Andre med tinnitus?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 15. nov 2017, 15:01

zembra1986 skrev:
Fræksak skrev:Zembra, jeg går hos en kraniosakralterapeut, som jeg synes gør noget godt. Meget af behandlingen er faktisk endt med at være samtaler, men det hjælper mig rigtig meget. Jeg har gået hos adskillige psykologer og psykiatere, men den måde han taler med mig på, giver rigtig meget mening for mig. Både ift tinnitus men egentlig mindst lige så meget ift alle mulige andre aspekter af mit liv. Samtalerne får jo ikke lydene til at gå væk, men jeg er ret sikker på, at jo mere jeg får "løsnet op" for de andre problematikker, jeg har i mit liv, jo mindre vil tinnitussen fylde.

Samtidig giver han manuelle behandlinger, som får min krop til at falde til ro. De første par gange oplevede jeg helt klart, at lydene var lavere i dagene efter, men det har jeg ikke mærket de sidste par gange. Måske var det tilfældigt, jeg ved det ikke.

Min lyd er jo langsomt blevet højere siden det startede, men jeg tror stadig man vil betegne det som forholdsvist lavt på en skala. Til gengæld har den jo boltret sig ved at smide nye lyde ud i æteren fra tid til anden, og det er stadig det, jeg har sværest ved at acceptere. Altså at jeg føler, at det hele tiden udvider sig, og at jeg derfor ikke aner, hvad jeg skal forvente og stadig er meget på vagt ift lyde i mine omgivelser (er det udenfor, er det i mit hoved, you know).

Men overordnet går det OK, synes jeg. Der er dog ingen tvivl om, at jeg også jævnligt tænker, at jeg gerne ville give min venstre fod i bytte eller noget, men jeg kommer ret hurtigt videre, fordi den slags tanker er så ukonstruktive som noget.

Jeg læste forleden en artikel om hjernerystelse, som jeg desværre ikke kan finde igen. Den var i ét eller andet videnskabsmagasin, mener jeg. Men der stod bl.a. noget med, at de folk oftest bliver hårdere ramt i det efterfølgende forløb, som i forvejen var ængstelige, havde tendens til at tænke meget sort/hvidt, led af sygdomsangst osv.
Jeg tror helt klart, at det samme gør sig gældende for tinnitus, og det er derfor, at jeg efterhånden har forstået, at det er min psyke, jeg skal arbejde med i det her. Det ville være skønt hvis én eller anden fysioterapeut kunne massere tinnitussen væk, men jeg tror nok ikke helt på den udvej mere (selv om det formentlig ikke afholder mig fra at prøve, hvis jeg hører om noget interessant :-D).

Jeg håber, at du snart får lidt ro på igen! For tiden falder jeg i søvn til Noisili, hvor man kan kombinere forskellige lyde (du kender sikkert app'en?). Jeg hører cikader, caféstøj, en blæser og havets brusen pt. Med de lyde jeg har for tiden, maskerer Noisilis udvalg faktisk godt.


Lyder som om du klare dig nogenlunde godt :kys: Du har selvfølgelig også haft tinnitus i nogle måneder mere end mig, så du er måske længere i accepten med at have tinnitus, end jeg er.

Jeg prøvede kranio sakral men det gav mig ikke rigtig noget, og desuden har jeg ikke råd til det :(

Jeg ved dybest set godt at det er min psyke jeg skal arbejde med, eftersom det er det eneste jeg kan ændre på. Tinnitusen er jo som den er. Men jeg synes det er meget svært at lade være med at lade sig påvirke af den støj i hovedet. Som mennesker er vi jo "bygget" til at reagere på lyde og knytte følelser til dem....det er MEGET svært ar separere lyd og følelser...synes jeg.

Kender ikke den app du nævner, men har flere andre lignende den. Jeg kan dog ikke maskere min tinnitus fuldstændig, så jeg ikke kan høre den, i hvert fald ikke ved sengetid hvor den er slem.....den er så højfrekvent at jeg skal skrue op på næsten fuld styrke på min mobil for at min tinnitus er maskeret helt og så er vi oppe i en lydstyrke der hverken er behagelig men også som er skadende for mine ør på længere sigt.



