Den bedste fede creme

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Den bedste fede creme

Indlægaf Olaf » 25. jan 2017, 21:34

Begge mine unger har/har haft børneeksem og den lille kæmper stadig med meget tør hud her om vinteren. Vi prøve exomegaen som flere foreslår men den lå bare som en fedtet hinde uden effekt. Vi har været glade for Dermalog fugtighedscreme (den lilla) og evt decubal eller Dermalog fedtcreme til de værste steder.

Jeg har selv lidt af meget tør hud og børneeksem siden jeg var barn og den bedste creme har altid været Matas carbamidcreme. Med den undgår jeg helt at skulle bruge steroidcremer. Jeg holdt pause i et års tid og var gennem Aderma, decubal, locobase, ceridal, olier, you name it - intet hjalp og jeg må gennem flere steroidcreme kure. Få dage efter jeg begyndte at bruge carbamidcreme igen var huden fin igen. Den kan dog svie og virke lokalirriterende så ville ikke bruge den til et barn.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Den bedste fede creme

Indlægaf superboa » 25. jan 2017, 22:15

Olaf skrev:Begge mine unger har/har haft børneeksem og den lille kæmper stadig med meget tør hud her om vinteren. Vi prøve exomegaen som flere foreslår men den lå bare som en fedtet hinde uden effekt.


Jeg bruger dagligt Exomega-cremen i ansigtet og på hænderne, og den trænger hurtigt ind og fedter ikke :)
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Den bedste fede creme

Indlægaf Lykke » 26. jan 2017, 06:20

Luffegås skrev:Kan ikke se nogen har nævnt den gamle fra Nivea, I ved, den blå kæmpe dejlige bøtte.. Den hjælper på mine meget tørre steder.


Med mindre den er lavet om, indeholder den en del dårlige ting. Tænker ikke den er smart at fyre i eksemhud.
1
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Den bedste fede creme

Indlægaf Olaf » 26. jan 2017, 12:57

superboa skrev:
Olaf skrev:Begge mine unger har/har haft børneeksem og den lille kæmper stadig med meget tør hud her om vinteren. Vi prøve exomegaen som flere foreslår men den lå bare som en fedtet hinde uden effekt.


Jeg bruger dagligt Exomega-cremen i ansigtet og på hænderne, og den trænger hurtigt ind og fedter ikke :)

Jeg havde heller ikke selv problemet (ud over at den ikke gjorde noget særligt for min eksem) men den fungerer slet ikke for ungerne
0
Brugeravatar
Katarinka
Indlæg: 82
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:35
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Re: Den bedste fede creme

Indlægaf Katarinka » 4. feb 2017, 17:45

Tænker at vi skifter vaskepulveret.. har smurt hende mad aloe Vera propolis cremen, og jeg er ikke videre imponeret. Den er til gengæld perfekt til mine håndspritskadede fingre! Den køber jeg sikkert igen!
Må afprøve A Dermas Exomedaen!
0
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Den bedste fede creme

Indlægaf Panton » 5. feb 2017, 19:10

Bruger også exomegaen her til sart eksem barn. Og ikke neutral, han tåler det ikke!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Neverkont
Indlæg: 1889
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Den bedste fede creme

Indlægaf Neverkont » 13. apr 2017, 21:01

Katarinka skrev:Hun får dagligt fiskeolie og så kunne hun ellers leve af smør og majo hvis det var op til hende, så hun får rigeligt med fedt i kosten mener jeg.


Det er ikke lige meget hvilken slags fedtstof hun får, prøv at give hende noget kæmpe natlys-olie.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den bedste fede creme

Indlægaf Annione » 14. apr 2017, 11:23

https://dk.iherb.com/pr/O-Keeffe-s-Work ... 96-g/40756

Til håbløse hænder - fåes også i en fod-version. Jeg bruger dem generelt til knasende tør hud, om det er ben, albuer eller hænder. Den efterlader huden fugtig, som om man lige har vasket hænder.
0

Tilbage til "Helbred"