WAIS test for ADHD-been there done that?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Nyc
Indlæg: 125
Tilmeldt: 8. jan 2017, 21:59
Kort karma: 6
Likede indlæg: 46

WAIS test for ADHD-been there done that?

Indlægaf Nyc » 23. feb 2017, 13:39

Hej alle
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, eller om det er placeret i rette forum.
Har måske bare brug for at få luft, og fælde en lille tåre, hvor ingen kender mig.

For fanden da også!
Senest rettet af Nyc 23. apr 2017, 08:41, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: WAIS test for ADHD-been there done that?

Indlægaf Rapfisk » 23. feb 2017, 13:48

Uden at kende den specifikke test, så er den lavet til at være svær for folk, der har de problemer, du er ved at blive udredt for. Du formulerer dig i hvert fald ikke som én, der er dårligt begavet.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: WAIS test for ADHD-been there done that?

Indlægaf Studsgaard » 23. feb 2017, 13:55

Udregningen af de teste er så vidt jeg ved ret kompliceret - så hvornår den indikerer noget med opmærksomheden eller intelligensen kan psykologen først fortælle når han/hun har gennemgået svarene.
I forhold til udredningen af ADHD/ADD så står den ene test vel heller ikke alene?
Både min mand og to sønner har ADHD og en med ADD og de har alle været igennem flere test og samtale med psykolog, inden diagnosen.

Jeg kan godt forstå du er frustreret over du føler testen gik dårligt, men selvom du føler det gik dårligt, så vil den jo være med til at belyse hvad det er der er svært for dig, (hvilket jo sikkert er meningen) så du fremover kan arbejde med det - kram til dig.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43966

Re: WAIS test for ADHD-been there done that?

Indlægaf paint » 23. feb 2017, 15:50

Et testresultat, står aldrig alene. Det kombineres altid med (f.eks psykologens) kommentarer omkring objektive 'fund', hos den testede.
Den der fortolker testresultatet, vil altid sammenholde det med det generelle indtryk af personen. Er der f.eks spørgsmål, hvor man skal forklare nogle ting, eller uddybe nogle iagttagelser etc. og indtrykket af dette, afviger kraftigt fra testresultatet – vil testlederen notere at selve testresultatet ikke korrelerer med det fundne generelle indtryk (af f.eks personens generelle intelligensniveau) – hvilket så igen, kan bekræfte en antagelse om særlige problemer, når der kræves perfomance under pres (en testsituation) (hvilket så igen, kan pege på en bestemt diagnose eller nogle bestemte problemer)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Nyc
Indlæg: 125
Tilmeldt: 8. jan 2017, 21:59
Kort karma: 6
Likede indlæg: 46

Re: WAIS test for ADHD-been there done that?

Indlægaf Nyc » 25. feb 2017, 09:12

Hej med jer
Tak fordi I tog jer tid til at svare på mit indlæg.
Det hjalp mig, at dele min bekymring og få svar fra jer.
Tak <3
2

Tilbage til "Helbred"