Jeg kan hellere ikke maskere min, men jeg kan komme et godt stykke.

Jeg har faktisk lige her til eftermiddag fået en meget irriterende tone - lidt a la når der var prøvebillede på TV i gamle dage, hvis nogen husker det? Den har jeg ikke haft før, og jeg kæmper lidt med panik lige når jeg hører noget nyt. Men jeg satser på, at den lægger sig igen ligesom alle de andre plejer at gøre på skift. Den er noget mere irriterende end de andre, synes jeg.

Ja, jeg er snart et år inde i forløbet, hvis man kan sige det sådan. Så jeg har haft længere tid end dig :kys: Og jeg synes ikke det er nemt, sådan skal det heller ikke forstås, men jeg synes helt klart jeg er blevet bedre til ikke at synes, at det er helt håbløst det hele.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 9. dec 2017, 10:32

Denne uge har været slem. Jeg føler, at jeg er på et tog, der bare drøner derudad, og man har ikke mulighed for at bede om at komme af.

Det, der startede som en enkelt lille lyd (a la et lysstofrør, der står og "knitrer"), er nu blevet til 7-8 forskellige lyde, hvoraf der oftest er 2-4 samtidig. Jeg synes egentlig, jeg har formået ikke at panikke og bare lade det være, men de dage, hvor der så kommer en ny lyd til, eller hvor der igen-igen bliver skruet op for styrken, er altså svære. Jeg ANER ikke, hvor det ender henne?!! Og jeg ender med at føle mig som et offer, fordi det lyder som om de fleste andre med tinnitus "kun" har den samme tone i forskellige styrker. Når jeg møder nogen, der siger "nåh, men det har jeg også. Jeg kan dog ikke høre det lige nu" bliver jeg VILDT misundelig! Jeg har aldrig tidspunkter, hvor det ikke kan høres.

Jeg skal lige ud af selvmedlidenhedscirklen, kan I nok høre!
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Artem » 9. dec 2017, 10:49

Det overrasker mig lidt hvor store problemer flere af jer har med det.
For har selv en konstant høj tinnitus, som svinger meget i lyde, tone, og styrke. Men tænker helt ærligt ikke over det. Ignorer det bare.
Forskellen er måske at jeg næsten er helt døv på det øre med tinnitus og derfor bare er taknemmelig over at jeg stadig hører godt med det andet øre, og at min døvhed på den side er mere generende for mig i støjfyldte omgivelser end at jeg har det tinnitus, som for mig er en "lille" ting.
3
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 9. dec 2017, 10:52

Artem skrev:Det overrasker mig lidt hvor store problemer flere af jer har med det.
For har selv en konstant høj tinnitus, som svinger meget i lyde, tone, og styrke. Men tænker helt ærligt ikke over det. Ignorer det bare.
Forskellen er måske at jeg næsten er helt døv på det øre med tinnitus og derfor bare er taknemmelig over at jeg stadig hører godt med det andet øre, og at min døvhed på den side er mere generende for mig i støjfyldte omgivelser end at jeg har det tinnitus, som for mig er en "lille" ting.


Jeg tror, at det har meget med personlighed at gøre. Altså hvilken psyke man har. Jeg har lidt en del af angst og bl.a. angst for smerter og sygdom, og så er tinnitus jo ret udfordrende, fordi det ofte er kronisk. For mig er det ret invaderende, og jeg kan næsten ikke forstå, at man helt "af sig selv" kan have det som dig. Jeg arbejder virkelig hårdt på at få det sådan og går til alverdens terapiformer for at lære at have det sådan som dig. Jeg håber, jeg ender dér! :)
2
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 9. dec 2017, 10:53

Artem, kom din tinnitus præcis samtidig med, at du mistede hørelsen, eller kom den snigende?
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 9. dec 2017, 12:05

Det går heller ikke godt for mig med min tinnitus lige nu.

