Blister - hjælp!

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Blister - hjælp!

Indlægaf Filipai » 19. jan 2017, 08:05

Jeg er på ferie, og blev for nogle dage siden syg, ondt i halsen, en kæmpe blist i ganen, mega høj feber og hovedpine. Jeg har nu fået antibiotika på apoteket, og feber og hovedpine er helt væk :banan:
Desværre så er eer bare kommet endnu flere blister til, i en sådan grad at jeg på 2 dage ikke har spist meget mere end 3 små bærger yoghurt, og det kan min krop selvfølgelig ikke lide.

Har prøvet mundskylldemiddel, isterninger, saltvandsrensning og skiftet tandpasta til sensodyne , men det blive bare værre og værre, og det er altså surt hverken kunne snakke eller drikke uden at få ondt, og ikke kun indtage mad uden at være ved at besvime i smerte :(

Hjælp med alle jeres gode råd, engelsktalende er desværre en mangelvare hvor vi er, og det gør det lidt svært på apoteket for min stakkels kæreste som har været sendt afsted.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Pjeps » 19. jan 2017, 08:12

Det er Zendium tandpasta du skal bruge.
Evt skylle med klorhexidin
Og evt smøre med noget lokalbedøvende gel xylocain
4
:ninja:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Hunkat » 19. jan 2017, 08:15

Pjeps skrev:Det er Zendium tandpasta du skal bruge.
Evt skylle med klorhexidin
Og evt smøre med noget lokalbedøvende gel xylocain


Klorhexidin er højst sandsynlig dit bedste bud. Den type mundskyl kan kendes på at der som regel vil stå procenten på, f.eks. 0,12%.
Skylle morgen og aften og duppe med en vatpind på selve blisten indimellem.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf AgentPixie » 19. jan 2017, 08:27

Tetræolie hjælper, men det stinker og smager af røv. Blisterne skal bare duppes med det.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Charly » 19. jan 2017, 08:44

Du er sikker på, at det ikke er et Herpes-udbrud?
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6141

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Contrast » 19. jan 2017, 12:29

Blister er simpelthen noget af det værste. Døjede med det sidste år, og fandt frem til på nettet at man ikke 100% ved hvorfor det kommer, men at det måske skyldes noget med immunforsvaret. For nogle har det virket at tage Drogens Vital eller andre vitaminer der dækker det basale til immunforsvaret. Det hjælper dig ikke her og nu, men mere som noget forebyggende.

Jeg prøvede også klorhexidin - ved ikke om det fremmede helingsprocessen, men det lader til at mange også har gavn af det.

God bedring :)
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Filipai » 19. jan 2017, 12:49

Charly skrev:Du er sikker på, at det ikke er et Herpes-udbrud?


Rimelig sikker, der er en lille sandsynlighed da min kæreste i starten af vores ferie fik et lille udbrud, men vi undlod som vi plejer at kysse og dele vandflaske osv. I de 3 år vi har været sammen har det ikke fået ram på mig.
Senest rettet af Filipai 19. jan 2017, 12:57, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Filipai » 19. jan 2017, 12:50

Pjeps skrev:Det er Zendium tandpasta du skal bruge.
Evt skylle med klorhexidin
Og evt smøre med noget lokalbedøvende gel xylocain


Zendium er ikke til at få, men sensodyne har heller ikke det dårlige stof i. Men hold nu kæft hvor gjorde det nas at prøve at børste tænder :(
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Studsgaard » 19. jan 2017, 12:53

Et gammelt husråd er atamon. Det bruger vi hvis en af os er så uheldige at få en blist i munden. Vi bruger en vatpind og putter atamon på blisten 2-3 gange om dagen.

Dog hjælper det generelt at vi bruger Zendium.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Filipai » 19. jan 2017, 12:57

Jeg begav mig til aften ud for at prøve at finde en læge. Det er virkeligt svært når ingen kan engelsk, og de heller ikke kan læse adresser på et kort. Vi fandt dog et lukket sted, som ville åbne lidt senere, men lægen kom aldrig. Vi fandt dog er apotek hvor hun snakkede nogenlunde engelsk, og fik vidst hende min grimme mund :( så har fået smertestillende, brintoverilte og noget creme/pasta af en art som Google siger skulle virke.
Efter at have brugt alle tingene og dopet mig gør det knap så ondt, og der er nu bestilt roomservice så jeg håber jeg kan få lidt mad i maven.

