Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16115

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Urtekussen » 14. nov 2018, 07:35

Nu har jeg lige læst i tråden, at den frarådes, når man har spiral. Sidst jeg fik lagt en spiral, spurgte jeg min gynækolog, og han sagde det ikke var et problem.
Havde da heller ingen gener ved det, og den sad fint efter et år med kop.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Stitch » 14. nov 2018, 09:17

Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Er det kun mig? :genert:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. nov 2018, 12:49

Stitch skrev:Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Er det kun mig? :genert:

Hvor ofte skifter du?
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Stitch » 14. nov 2018, 13:56

Jacobsen81 skrev:
Stitch skrev:Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Er det kun mig? :genert:

Hvor ofte skifter du?


Hver 4-5 time. Men jeg bløder en del og har mange smerter.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Miss_no_More » 14. nov 2018, 15:36

Stitch skrev:Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Er det kun mig? :genert:


Jeg synes ikke, mit blod lugter. Jo, nogle enkelte dage i cyklussen kan det godt lugte lidt, men ellers føler jeg mig mere ren, når jeg bruger kop.
Men vasker du den også? Altså med intimsæbe. For ellers kan det godt lugte lidt, synes jeg.


kidkomb skrev:Så BÅDE styrtblødning OG glidecreme? Hvad nu hvis den smutter fra mig?? :shock:
Det var netop under styrtblødning jeg prøvede og jeg synes edderdylme at det var noget snask :genert:


Skyller du den, inden du forsøger dig? For hvis den er tør, kan jeg heller ikke få den til at sidde rigtigt.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2018, 16:09

Miss_no_More skrev:
Stitch skrev:Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Er det kun mig? :genert:


Jeg synes ikke, mit blod lugter. Jo, nogle enkelte dage i cyklussen kan det godt lugte lidt, men ellers føler jeg mig mere ren, når jeg bruger kop.
Men vasker du den også? Altså med intimsæbe. For ellers kan det godt lugte lidt, synes jeg.


kidkomb skrev:Så BÅDE styrtblødning OG glidecreme? Hvad nu hvis den smutter fra mig?? :shock:
Det var netop under styrtblødning jeg prøvede og jeg synes edderdylme at det var noget snask :genert:


Skyller du den, inden du forsøger dig? For hvis den er tør, kan jeg heller ikke få den til at sidde rigtigt.

Ja, det gør jeg. Jeg har samme problem med den som med de andre: Det virker som om jeg simpelthen er for stram til at den kan folde sig ud.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Lalana » 14. nov 2018, 16:48

kidkomb skrev:Ja, det gør jeg. Jeg har samme problem med den som med de andre: Det virker som om jeg simpelthen er for stram til at den kan folde sig ud.


Det troede jeg faktisk også længe at jeg var, jeg kunne ikke få den til at folde sig ud ligemeget hvad jeg gjorde, og jeg havde endda købt en ret lille størrelse. Mine veninder talte dig så godt om det at jeg prøvede at købe en anden slags, den var lidt blødere i det end den første men større og nu kunne det bare slet ikke lade sig gøre synes jeg. Alle de der folde metoder og shit :lol: intet virkede, den ville bare ikke folde sig ud og jeg følte ikke der var plads nok til det. Jeg har fx aldrig lykkedes med at dreje den rundt derinde, som mange åbenbart kan.

Men efter mange mange MANGE forsøg fandt jeg en teknik, og nu er jeg super glad for det. Jeg tror helt ærligt det handler om at du skal finde en metode der virker for dig, jeg har fx også svært ved at få den til at sidde rigtigt i starten af menstruationen, så selvom jeg aldrig har brugt glidecreme tror jeg ikke det er et dårligt råd. Jeg hiver på en eller anden måde også min lidt ud igen når den er på vej ind (som en anden skriver) og så lykkes det for det meste.

Op på hesten med dig igen :D
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2018, 16:49

Lalana skrev:
kidkomb skrev:Ja, det gør jeg. Jeg har samme problem med den som med de andre: Det virker som om jeg simpelthen er for stram til at den kan folde sig ud.


Det troede jeg faktisk også længe at jeg var, jeg kunne ikke få den til at folde sig ud ligemeget hvad jeg gjorde, og jeg havde endda købt en ret lille størrelse. Mine veninder talte dig så godt om det at jeg prøvede at købe en anden slags, den var lidt blødere i det end den første men større og nu kunne det bare slet ikke lade sig gøre synes jeg. Alle de der folde metoder og shit :lol: intet virkede, den ville bare ikke folde sig ud og jeg følte ikke der var plads nok til det. Jeg har fx aldrig lykkedes med at dreje den rundt derinde, som mange åbenbart kan.

Men efter mange mange MANGE forsøg fandt jeg en teknik, og nu er jeg super glad for det. Jeg tror helt ærligt det handler om at du skal finde en metode der virker for dig, jeg har fx også svært ved at få den til at sidde rigtigt i starten af menstruationen, så selvom jeg aldrig har brugt glidecreme tror jeg ikke det er et dårligt råd. Jeg hiver på en eller anden måde også min lidt ud igen når den er på vej ind (som en anden skriver) og så lykkes det for det meste.

