Eeeek....undersøgelse af blæren.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Eeeek....undersøgelse af blæren.

Indlægaf Pityt » 12. feb 2017, 18:28

Jeg skal have lavet en cystoskopi (kikkertundersøgelse af blæren) på torsdag og jeg er ved at tisse i bukserne (pun intended :fløjt: ) af angst.
Er der ikke lige nogen der har prøvet det og kan berolige mig og sige, at det er ingenting og ikke gør ondt? :shock: Please? :tie:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Eeeek....undersøgelse af blæren.

Indlægaf Patience » 12. feb 2017, 18:58

Det er ingenting og det gør overhovedet ikke ondt.
Jeg fik lavet en for et halvt års tid siden.
Man bliver smurt med en lokalbedøvende creme og jeg kunne slet ikke mærke at det lille kamera blev ført op i urinrøret og op i blæren.
Det tog max 10 minutter i alt og det var faktisk ganske interessant at se sin blære indefra.
Det eneste jeg efterfølgende mærkede til undersøgelsen var at det sveg en ganske lille smule de første par gange jeg tissede.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Eeeek....undersøgelse af blæren.

Indlægaf Pityt » 12. feb 2017, 19:02

Patience skrev:Det er ingenting og det gør overhovedet ikke ondt.
Jeg fik lavet en for et halvt års tid siden.
Man bliver smurt med en lokalbedøvende creme og jeg kunne slet ikke mærke at det lille kamera blev ført op i urinrøret og op i blæren.
Det tog max 10 minutter i alt og det var faktisk ganske interessant at se sin blære indefra.
Det eneste jeg efterfølgende mærkede til undersøgelsen var at det sveg en ganske lille smule de første par gange jeg tissede.

Tak :kys: Det beroliger mig meget. Jeg var 14 dage om overhovedet at tage mig sammen til at ringe og bestille tid :genert:
Jeg ved så ikke om jeg håber, at han finder noget eller ej :gruble: Det ville være rart med et svar på hvorfor min blære er så generet og sær, men samtidig håber jeg jo ikke, at der er noget galt.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Eeeek....undersøgelse af blæren.

Indlægaf Patience » 12. feb 2017, 19:07

Pityt skrev:
Patience skrev:Tak :kys: Det beroliger mig meget. Jeg var 14 dage om overhovedet at tage mig sammen til at ringe og bestille tid :genert:
Jeg ved så ikke om jeg håber, at han finder noget eller ej :gruble: Det ville være rart med et svar på hvorfor min blære er så generet og sær, men samtidig håber jeg jo ikke, at der er noget galt.


Under alle omstændigheder er det i hvert tilfælde en god ting at blive undersøgt,så man ikke skal gå og spekulere.
Mine gener viste sig ikke at stamme fra blæren, men fra spændinger i det omkringliggende muskelvæv (efter en meget voldsom blærebetændelse). Men jeg var da glad for at blive undersøgt og få at vide at alt var sundt med min blære.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Eeeek....undersøgelse af blæren.

Indlægaf Pityt » 12. feb 2017, 19:16

Patience skrev:
Pityt skrev:
Patience skrev:Tak :kys: Det beroliger mig meget. Jeg var 14 dage om overhovedet at tage mig sammen til at ringe og bestille tid :genert:
Jeg ved så ikke om jeg håber, at han finder noget eller ej :gruble: Det ville være rart med et svar på hvorfor min blære er så generet og sær, men samtidig håber jeg jo ikke, at der er noget galt.


Under alle omstændigheder er det i hvert tilfælde en god ting at blive undersøgt,så man ikke skal gå og spekulere.
Mine gener viste sig ikke at stamme fra blæren, men fra spændinger i det omkringliggende muskelvæv (efter en meget voldsom blærebetændelse). Men jeg var da glad for at blive undersøgt og få at vide at alt var sundt med min blære.

Ja, det tænker jeg også.
Jeg aner ikke om der reelt ER noget galt med min blære, men jeg har næsten konstant symptomer på blærebetændelse uden at der er noget at se i urinprøver og det er blevet sværere for mig at tømme blæren helt :gruble: Min egen læge tror vist mest, at det er psykisk :nerve:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Eeeek....undersøgelse af blæren.

Indlægaf Patience » 12. feb 2017, 19:21

Pityt skrev:
Patience skrev:
Pityt skrev:
Patience skrev:Tak :kys: Det beroliger mig meget. Jeg var 14 dage om overhovedet at tage mig sammen til at ringe og bestille tid :genert:
Jeg ved så ikke om jeg håber, at han finder noget eller ej :gruble: Det ville være rart med et svar på hvorfor min blære er så generet og sær, men samtidig håber jeg jo ikke, at der er noget galt.


Under alle omstændigheder er det i hvert tilfælde en god ting at blive undersøgt,så man ikke skal gå og spekulere.
Mine gener viste sig ikke at stamme fra blæren, men fra spændinger i det omkringliggende muskelvæv (efter en meget voldsom blærebetændelse). Men jeg var da glad for at blive undersøgt og få at vide at alt var sundt med min blære.

Ja, det tænker jeg også.
Jeg aner ikke om der reelt ER noget galt med min blære, men jeg har næsten konstant symptomer på blærebetændelse uden at der er noget at se i urinprøver og det er blevet sværere for mig at tømme blæren helt :gruble: Min egen læge tror vist mest, at det er psykisk :nerve:

Men så er det da også netop godt at få afklaret om der er noget fysisk galt. Håber i hvert tilfælde at du får nogle svar og kommer godt igennem undersøgelsen ☺️
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Helbred"