Skal jeg tage pausen?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Skal jeg tage pausen?

Indlægaf malou_43 » 10. feb 2017, 19:42

Hej!

Jeg beder lige om lidt råd her, indlægssedlen giver mig ikke sikkert svar :)

Jeg er på p-piller, således at jeg har mens 2-4 gange om året. Det har altid fungeret godt, jeg har tidligere pletblødt, hvis jeg strukket den for længe. De sidste par gange har blødningen været ret "let" :)

Men denne gang er der 4 piller tilbage. For 3 dage siden begyndte jeg at pletbløde - men dagen efter kommet en reel mens, ret kraftig.

Spørgsmålet er derfor om jeg - når mine pakke er tom - skal holde pausen eller fortsætte med ny pakke, nu min mens er kommet, dog før tid? :)
0
durham
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12. sep 2016, 10:38
Kort karma: 2
Likede indlæg: 11

Re: Skal jeg tage pausen?

Indlægaf durham » 10. feb 2017, 22:24

Er det 4 piller af "første runde piller", eller hvor langt er du siden sidste blødning?
Hvis du ikke har holdt pause i flere måneder aå ville jeg bare tage pausen nu. Hvis du kun er 17 piller inde i første pakke så ville jeg fortsætte med piller som om intet var hændt. Og undre mig hvis det skete igen...
Jeg springer også pauser over og får pletblødning hvis jeg strækker den for længe som dig eller hvis jeg ikke er helt præcis med indtagelsestidspunkt efter ca 2-3 mdr siden sidste blødning.
1
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Skal jeg tage pausen?

Indlægaf malou_43 » 10. feb 2017, 22:35

durham skrev:Er det 4 piller af "første runde piller", eller hvor langt er du siden sidste blødning?
Hvis du ikke har holdt pause i flere måneder aå ville jeg bare tage pausen nu. Hvis du kun er 17 piller inde i første pakke så ville jeg fortsætte med piller som om intet var hændt. Og undre mig hvis det skete igen...
Jeg springer også pauser over og får pletblødning hvis jeg strækker den for længe som dig eller hvis jeg ikke er helt præcis med indtagelsestidspunkt efter ca 2-3 mdr siden sidste blødning.


Jeg havde mens sidst november.
Jeg vil helst vente til sidste pille mandag, fordi jeg er totalt afhængig af at huske at tage pillerne rigtigt igen - jeg tager dem helt præcist :) vil 3 dage gøre til eller fra? Mandag hvor sidste pille skal tages, er blødningen overstået. Fucker det så helt op i systemet, hvis jeg holder pause - eller skal jeg fortsætte med næste pakke?
Jeg er i tvivl :genert:

Jeg undrer mig bare - pletblødninger er jeg helt vant til, de forsvinder igen. Men forstår ikke at der kommer mens pludselig. Det er aldrig sket - og undrer mig over hvorfor :gruble:

Tak for svar :)
0
durham
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12. sep 2016, 10:38
Kort karma: 2
Likede indlæg: 11

Re: Skal jeg tage pausen?

Indlægaf durham » 11. feb 2017, 00:23

Det gør ingen forskel så. Det vil muligvis forsinke det "normale" tidspunkt for din blødning når du fortsætter med piller, men det burde tilpasse sig når du tager dem som normalt. Og uanset hvad så ændrer det jo i hvert fald ikke præventionen.
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Skal jeg tage pausen?

Indlægaf malou_43 » 11. feb 2017, 08:46

Det lyder super, tak for hjælpen ;)
0

Tilbage til "Helbred"