Bule i baghovedet

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16688
Kontakt:

Bule i baghovedet

Indlægaf Ado » 28. mar 2017, 08:16

Erhmm, dette er ikke godt for min sygdomsangst. Og selvfølgelig kontakter jeg lægen i løbet af ugen, hvis det ikke bliver bedre. Men omme i baghovedet få cm. fra nakken - faktisk lige der, hvor kraniet begynder, har jeg en bule. Jeg har ikke slået mig?

Godt nok er jeg snotforkølet, men man har da ikke lymfekirtler der, har man? Og jeg nægter at google mere, for uanset hvad jeg søger på, kommer der sider frem, som kun booster min sygdomsansgt.
Er der nogen, der har prøvet det?
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Re: Bule i baghovedet

Indlægaf Ado » 28. mar 2017, 08:35

Lismaens skrev:Ja, jeg fandt også to ret store buler, lige dér, i sidste måned. Jeg var ret sikker på at jeg ville dø, inden dagen var omme. ;) Det var/er dog bare hævede kirtler. :)

Altså oppe i starten af kraniet på baghovedet? :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 43
Likede indlæg: 517

Indlægaf Sustentaculum » 28. mar 2017, 08:44

Du har også lymfekirtler i nakken/baghovedet eller det lægen ville kalde "Occipitalt" - ingen grund til bekymring :)
1
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. mar 2017, 08:52

I er søde, tak. Det er længe siden jeg sidst havde et "anfald" af sygdomsangst. Det er bare så ubehageligt.
Jeg har godt nok også været frygtelig øm i den ene armhule i weekenden og i går brød forkølelsen ud. Men åh, hvor jeg hader det.
1
Brugeravatar
musling
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1114

Indlægaf musling » 28. mar 2017, 14:42

Sådan en bule har jeg haft længe. Et års tid vil jeg tro.
Jeg blev også rigtigt bange og var sikker på, at det var en tumor og at jeg kun havde kort tid tilbage. Var ret bange.

Var så cafe med en veninde, hvor vi kom til at snakke om kroppen og knogler og jeg fik stille sagt til hende, at jeg havde den her bule og at jeg var ræd. Hun kunne så lige trykke på de rette knapper og fortælle mig, at det ikke er farligt og at det kan hænge sammen med spændinger i nakken, som jeg har pænt mange af.

Nogle dage er bulen større end andre.
Har regelmæssigt gået til massør det sidste halve år pga nakken og hun har ikke kommenteret den som atypisk - heller ikke kiropraktoren.

Så nu lever jeg i bedste uvidenhed og er ikke bange mere. :D
1
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. mar 2017, 15:19

musling skrev:Sådan en bule har jeg haft længe. Et års tid vil jeg tro.
Jeg blev også rigtigt bange og var sikker på, at det var en tumor og at jeg kun havde kort tid tilbage. Var ret bange.

Var så cafe med en veninde, hvor vi kom til at snakke om kroppen og knogler og jeg fik stille sagt til hende, at jeg havde den her bule og at jeg var ræd. Hun kunne så lige trykke på de rette knapper og fortælle mig, at det ikke er farligt og at det kan hænge sammen med spændinger i nakken, som jeg har pænt mange af.

Har regelmæssigt gået til massør det sidste halve år pga nakken og hun har ikke kommenteret den som atypisk - heller ikke kiropraktoren.

Åh, jeg kunne kysse dig!

Jeg har kronisk spændinger i nakken og skuldrene og ved fra et tidligere massørbesøg, at jeg endda kan præstere at overbelaste musklerne så meget, at jeg sætter nogle af dem ud af spil. For fanden, hvor jeg hader når den frygt rammer.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1194
Likede indlæg: 9125

Indlægaf Viskelæder » 28. mar 2017, 15:35

Jeg havde også for mange år siden en bule på præcist samme sted i lang tid, nok flere måneder, og jeg var ræd for, hvad det var. Min kom også i en periode med forkølelse, og hvor jeg var stresset, og jeg har også mange spændinger i nakken efter at have siddet ved computer og gamet meget i min ungdom. Jeg fandt også ud af, det bare var hævede kirtler. Jeg kaldte den for min stressknude. Jeg får desuden også stadig ind i mellem en nede i lysken, der hæver op i perioder, hvor jeg er stresset og/eller har virus i kroppen.

Jeg er sikker på, det bare er det, søde Ado.
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1114

Indlægaf musling » 28. mar 2017, 15:43

Ado skrev:
musling skrev:Sådan en bule har jeg haft længe. Et års tid vil jeg tro.

Åh, jeg kunne kysse dig!

Jeg har kronisk spændinger i nakken og skuldrene og ved fra et tidligere massørbesøg, at jeg endda kan præstere at overbelaste musklerne så meget, at jeg sætter nogle af dem ud af spil. For fanden, hvor jeg hader når den frygt rammer.

:lun: :lol2:

Hvor er det dog skønt, at man kan gå og tumle med noget og tro, at man er den eneste i verden for så at kunne konstatere, at ens dilemma rent faktisk er ret udbredt og harmløs. :D
0
Oddinary
Kort karma: 34
Likede indlæg: 521

Indlægaf Oddinary » 28. mar 2017, 16:46

Her er et lille lymfeknudekort. :D
Billede

Det passer meget fint med stedet, du angiver. Så det er sandsynligvis bare fordi dine immunceller har en fest med at bekæmpe forkølelsen i din bule i baghovedet. :D
3

Tilbage til "Helbred"