Smerter i armen efter injektion

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Fie1234
Indlæg: 38
Tilmeldt: 12. jan 2017, 13:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Smerter i armen efter injektion

Indlægaf Fie1234 » 24. mar 2017, 20:42

Det kan godt være at jeg er en piveskid, men jeg har i dag fået en injektion i venstre arm med abilify (antipsykotisk) for første gang. Jeg fik at vide, at der godt kunne komme lidt rødme, hævelse og det kunne blive lidt ømt.

Der er ingen rødme og hævelse, men det gør satme ondt. Jeg kan knap nok bevæge overarmen, og det føles helt spændt i området. Jeg kan slet ikke bevæge armen ud til siden, men kan godt lige køre den op, som når man snakker i telefon. Er det nogen der ved, om det er normalt? Synes der er langt fra ømhed til det jeg oplever, men altså, hvad i alverden skulle det ellers være, det er jo bare en injektion :gruble: Jeg føler mig bare fuldstændig hjælpeløs, når jeg ikke kan bruge min venstre arm uden at det gør hamrende ondt..
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 4227
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 470
Likede indlæg: 3822

Re: Smerter i armen efter injektion

Indlægaf Sophies-mor » 24. mar 2017, 20:51

Helt normal.
Det går over.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Fie1234
Indlæg: 38
Tilmeldt: 12. jan 2017, 13:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Smerter i armen efter injektion

Indlægaf Fie1234 » 24. mar 2017, 20:57

Det tænkte jeg nok også, men synes så måske, at de skal ændre måde de beskriver det på.. "kan blive lidt ømt" er nok lidt en underdrivelse.
0
Brugeravatar
Lemonella
Indlæg: 6182
Tilmeldt: 5. sep 2015, 06:04
Kort karma: 539
Likede indlæg: 9014

Re: Smerter i armen efter injektion

Indlægaf Lemonella » 25. mar 2017, 07:50

Nu ved jeg ikke, hvor præcist på armen du har fået injektionen, men er det oppe på skulderen, kan der måske være ramt en lille nerve eller muskel og så kan det godt gøre mere ondt end bare lidt ømt.
Får man et slag på skulderen, en såkaldt lammer, kan det jo også gøre ret ondt længe efter.

Jeg er sikker på, det snart går væk.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
fisken80
Indlæg: 4228
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 276
Likede indlæg: 9297

Re: Smerter i armen efter injektion

Indlægaf fisken80 » 25. mar 2017, 15:27

Det er fuldkommen normalt. Sidst jeg blev vaccineret var min arm helt smadret i næsten en uge efter og jeg kunne stadig mærke det da der var gået 14 dage.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 203
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 16
Likede indlæg: 141

Re: Smerter i armen efter injektion

Indlægaf oOxXxOo » 27. mar 2017, 20:14

sidst jeg blev vaccineret føltes min arm som om at der var en der havde givet mig en ordentlig lammer. Det bliver heldigvis bedre :)
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 3838
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 8707

Re: Smerter i armen efter injektion

Indlægaf Viskelæder » 27. mar 2017, 21:03

Jeg støtter op om det med vaccinationer. Jeg ved dog ikke, om en Abilify injektion er på samme måde. Men dælme, det gjorde naller, og jeg kunne nærmest ikke løfte min arm i 3 dage.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 103
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1920

Re: Smerter i armen efter injektion

Indlægaf Luffegås » 28. mar 2017, 05:04

Ja, første gang jeg skulle have HPV-cacinnen, ud af 3 gange i alt, føles det også som en kæmpe knytnæve havde smadret ind i knoglen. Jeg glædede mig bare ikke til de næste to gange!
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 187
Likede indlæg: 1792

Re: Smerter i armen efter injektion

Indlægaf Zonta » 28. mar 2017, 14:48

Lægernes "det gør ikke ondt" giver jeg ikke en skid for.. Det er bare så individuelt og jeg har prøvet det med en kikkertundersøgelse. Da jeg sagde, at det var virkelig smertefuldt, sagde han "Nå, det burde det ellers ikke være". Nej, tak.... :tie: Var meget tæt på at slå ham lige dér i konsultationen.

Nå, tilbage til dit spørgsmål - det er meget normalt. Jeg har også været meget øm nogle af de gange jeg har fået vaccinationer.
0

Tilbage til "Helbred"