Jer med spiral og lidt/ingen blødning

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 19
Likede indlæg: 533

Re: Jer med spiral og lidt/ingen blødning

Indlægaf Nuttegris » 18. dec 2016, 17:29

Buller skrev:
Nuttegris skrev:Hvornår betegner man det som kraftig?
Og nu undskylder jeg lige på forhånd for lidt ulækre informationer. De første 2 døgn bløder jeg ret meget.....har store natbind på døgnet rundt og om natten har jeg endda 2 på i forlængelse af hinanden. Og alligevel er de ret gennemblødte efter max 2 timer og der er mange store klumper. Det er sådan at når jeg rejser mig op, så kan jeg mærke at det løber. Og om natten når jeg vender mig fra side til ryg, så løber det også. Men så går det også lige over i næsten Ingenting og jeg kan gå med trusseindlæg de sidste par dage. Det varer max 5 dage.....4 dage med regulær blødning og så små pletblødninger den sidste.

Er det at betegne som en kraftig menstruation? For jeg er nemlig ret kraftigt blevet anbefalet hormonspiral af min læge.

holy crap! det ville jeg betegne som voldsomt kraftig mens. Jeg bløder højest et par spsk i løbet af nogle dage. På de dårlige mens har jeg også ondt, men det er kun ca. hver 3. gang.

Jeg ville klart prøve en hormonspiral hvis jeg var dig, det der lyder da virkelig belastende.

Det er voldsomt belastende. Jeg tror også jeg har besluttet at jeg vil have den hormonspiral.

Jeg har den liggende på recept, så jeg kan bare hente den på apoteket når jeg vil have den sat op.....recepten udløber dog her ved årsskiftet. Kan jeg godt købe den og have den liggende til januar?

Og har I oplevet mange bivirkninger ved den? Jeg orker ikke flere måneder med fx. hovedpine som jeg har hørt flere få af den.
0
MOGA
Kort karma: 179
Likede indlæg: 1872

Indlægaf MOGA » 18. dec 2016, 18:14

Og nu undskylder jeg lige på forhånd for lidt ulækre informationer. De første 2 døgn bløder jeg ret meget.....har store natbind på døgnet rundt og om natten har jeg endda 2 på i forlængelse af hinanden. Og alligevel er de ret gennemblødte efter max 2 timer og der er mange store klumper. Det er sådan at når jeg rejser mig op, så kan jeg mærke at det løber. Og om natten når jeg vender mig fra side til ryg, så løber det også. Men så går det også lige over i næsten Ingenting og jeg kan gå med trusseindlæg de sidste par dage. Det varer max 5 dage.....4 dage med regulær blødning og så små pletblødninger den sidste.

Er det at betegne som en kraftig menstruation? For jeg er nemlig ret kraftigt blevet anbefalet hormonspiral af min læge.

Jeg skiftede hver anden time døgnet rundt i en uge, og derefter hver fjerde time i yderligere nogle dage. Det var så voldsomt, at min søvn blev påvirket 1/3 af måneden.

Med spiral er blødningen blevet mindre, til gengæld bløder jeg i et eller andet omfang i 15-20 dage om måneden.
0
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 19
Likede indlæg: 533

Indlægaf Nuttegris » 18. dec 2016, 18:20

MOGA skrev:

Jeg skiftede hver anden time døgnet rundt i en uge, og derefter hver fjerde time i yderligere nogle dage. Det var så voldsomt, at min søvn blev påvirket 1/3 af måneden.

Med spiral er blødningen blevet mindre, til gengæld bløder jeg i et eller andet omfang i 15-20 dage om måneden.

Det lyder da heller ikke optimalt at bløde over så mange dage ( ens sexliv må da blive lidt begrænset :gruble: :genert: ) Så vil jeg næsten hellere bløde kraftigt i 4 dage.
0
Buller
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1064

Indlægaf Buller » 18. dec 2016, 19:24

Nuttegris skrev:Jeg har den liggende på recept, så jeg kan bare hente den på apoteket når jeg vil have den sat op.....recepten udløber dog her ved årsskiftet. Kan jeg godt købe den og have den liggende til januar?

Og har I oplevet mange bivirkninger ved den? Jeg orker ikke flere måneder med fx. hovedpine som jeg har hørt flere få af den.

den burde sagtens kunne ligge lidt, den har jo en udløbsdato der er mange år senere.

Jeg havde ikke andre bivirkninger end kraftige smerter lige de første par dage og smerter ved de første par menstruationer. Men jeg plejede næsten heller ikke at have smerter, så alt var jo nyt der. Desuden var min opsætning af spiralen ret ubehagelig fordi jeg åbenbart havde en usædvanlig smal livmoderhals og skulle udviddes lidt.

jeg vil KLART anbefale at spise noget ibuprofen inden en opsætning, det er smertestillende og muskelafslappende.

Men jeg ville klart få en igen hvis jeg ikke ville være gravid. Jeg havde kun fordele af den.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 328
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5354

Indlægaf Mi55y » 15. feb 2017, 10:48

Kan da lige opdatere her, at sidst jeg havde menstruation pletblødte jeg kun meget lidt i et par dage. :banan: :banan: :banan:
3
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
MilleMercy
Kort karma: 13
Likede indlæg: 142

Indlægaf MilleMercy » 1. mar 2017, 18:39

Mi55y skrev:Kan da lige opdatere her, at sidst jeg havde menstruation pletblødte jeg kun meget lidt i et par dage. :banan: :banan: :banan:

Jeg fik min i maj 2016 og siden sensommer/efteråret har jeg kun pletblødt en smule i en enkelt dage eller to hver anden måned :gogo:
0

Tilbage til "Helbred"