Jeg er jo stadig sygemeldt og er begyndt at sove rigtig længe, fordi jeg bare ikke kan overskue endnu en dag med den lyd i hovedet. Der er heldigvis også bedre dage/momenter, ikke decideret vildt gode, men momenter hvor jeg ikke er synderligt generet at tinnitusen, men der er stadig flere dårlige dage end de bedre :(

Jeg føler min overall grundglæde ved livet er faldet en del og jeg forbander den lyd langt ind i helvede!
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Artem » 9. dec 2017, 12:06

Fræksak skrev:Artem, kom din tinnitus præcis samtidig med, at du mistede hørelsen, eller kom den snigende?

Det skete på en gang for 5½ år siden og hverken min hørelse eller tinnitus har ændret sig siden.

Det eneste som har ændret sig er at jeg igen er begyndt med at være lidt mere social, for de første par år efter at det skete der undgik jeg lidt store fester, koncerter osv. Da kombinationen af at være døv på det ene øre med tinnitus gjorde at jeg havde virkelig svært ved at høre hvad andre folk siger i sådan en sammenhæng.
Men man kan vil lidt sige at jeg har vænnet mig til det, sammen med at jeg lidt har besluttet at det ikke skal begrænse mit liv. Så må andre folk bare leve med at jeg ikke altid fanger hvad de siger og jeg siger mere "hva?" end normalt.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 9. dec 2017, 12:15

Jeg kan heller ikke benægte at det har ændret mit liv. Jeg har jo også lydoverfølsomhed men uanset om jeg havde den eller ej så er det slut med diskoteker, koncerter og selv biografture for mit vedkommende. Jeg turde slet ikke, selv med ørepropper....Når man har læst MANGE historier på nettet om folk der har fået deres tinnitus kraftigt forværret permanent af en koncert eller andet højt (med ørepropper) så er det sgu meget svært ikke at blive bange for det, så det er slut for mit vedkommende. Jeg vil ikke løbe risikoen.

Det er meget svært at acceptere at jeg ikke kan gå til koncerter og i biografen som stort set alle andre på min alder, men sådan er det bare. Mit håb er at de finder en bedre behandling mod tinnitus eller måske endda en kur i løbet af de næste 10-20 år og at jeg den dag det sker, igen kan gå til koncerter....
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 9. dec 2017, 13:11

Alkaia skrev:
zembra1986 skrev:Jeg kan heller ikke benægte at det har ændret mit liv. Jeg har jo også lydoverfølsomhed men uanset om jeg havde den eller ej så er det slut med diskoteker, koncerter og selv biografture for mit vedkommende. Jeg turde slet ikke, selv med ørepropper....Når man har læst MANGE historier på nettet om folk der har fået deres tinnitus kraftigt forværret permanent af en koncert eller andet højt (med ørepropper) så er det sgu meget svært ikke at blive bange for det, så det er slut for mit vedkommende. Jeg vil ikke løbe risikoen.

Det er meget svært at acceptere at jeg ikke kan gå til koncerter og i biografen som stort set alle andre på min alder, men sådan er det bare. Mit håb er at de finder en bedre behandling mod tinnitus eller måske endda en kur i løbet af de næste 10-20 år og at jeg den dag det sker, igen kan gå til koncerter....


Jeg bruger store ørebeskyttere. Den slags du ser på håndværkere, og det gør at jeg kan holde ud at være til koncerter og i biografen.
Er der en ting jeg ikke kan undvære, så er det biografture. Min kæreste driller mig altid når jeg slæber dem med rundt, men hellere det end at få en forværring.

Jeg brugte samme slags på værkstedsskole i forbindelse med min uddannelse, og heller ingen forringelse af den grund.

