes det der med at indsætte dem er lidt ulækkert (på trods af at være vant til tamponer uden hylster :rulle: ) og er lidt afskrækket af at blodet samler sig i den?

Når du skal lære at bruge den skal du have god tid. Ikke noget med at man skal være ude af dørene snart og kun lige har fem minutter.

Man kan evt bruge lidt glidecreme og prøve imens man ikke har mens. netop for at mærke hvordan det virker bedst. Uden man får blod på hænderne. Sådan gjorde jeg, for at få en fornemmelse af hvordan det virkede bedst for mig at folde den. Jeg har også klippet det meste af dutten af, for jeg syntes jeg kunne mærke den prikkede mig. Det betyder så at jeg skal have godt gang i musklerne i skeden når den skal ud. Så presser man den lidt ned - der går altså nogle gange inden teknikken er der :)

Jeg syntes ikke det er ulækkert med blodet når den skal tømmes. Jeg tænker slet ikke over det. Jeg er så glad for at jeg for længe siden opdagede lady-cup.


Tak for svar!
Jeg har bestilt starterpakken nu med 2 x cup (den ene har sådan en "klem for at tømme" funktion), carry and steriliser case samt stofbind. Er lidt nervøs for hvordan det kommer til at gå, men hører oftest som du selv siger at folk bliver ret glade for dem :genert:

Har også 2 veninder der allerede har bedt om at høre om jeg bliver glad for dem :lol:
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf billiebean » 30. mar 2020, 18:41

Hehe, jeg kan godt huske jeg var afskrækket af det med at skulle se blodet, før jeg blev “omvendt”. Men det vænner man sig lynhurtigt til. Og faktisk er det næsten rart st kunne holde lidt øje med “produktionen”. Man skal dog lige vænne sig til teknikken med at få den ind og ud. Jeg bruger lidt mandelolie på den, hvis den er lidt svær at få ind.

Men that aside, så er det simpelthen det mest geniale redskab. Jeg føler nærmest ikke, jeg har mens længere, fordi det er så gnidningsfrit og “usynligt”.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Zonta » 31. mar 2020, 06:43

Noget af det jeg synes er skønt ved koppen er, at man bare kan smide den op, når man (hvis man er typen der har smerter) mærker den første lille krampetrækning og samtidig kan man bruge den en dag ekstra for at være sikker på ikke at blive overrasket af en lille ekstra skylle. Den udtørrer jo ikke eller noget, så det benytter jeg mig af.
Samtidig er alle lugtgener forsvundet fuldstændig og det synes jeg også er fantastisk.

Jeg mindes, at jeg brugte 2-3 menstruationer på at blive helt fortrolig med den, men det er det eneste jeg har brugt i årevis - måske omkring 6 år.
5
J, juli 2018.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. apr 2020, 21:50

Okay TMI indlæg coming up ..

Nu er det så 1 mens dag og jeg var klar med koppen da jeg kom hjem fra arbejde. Synes egentlig første forsøg med at sætte den op gik nogenlunde, men så havde jeg et mindre panikanfald og hev den ud igen.
Andet forsøg var meget bedre og jeg kunne slet ikke mærke den. Det virkede til at den var foldet ud (rund i bunden og modstand når man trak lidt i den) så gav det et par timer.

Da jeg så gik på toilettet var der blod over det hele i toilettet og på papiret, men intet i trusserne. Ikke rigtig andet, bare klart, tyndt, frisk blod. Hoppede i bad og startede hele hiv ud/sæt i seancen forfra. Kan se at den har fanget en del i selve koppen om end der også var noget på siderne.
Men hvordan fanen finder man ud af om lortet sidder ordentlig? I forhold til alle guides burde den jo have sidder som den skulle - eller kommer det bare med rutinen?

Synes også det er svært at få den langt nok op til at det ikke føltes som en tyngende fornemmelse og bliver helt øm af at rumstere sådan i understellet. Kan konstatere at jeg helt sikkert ikke kender min krop så godt som man anbefaler inden man kaster sig ud i kop-eventyret :genert:

Er ellers fan. Den er meget mere behagelig end en tampon, på trods af at jeg virkelig ikke er særlig god til hele det der med at skulle røre ved mig selv.
0
Brugeravatar
tickle-me-elmo
Indlæg: 225
Tilmeldt: 30. jan 2016, 18:38
Kort karma: 22
Likede indlæg: 320

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf tickle-me-elmo » 27. apr 2020, 22:28

TakeAChanceOnMe skrev:Okay TMI indlæg coming up ..

Nu er det så 1 mens dag og jeg var klar med koppen da jeg kom hjem fra arbejde. Synes egentlig første forsøg med at sætte den op gik nogenlunde, men så havde jeg et mindre panikanfald og hev den ud igen.
Andet forsøg var meget bedre og jeg kunne slet ikke mærke den. Det virkede til at den var foldet ud (rund i bunden og modstand når man trak lidt i den) så gav det et par timer.

Da jeg så gik på toilettet var der blod over det hele i toilettet og på papiret, men intet i trusserne. Ikke rigtig andet, bare klart, tyndt, frisk blod. Hoppede i bad og startede hele hiv ud/sæt i seancen forfra. Kan se at den har fanget en del i selve koppen om end der også var noget på siderne.
Men hvordan fanen finder man ud af om lortet sidder ordentlig? I forhold til alle guides burde den jo have sidder som den skulle - eller kommer det bare med rutinen?

Synes også det er svært at få den langt nok op til at det ikke føltes som en tyngende fornemmelse og bliver helt øm af at rumstere sådan i understellet. Kan konstatere at jeg helt sikkert ikke kender min krop så godt som man anbefaler inden man kaster sig ud i kop-eventyret :genert:

Er ellers fan. Den er meget mere behagelig end en tampon, på trods af at jeg virkelig ikke er særlig god til hele det der med at skulle røre ved mig selv.


Jeg plejer at dreje koppen rundt om sig selv en halv omgang, når den ellers er på plads, for at sikre mig, at den er foldet helt ud. Så plejer jeg at kunne mærke med det samme, hvis det ikke er tilfældet
0
Life insists that we endure.
-Notes from a public typewriter
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Stitch » 27. apr 2020, 23:15

Jeg drejer koppen og så hopper jeg lidt rundt og squatter også lidt. Så plejer den ligesom at sætte sig på plads.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Studsgaard » 28. apr 2020, 05:38

De første par perioder jeg havde min kop, gik det heller ikke altid lige godt med at få den til at side rigtigt.

Men som de andre skriver, så finder man nogle måder hvorpå man kan mærke om den sidder rigtigt.
Jeg fandt selv ud af at drej/let hiv er det der virker her.
0

Tilbage til "Helbred"