Hjertebanken

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Hjertebanken

Indlægaf Frk. L » 11. feb 2017, 18:04

Jeg oplever den her hjertebanken. Har svært ved at beskrive det, men det føles som om, mit hjerte slår enormt hårdt eller tydeligt. Jeg har ikke smerter eller noget, og min puls er normal, det samme er mit blodtryk.

Jeg fik de første gang før jul, i forbindelse med travlhed på arbejde i kombination med en ny leder. Jeg havde nætter hvor jeg næsten ikke fik sovet, til dels fordi jeg hele tiden tænkte på arbejde og så den der ubehagelige følelse af, at hjertet slår for kraftigt. Jeg var ved lægen, som ikke fandt noget unormalt ved hjerte, puls eller blodtryk. Jeg havde derefter en uges ferie, og synes egentlig det hjalp på det hele.

Siden da, har jeg af og til haft følelsen af at hjertet slår for hårdt, men slet ikke lige så slemt. Jeg har sagtens kunne få det til at gå væk eller tænke på noget andet og har sovet fint om natten.

Indtil nu. Natten til fredag sov jeg max 2 timer. Det var overhovedet ikke fordi jeg tænkte på arbejde, eller noget som helst andet, for den sags skyld. Det var'bare' mit hjerte. Kunne slet ikke finde ro, og den der følelse var så ubehagelig. Det var virkelig en skrækkelig nat.
Jeg tog alligevel på arbejde fredag da jeg havde en deadline. Havde følelsen hele dagen i går, men sov heldigvis fint i nat. Har det stadig i dag - stadig ikke lige så slemt, men det er der.

Er der nogen gode råd til, hvordan jeg kan stoppe den hjertebanken? Jeg tænker det må være noget psykisk/stress relateret da mit hjerte jo åbenbart ikke fejler noget.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8805

Re: Hjertebanken

Indlægaf Skorstenen » 11. feb 2017, 18:07

Jeg tror, uden at være læge, at du HAR stress. Du er bare stadig dér, hvor du ikke selv kan se det.

Jeg synes du skal gå til lægen :)
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hjertebanken

Indlægaf Hunkat » 11. feb 2017, 18:11

Jeg kender det godt, også i forbindelse med pres/stress og det er en typisk reaktion som er ufarlig (så længe du ikke har smerter, kramper, strålesmerter osv).

Der er ikke så meget at gøre andet end at afstresse og finde en måde at håndtere det på som fungerer for dig. Nævn det evt. for din læge igen.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hjertebanken

Indlægaf flicka » 11. feb 2017, 18:46

Har du fået undersøgt dit stofskifte? For højt stofskifte kan give hjertebanken og uro.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hjertebanken

Indlægaf Frk. L » 11. feb 2017, 18:52

flicka skrev:Har du fået undersøgt dit stofskifte? For højt stofskifte kan give hjertebanken og uro.

Det har jeg ikke, nej.


Vil få en tid ved lægen i næste uge, og foreslå vi lige tjekker det også.
2
Jeg står i midten nu!

Tilbage til "Helbred"