Alle tips til allergi modtages med tak!

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1449

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf FruKuk » 16. mar 2017, 19:22

Min 6 årige har været i gang med vaccinerne for græs og birk det sidste 1,5 år. Det foregår på samme måde som Frøken Himmelblå beskriver. Dog blev hun optrappet over 14 uger med vaccine hver uge. Derefter hver 6. uge. Vi oplevede bedring allerede efter 1 år, men hun er stadig medicineret.

Hun er også allergisk overfor alle former for pelsdyr, støv og to svampespore, men børnelægen ville kun lade hende vaccinere for 2 ting af gangen. Og grundet hendes alder ville de ikke vaccinere for kat, hund, hest da disse er mulige at undgå.
1
superboa
Kort karma: 53
Likede indlæg: 457

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf superboa » 16. mar 2017, 23:09

Jeg er også én af dem, der bliver allergi-vaccineret - jeg er allergisk overfor kat og husstøvmider. Jeg fik diagnosen ved egen læge via en blodprøve, og startede herefter op på forløbet - bliver vaccineret ved egen læge. Jeg har været i gang siden november 2013 og bliver forsat vaccineret hver 7. uge - det er forskelligt hvor mange år man skal være i processen før man kan undvære vaccinerne (jeg kan endnu ikke undvære mine), men gerne 3-5 år. Heldigvis er sandsynligheden for, at jeg slipper af med mine allergier rimeligt store (90 % bliver symptomfrie for katteallergien og 70 % for husstøvmideallergien). Hvis man er medlem af Sygeforsikring Danmark (gruppe 5), betaler de 50% af beløbet på vaccinerne, hvilket godt kan mærkes, da de koster ca. 2000,- kr. sammenlagt hver gang de bliver udleveret :)
0

Tilbage til "Helbred"