Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
avdotja
Kort karma: 200
Likede indlæg: 3689

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 20:44

kidkomb skrev:
Miss_no_More skrev:
kidkomb skrev:Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan I kan dreje den rundt :(
Jeg kan overhovedet ikke dreje noget som helst. Og jeg har prøvet 4 forskellige.
Hver gang jeg har mens irriterer det mig at det aldrig lykkedes med koppen.
Øv, hvor er det nederen.

Måske har du en for stor størrelse?

Hvad gør I andre egentlig med knibeøvelser, den tid den er i? Jeg forsøger at lave øvelser hver dag, men bryder mig ikke rigtigt om det, når den er i. Er bange for den lækker, hvis jeg kniber for meget :gruble: Måske har jeg i virkeligheden bare overvurderet mine knibeevner :D

Jeg troede først at den jeg havde var for hård. Så købte jeg en blødere. Den ville stadig ikke folde sig ud. Så en endnu blødere og lidt mindre.
Så en hårdere og lidt mindre.
Det er skørt altså.

Jeg har heller ikke plads til at dreje meget rundt og tænker også nogen gange det er lige lovlig snævert; jeg plejer at trykke lidt på koppen med fingeren, den drejer en anelse rundt og så folder den sig ud. Men altså; jeg har haft væsentlig større ting deroppe uden problemer, så for mit vedkommende tror jeg mest det er psykisk :) Når den først er kommet ind, har jeg da heller ikke nogen gener (i hvert fald ikke efter jeg klippede stilken af; den hang og generede i "åbningen")

EDIT: og jeg er alt for magelig til daglige knibeøvelser; det er den slags jeg kommer i tanke om hvert andet år og så intensivt dyrker en uges tid. Det er ikke faldet sammen med en menstruationsperiode endnu :P
1
avdotja

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 20:47

@kidkomb: Er det fordi du ikke kan få den til at folde sig ud eller er det fordi den generer når den er oppe? Hvis det er fordi den generer når den er oppe, er det muligt at det hjælper at stikke den længere op eller klippe noget af stilken af.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2093
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20251

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 20:49

avdotja skrev:@kidkomb: Er det fordi du ikke kan få den til at folde sig ud eller er det fordi den generer når den er oppe? Hvis det er fordi den generer når den er oppe, er det muligt at det hjælper at stikke den længere op eller klippe noget af stilken af.

Den generer ikke når den først sidder. Problemet er at den lækker. Altså at den ikke folder sig ud.
Lige meget hvor meget jeg bakser og aser og maser går det bare ikke.
Og selv de få gange den har siddet ordentligt og ikke lækket, har jeg stadig ikke kunne dreje den rundt.
Og jeg har ellers været standhaftig nok.
Vi er nok oppe på over 50 forsøg.
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 160
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 3909

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 20:53

kidkomb skrev:Jeg fandt dem lige frem.
Jeg kan kun finde de tre. Hvis jeg kender mig selv ret, så har jeg sikkert kylet din sidste ud i ren, uforfalsket arrigskab efter endnu et mislykket forsøg.
Men selve diameteren på topringen er den samme på alle tre.
Men selve koppen er lidt mindre på den ene.

Det var underligt. Jeg var sikker på, det var dét, der varierede i størrelse :gruble: Hvor dyb den er, er jo lidt underordnet i forhold til, om man kan have den oppe...skulle jeg mene.

Måske duer det bare ikke til alle?
0
2018 here I come! :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2093
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20251

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 20:56

Miss_no_More skrev:
kidkomb skrev:Jeg fandt dem lige frem.
Jeg kan kun finde de tre. Hvis jeg kender mig selv ret, så har jeg sikkert kylet din sidste ud i ren, uforfalsket arrigskab efter endnu et mislykket forsøg.
Men selve diameteren på topringen er den samme på alle tre.
Men selve koppen er lidt mindre på den ene.

Det var underligt. Jeg var sikker på, det var dét, der varierede i størrelse :gruble: Hvor dyb den er, er jo lidt underordnet i forhold til, om man kan have den oppe...skulle jeg mene.

Måske duer det bare ikke til alle?

Jeg må jo have købt forkert tænker jeg.
Men jeg kan se at Divacup skriver at forskellen i diameteren på den lille og den store kun er 3mm. Den store er 4,6cm og den lille 4,3cm.
Det lyder godt nok af meget lidt. Og så er der jo nok forskel imellem de forskellige mærker.
Måske har jeg bare været uheldig at fange en lille størrelse af et mærke, hvor den lille er samme størrelse som den store i andre mærker :stoned:
Haha, det ville ligne mig.
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
avdotja

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 20:57

kidkomb skrev:
avdotja skrev:@kidkomb: Er det fordi du ikke kan få den til at folde sig ud eller er det fordi den generer når den er oppe? Hvis det er fordi den generer når den er oppe, er det muligt at det hjælper at stikke den længere op eller klippe noget af stilken af.

