Mørkeræd og voksen

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Elefanne
Indlæg: 103
Tilmeldt: 3. feb 2016, 17:34
Kort karma: 13
Likede indlæg: 183

Re: Mørkeræd og voksen

Indlægaf Elefanne » 14. okt 2017, 07:34

Jeg blev pludselig mørkeræd, efter min bedste veninde døde. Havde jeg ellers aldrig været før.
Men vi elskede at se gyserfilm (om det overnaturlige) sammen, så jeg frygtede at hun skulle vende tilbage som et genfærd og skræmme livet ud af mig :lol: :wacko:
Jeg gik på det her tidspunkt til psykolog, for at få hjælp til at bearbejde hendes pludselige død. Og vi snakkede så om det her med at jeg pludselig var mørkeræd. Jeg skulle fokusere på, hvad det reelt set var jeg frygtede ved mørket (hendes genfærd :nerve: ). Hvad ville der ske, hvis hun viste sig? Ville hun hilse på, eller ville hun "bare" give mig et chok?
Det gik så hverken værre eller bedre, end at jeg oveni det hele skulle have lavet en øjenlaseroperation. Den gjorde mig super lysfølsom (da mine øjne helede) og jeg lå derfor i et mørkt soveværelse (vi snakker januar måned, så det var buldermørkt) uden nogle former for lys, i 4 døgn. Det var crazy! Men her fik jeg virkelig forholdt mig til min frygt for mørket - fik trænet mig op til, at jeg jo ikke var bange for "hende", selvom hun så skulle vise sig som et genfærd. Det var det ukendte, jeg var bange for. Men hun var jo ikke ukendt.

I dag er jeg kun "normalt" bange for mørke. I ved, den der følelse man har, når man er sidste mand der slukker lyset i stueetagen, inden man bevæger sig lynhurtigt op på 1. sal, af frygt for hvad der pludselig kom frem i mørket i stueetagen. Eller er det bare mig, der har det sådan? :genert:
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Mørkeræd og voksen

Indlægaf Mangoness » 14. okt 2017, 07:45

Elefanne skrev:[...]

I dag er jeg kun "normalt" bange for mørke. I ved, den der følelse man har, når man er sidste mand der slukker lyset i stueetagen, inden man bevæger sig lynhurtigt op på 1. sal, af frygt for hvad der pludselig kom frem i mørket i stueetagen. Eller er det bare mig, der har det sådan? :genert:


Jeg løber op af trappen, når jeg har slukket lyset i stueetagen. Efter jeg så Jurassic park, så var jeg i lang tid bange for, at en dinosaurus ville løbe efter mig :genert:

Når jeg åbner garagen og skal ud at køre om aftenen, så kan jeg også blive urolig for, at der vil løbe nogen/noget ind fra mørket og hapse mig :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Helbred"