Hvordan har dit D-vitamin niveau det?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2806
Likede indlæg: 17849

Hvordan har dit D-vitamin niveau det?

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2017, 15:39

Jeg drikker min mælk, spiser fisk, æg og osv. Men D-vitamin mæssigt, så kan det ikke erstatte en masse sol :whine:

På en dag som i dag, hvor det bare har været tåget og koldt/fugtigt, så trææææænger jeg bare til sol og energi, suk :(

Hvordan klarer I jer gennem den mørke tid, og trangen til sol, når man ikke bare kan smide alting og drøne ned i varmen og solen?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Kort karma: 332
Likede indlæg: 13451

Re: Hvordan har dit D-vitamin niveau det?

Indlægaf paint » 24. jan 2017, 15:51

Wizzze skrev:Jeg drikker min mælk, spiser fisk, æg og osv. Men D-vitamin mæssigt, så kan det ikke erstatte en masse sol :whine:

På en dag som i dag, hvor det bare har været tåget og koldt/fugtigt, så trææææænger jeg bare til sol og energi, suk :(

Hvordan klarer I jer gennem den mørke tid, og trangen til sol, når man ikke bare kan smide alting og drøne ned i varmen og solen?

:-D

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1261
Likede indlæg: 4730

Indlægaf Spjaerten » 24. jan 2017, 15:54

Noget lavt men heldigvis bedre end sidste vinter. Det hænger nok ret meget sammen med det er en anden form for stress jeg plages af end sidste år.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 306
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 7103

Indlægaf decibell » 24. jan 2017, 15:58

Jeg tænder masser af lys fra lamper og stearinlys og putter med hyggetæpper i sofaen. Og så sørger jeg for at nyde de små glimt af sol, når de er der. På jobbet får jeg meget lys fra ovenlysvinduer, så det hjælper også, selv om det er mørkt, når jeg tager af sted og næsten også, når jeg tager hjem.

OG så husker jeg på, at det er længere lyst for hver dag, der går. Jeg elsker forårsmånederne, vi snart kommer til, men jeg nyder altså også, at det lige som er legalt at mure sig lidt inde og dyrke sofahygge i denne tid. Når det er godt vejr, er der altid den der "se nu at komme ud i det gode vejr". Det slipper man for i disse måneder. :)
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2806
Likede indlæg: 17849

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2017, 16:00

paint skrev:
Wizzze skrev:Jeg drikker min mælk, spiser fisk, æg og osv. Men D-vitamin mæssigt, så kan det ikke erstatte en masse sol :whine:

Billede

Det er ikke pænt at offentliggøre en debattørs billede, uden at spørge først !!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 154
Likede indlæg: 2383

Indlægaf Skorstenen » 24. jan 2017, 16:12

Jeg synes tydeligt at det kan mærkes på energiniveauet. Nu har der lige været 2 dage med masser af sol og mit humør/energi er totalt for opadgående. SÅ dejligt.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10962

Indlægaf Hunkat » 24. jan 2017, 16:19

Rødvin er rig på D-vitamin har jeg ladet mig fortælle (af mig selv :D)

Jeg synes godt jeg kan se liiiiidt lys om morgenen modsat i december men det er godt nok trist i øjeblikket.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1924
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19482

Indlægaf Daine » 24. jan 2017, 16:25

Jeg har indimellem brugt at gå i solarie. Ikke hver uge, men hvis der har været en ekstra mørk periode, så får jeg både en masse lys og varmet knoglerne helt igennem. Jeg har heldigvis ikke haft brug for det de sidste par måneder, selvom det har været slemt. Men jeg prøver at komme ud og gå bare en lille tur i dagtimerne, når jeg har fridage. Selvom solen ikke skinner, så er det ihf stadig lyst og i går hvor solen rent faktisk skinnede, var det skønt!

Og så glæder jeg mig over, at dagene bliver længere, jeg ser virkelig virkelig frem til sommertid!
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
fisken80
Kort karma: 276
Likede indlæg: 9294

Indlægaf fisken80 » 24. jan 2017, 16:42

Jeg har en lysterapilampe jeg bruger nogle gange om ugen og så sørger jeg for at komme ud når solen endelig skinner. Og så tæller jeg dagene til januar er slut. Jeg HADER januar, den er mørk mørk og mere mørk. Men fra februat går det stærkt og så stiger kit energiniveau helt automatisk
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 430
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6319

Indlægaf Studsgaard » 24. jan 2017, 17:21

Mit er meget lavt. Jeg tager faktisk vitamin piller til det.
Angående solen/lyset og energien så kan jeg godt mærke at de mørke måneder er hårde for mig. Jeg har (som mange andre) tendens til at være total energiforladt og vinterdeprimeret.
Jeg kender heldigvis tegnene og det har hjulpet med en lys-energi lampe.
Sådan et "skud" hver eller hveranden dag når det er slemt, hjælper meget.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 709
Likede indlæg: 6614
Kontakt:

Indlægaf Annione » 24. jan 2017, 17:39

Vitaminpiller. Nuff said.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1274
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12382

Indlægaf 2SHY » 24. jan 2017, 17:46

Jeg har på lægens anbefaling valgt at tage vitamin tilskud (80 mikrogram) og dem tager jeg året rundt
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 65
Likede indlæg: 2135

Indlægaf Anne Droid » 24. jan 2017, 17:55

Højst sandsynligt alt for lavt som det plejer om vinteren. Jeg glemmer det bare indtil symptomerne ikke længere kan ignoreres.
Men den her tråd mindede mig på det og jeg har lige taget en vitaminpille med det jeg har behov for. Så skal jeg bare huske også at tage de næste.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 248
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4580

Indlægaf Mistermor » 24. jan 2017, 17:59

Jeg tager d- vitamin året rundt; omsætter åbenbart ikke selv madvarerne ok, eller solen for den sags skyld, for det er også galt om sommeren.

Lige nu har jeg denne beregning på, hvorfor det hele er positivt; det er næsten slutningen af januar. I februar kan man begynde at så de planter, man vil have i drivhus... Og når man kan forspire ting, så er det jo næsten forår. :D
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1924

Indlægaf billiebean » 24. jan 2017, 18:14

Jeg blev testet maj sidste år og mit niveau var på ca. 30-40 % af hvad man anbefaler, så nu tager jeg tilskud. Kan tydeligt mærke en forskel i energi og overskud.
0

Tilbage til "Helbred"