Den generer ikke når den først sidder. Problemet er at den lækker. Altså at den ikke folder sig ud.
Og selv de få gange den har siddet ordentligt og ikke lækket, har jeg stadig ikke kunne dreje den rundt.

Det har jeg aldrig haft problemer med, så der kan jeg desværre ikke være behjælpelig :( Jeg bruger det der (åbenbart) hedder en c-fold og kan som nævnt godt få den til at poppe ud, uden at det er nødvendigt at dreje den rundt. Jeg holder pegefingeren op langs koppen - men under indfoldet - og trykker ind mens jeg forsøger at dreje den rundt (hvilket den ikke rigtig gør, men poppe-ud gør den). Og så sørger jeg for at få den så langt op som muligt.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5953

Indlægaf Allmost_Famous » 7. aug 2017, 22:05

Jeg kan kun bruge min kop med labiafold.

Det er kun hvis jeg har en travl dag, heavy flow, og begrænsede toiletmuligheder, jeg bruger den. Det er simpelthen ikke bøvlet værd de andre dage.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 105
Likede indlæg: 1935

Indlægaf JessicaD » 10. aug 2017, 20:10

Har du prøvet med en finger op langs siden, så den slipper vakumet? Det er ikke specielt rart, men det plejer at hjælpe evt kombineret med at twiste/dreje den lidt. Ellers vil jeg anbefale glidecreme :D Det bruger jeg som sidste nødløsning, hvis alt andet ikke duer.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 413
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6054

Indlægaf Studsgaard » 10. aug 2017, 20:53

Jeg brugte glidecreme ved de første fem-seks cyklusser og de gang jeg øvede. Efterfølgende er det blevet meget lettere at sætte den op.

Jer der føler den ikke sidder rigtigt eller den lækker. Har i prøvet at trække lidt i den?
Ikke hive den ud, men trække let for at mærke om den har sat sig rigtigt. Det råd hjalp mig i starten.
Jeg ved ikke om jeg på en eller anden måde fik den proppet for langt op (hvis man kan det?) men efter jeg begyndte at lave det lille træk samtid med jeg drejer meget let i den, så har det fungeret ret godt for mig. Og det hjælper med til at den får foldet dig helt ud igen.

Jeg tror jeg har haft min i fem-syv år nu. Og der kan stadig godt være nogle få cyklusser hvor det driller. Hvad pokker årsagen er ved jeg ikke. For generelt holder den tæt og jeg mærker den slet ikke når den er på plads. Jeg kan bade i svømmehal med den uden problemer.
Men en gang i mellem er der bare lige en cyklus hvor det driller også selvom jeg laver det lille træk- Og jeg må bruge trusseindlæg fordi det løber ved siden af, eller den af en eller anden mystisk årsag ikke vil side rigtigt så jeg kan mærke den.

Jeg har klippet noget af stilken for jeg syntes jeg kunne fornemme den prikkede mig.
1
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1402

Indlægaf Zonta » 16. aug 2017, 08:35

kidkomb skrev:

Jeg kan også godt have svært ved at mærke om den er foldet ud. Jeg gør det, at når jeg har sat den op, tager jeg fat om den og hiver den nedad, men lidt på skrå. Skrå på den måde, at den er længst nede omme ved numsen. Så kan den ligesom "hive" luft ind og dermed skabe vaccummet. Det siger fint "svup" :-D Det fungerer rigtig godt for mig, for den folder sig nærmest aldrig korrekt ud ved opsættelse. I øvrigt skyller jeg den også hver gang jeg tager den ud og det er som om, at en lille smule vand gør det lidt nemmere at få den sat op igen.
3
Kimmy1988
Kort karma: 0

Indlægaf Kimmy1988 » 22. okt 2017, 13:07

Jeg har efterhånden været en hel håndfuld kopper igennem. Er nået frem til en bestemt model, som jeg synes fungerer bedst for mig - hvad enten det er den lille eller den store. Prøv at tag et kig på *reklamelink fjernet*

Den er lavet af medicinsk silikone, men synes den sidder langt bedre end de tidligere modeller jeg har prøvet.

Link fjernet, da første indlæg fra ny bruger er reklame
0
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 153
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Ellin » 22. okt 2017, 13:10

Nogen der ved noget om spiral og brug af kop?
0
:ninja:
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 22. okt 2017, 14:23

Ellin skrev:Nogen der ved noget om spiral og brug af kop?

Det frarådes grundet vakuum dannet af koppen.
0

Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 153
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Ellin » 22. okt 2017, 15:36

Allmost_Famous skrev:

Det var også det jeg tænkte. Hm æv. Måske jeg skulle få prøvet stofbind engang..
0
:ninja:
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 22. okt 2017, 15:57

Ellin skrev:
Allmost_Famous skrev:

Det var også det jeg tænkte. Hm æv. Måske jeg skulle få prøvet stofbind engang..

Det er også en mulighed, ja. Men det kommer jo meget andet på den ønskede effekt..?
0

Tilbage til "Helbred"