Overvejede også at tage på apoteket, men det ene sted snakkede de kun om tandblegning og falske fortænder, og det andet sted var det for uhumsk til jeg kunne få mig selv til at gå ind.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Charly » 19. jan 2017, 13:07

Filipai skrev:
Charly skrev:Du er sikker på, at det ikke er et Herpes-udbrud?


Rimelig sikker, der er en lille sandsynlighed da min kæreste i starten af vores ferie fik et lille udbrud, men vi undlod som vi plejer at kysse og dele vandflaske osv. I de 3 år vi har været sammen har det ikke fået ram på mig.

Så ville jeg måske lige runde en læge og få det tjekket - man kan få noget Zovir agtigt medicin (flydende)mod det.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Charly » 19. jan 2017, 13:11

Din stakkel, det lyder rædselsfuldt - håber at du snart får noget lindring.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Filipai » 19. jan 2017, 13:12

Charly skrev:
Filipai skrev:
Charly skrev:Du er sikker på, at det ikke er et Herpes-udbrud?


Rimelig sikker, der er en lille sandsynlighed da min kæreste i starten af vores ferie fik et lille udbrud, men vi undlod som vi plejer at kysse og dele vandflaske osv. I de 3 år vi har været sammen har det ikke fået ram på mig.

Så ville jeg måske lige runde en læge og få det tjekket - man kan få noget Zovir agtigt medicin (flydende)mod det.


Hvis det ikke er blevet bedre i løbet af natten (klokken er 20 her) tager jeg tilbage til den lukkede læge i morgen. Så må vi se hvad h*n siger.
Jeg troede bare at herpes sad på ydersiden af munden, og ikke på tunge og inde i tandkødet.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Charly » 19. jan 2017, 13:18

Filipai skrev:
Charly skrev:
Filipai skrev:
Charly skrev:Du er sikker på, at det ikke er et Herpes-udbrud?


Rimelig sikker, der er en lille sandsynlighed da min kæreste i starten af vores ferie fik et lille udbrud, men vi undlod som vi plejer at kysse og dele vandflaske osv. I de 3 år vi har været sammen har det ikke fået ram på mig.

Så ville jeg måske lige runde en læge og få det tjekket - man kan få noget Zovir agtigt medicin (flydende)mod det.


Hvis det ikke er blevet bedre i løbet af natten (klokken er 20 her) tager jeg tilbage til den lukkede læge i morgen. Så må vi se hvad h*n siger.
Jeg troede bare at herpes sad på ydersiden af munden, og ikke på tunge og inde i tandkødet.

Man kan godt få det i munden. Da min søn var 9, fik han et voldsomt udbrud (virus kan jo ligge latent i kroppen) netop i munden og halsen - han havde i øvrigt aldrig haft udbrud før og har heller ikke haft noget siden. Men nej, hvor var han sølle og sløj og forpint.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Blister - hjælp!

Indlægaf Filipai » 19. jan 2017, 13:22

Charly skrev:
Filipai skrev:
Charly skrev:
Filipai skrev:
Charly skrev:Du er sikker på, at det ikke er et Herpes-udbrud?


Rimelig sikker, der er en lille sandsynlighed da min kæreste i starten af vores ferie fik et lille udbrud, men vi undlod som vi plejer at kysse og dele vandflaske osv. I de 3 år vi har været sammen har det ikke fået ram på mig.

Så ville jeg måske lige runde en læge og få det tjekket - man kan få noget Zovir agtigt medicin (flydende)mod det.


Hvis det ikke er blevet bedre i løbet af natten (klokken er 20 her) tager jeg tilbage til den lukkede læge i morgen. Så må vi se hvad h*n siger.
Jeg troede bare at herpes sad på ydersiden af munden, og ikke på tunge og inde i tandkødet.

Man kan godt få det i munden. Da min søn var 9, fik han et voldsomt udbrud (virus kan jo ligge latent i kroppen) netop i munden og halsen - han havde i øvrigt aldrig haft udbrud før og har heller ikke haft noget siden. Men nej, hvor var han sølle og sløj og forpint.

Okay. Ville jeg godt nok være træt af , har en eller 2 i tandkødet. Og så måske 10-20 stykker på tungen. Det er sådan set til at holde ud hvis jeg bare ikke bevæger munden. Men snakke, spise og drikke er forfærdeligt :(
Senest rettet af Filipai 19. jan 2017, 13:27, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Helbred"