Op på hesten med dig igen :D

Skal nok. Denne gang skal jeg måske også prøve på andendagen eller tredjedagen når dag et, sikkert igen, fejler :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Stitch » 15. nov 2018, 07:58

Miss_no_More skrev:
Stitch skrev:Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Er det kun mig? :genert:


Jeg synes ikke, mit blod lugter. Jo, nogle enkelte dage i cyklussen kan det godt lugte lidt, men ellers føler jeg mig mere ren, når jeg bruger kop.
Men vasker du den også? Altså med intimsæbe. For ellers kan det godt lugte lidt, synes jeg.



Jeg er frygtelig sart med lugte, så det kan være derfor. Jeg har dog ikke vasket den med intimsæbe men bare almindelig sæbe. Så det må jeg prøve :)
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Miss_no_More » 15. nov 2018, 15:12

Stitch skrev:
Miss_no_More skrev:
Stitch skrev:Jeg er begyndt at bruge kop. Synes godt nok blodet lugter når man "skifter" (altså tømmer koppen). Fy for pyffer.

Er det kun mig? :genert:


Jeg synes ikke, mit blod lugter. Jo, nogle enkelte dage i cyklussen kan det godt lugte lidt, men ellers føler jeg mig mere ren, når jeg bruger kop.
Men vasker du den også? Altså med intimsæbe. For ellers kan det godt lugte lidt, synes jeg.



Jeg er frygtelig sart med lugte, så det kan være derfor. Jeg har dog ikke vasket den med intimsæbe men bare almindelig sæbe. Så det må jeg prøve :)


Jeg vasker den kun med intimsæbe, fordi jeg engang åbenbart ikke fik den skyllet godt nok efter vask med alm. sæbe :ad!: Nooooo, min fitte kløede :nerve:
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf JoyNips » 16. nov 2018, 09:40

kidkomb skrev:Skal nok. Denne gang skal jeg måske også prøve på andendagen eller tredjedagen når dag et, sikkert igen, fejler :genert:


Efter at jeg har fået barn er dag 1 total åndssvag for mig. Jeg har ellers aldrig haft problemer før. Efter dag 1 spiller det bare. :gruble:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2018, 09:51

JoyNips skrev:
kidkomb skrev:Skal nok. Denne gang skal jeg måske også prøve på andendagen eller tredjedagen når dag et, sikkert igen, fejler :genert:


Efter at jeg har fået barn er dag 1 total åndssvag for mig. Jeg har ellers aldrig haft problemer før. Efter dag 1 spiller det bare. :gruble:

Måske skal jeg faktisk vente til dag to denne gang så. For at undgå nederlaget og frustrationerne. Og starte på en frisk. God plan :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Medd » 17. nov 2018, 22:42

kidkomb skrev:Måske skal jeg faktisk vente til dag to denne gang så. For at undgå nederlaget og frustrationerne. Og starte på en frisk. God plan :banan:


Jeg tror måske allerede jeg har skrevet det tidligere i tråden, men det kommer lige igen :genert:

Da jeg startede med at bruge koppen for år tilbage havde jeg også problemer med at få den til at folde ud. Når den ikke foldede sig ud med det samme, så havde jeg held med at stikke en finger op bagtil og ligesom presse skedevæggen let bagud (mod endetarmen). Det gav lidt mere plads og så poppede den altid ud.

Den foldemetode jeg fandt bedst, og som jeg altid bruger i dag er den der hedder "punch down fold", hvor man lige klemmer siden ned i midten af koppen, så der ligesom bliver dannet en spids. Jeg er ret lille og tænker at det er en fordel at den skal folde ud i toppen frem for i siden, hvis man f.eks. bukker den midt på som et c - giver det mening?
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 18. nov 2018, 14:15

Jeg synes også det lugter når man tømmer den. Til gengæld synes jeg overhovedet ikke det lugter derudover, hvilket det gjorde med bind/tamponer.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Annione » 7. dec 2018, 07:07

Første forsøg med meno koppen i går. Tænkte “hell yeah, kommer til at elske det her”.
Her til morgen, not so much. Kunne overhovedet ikke finde den. Måtte nærmest sidde på toilettet og føde den :tie: mens jeg bandede og svovlede. Og da jeg endelig havde fået den ud, kunne jeg fammer ikke få den i igen. Tror seriøst jeg brugte 25 minutter.

Endte med at give op og fiske noget Libresse frem :rulle:

Hvordan kan det være så besværligt? Blev jo mest skidesur, fordi jeg ikke kunne finde ud af det. Og SÅ meget plads er der altså heller ikke deroppe, hvordan får man en finger op ved siden af?
Den der dut for enden skal jo ikke stikke ud, vel?!

Læser tråden igennem senere. Måtte bare lige rase ud. HADER når jeg ikke kan finde ud af noget, som andre synes er nemt. Argh! :cuss:
1

Tilbage til "Helbred"