Jeg er ligesom dig ekstremt følsom overfor støj, hvilket er lidt af en udfordring her i Indien. :nerve:


Jeg ville aldrig turde gå ud i offentligheden med store ørebøffer :genert:

Jeg har faktisk været 1 gang til en udendørs koncert og 1 gang i biografen efter jeg har fået tinnitus, og det var selvfølgelig med ørepropper og jeg nød det bare slet ikke må jeg indrømme. Specielt biografen var en træls oplevelse, for med ørepropper i, er ens egen tinnitus lyd bare så meget højere og det var træls at sidde og høre på mine egne tyggelyde mens jeg åd popcorn og slik :fløjt:. Så jeg vil hellere lade være, for jeg får slet ikke noget ordentligt ud af det med ørepropper i.
Senest rettet af zembra1986 9. dec 2017, 13:15, rettet i alt 1 gang.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 9. dec 2017, 13:15

Alkaia skrev:
zembra1986 skrev:
Alkaia skrev:
zembra1986 skrev:Jeg kan heller ikke benægte at det har ændret mit liv. Jeg har jo også lydoverfølsomhed men uanset om jeg havde den eller ej så er det slut med diskoteker, koncerter og selv biografture for mit vedkommende. Jeg turde slet ikke, selv med ørepropper....Når man har læst MANGE historier på nettet om folk der har fået deres tinnitus kraftigt forværret permanent af en koncert eller andet højt (med ørepropper) så er det sgu meget svært ikke at blive bange for det, så det er slut for mit vedkommende. Jeg vil ikke løbe risikoen.

Det er meget svært at acceptere at jeg ikke kan gå til koncerter og i biografen som stort set alle andre på min alder, men sådan er det bare. Mit håb er at de finder en bedre behandling mod tinnitus eller måske endda en kur i løbet af de næste 10-20 år og at jeg den dag det sker, igen kan gå til koncerter....


Jeg bruger store ørebeskyttere. Den slags du ser på håndværkere, og det gør at jeg kan holde ud at være til koncerter og i biografen.
Er der en ting jeg ikke kan undvære, så er det biografture. Min kæreste driller mig altid når jeg slæber dem med rundt, men hellere det end at få en forværring.

Jeg brugte samme slags på værkstedsskole i forbindelse med min uddannelse, og heller ingen forringelse af den grund.

Jeg er ligesom dig ekstremt følsom overfor støj, hvilket er lidt af en udfordring her i Indien. :nerve:


Jeg ville aldrig turde gå ud i offentligheden med store ørebøffer :genert:


Jeg er så kold i røven. :lol: Det ville forringe min livskvalitet hvis jeg ikke kunne tage til koncerter og i biografen.


Det forringer bestemt også min livskvalitet da jeg ellers elsker koncerter og biografture, men ja....det er som det er :(
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf TomKah » 9. dec 2017, 19:36

Artem skrev:Det overrasker mig lidt hvor store problemer flere af jer har med det.
For har selv en konstant høj tinnitus, som svinger meget i lyde, tone, og styrke. Men tænker helt ærligt ikke over det. Ignorer det bare.
Forskellen er måske at jeg næsten er helt døv på det øre med tinnitus og derfor bare er taknemmelig over at jeg stadig hører godt med det andet øre, og at min døvhed på den side er mere generende for mig i støjfyldte omgivelser end at jeg har det tinnitus, som for mig er en "lille" ting.


Har du ikke overvejet at for Cochlear implant på det døve øre?
Det har virkelig hjulpet på min tinnitus så jeg ikke hører den med CI på. Så selvom CI er dårligt ift normal hørelse ville jeg i din situation vælge CI uden at blinke, hvis jeg kunne.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Artem » 9. dec 2017, 19:39

zembra1986 skrev:Jeg kan heller ikke benægte at det har ændret mit liv. Jeg har jo også lydoverfølsomhed men uanset om jeg havde den eller ej så er det slut med diskoteker, koncerter og selv biografture for mit vedkommende. Jeg turde slet ikke, selv med ørepropper....Når man har læst MANGE historier på nettet om folk der har fået deres tinnitus kraftigt forværret permanent af en koncert eller andet højt (med ørepropper) så er det sgu meget svært ikke at blive bange for det, så det er slut for mit vedkommende. Jeg vil ikke løbe risikoen.

Det er meget svært at acceptere at jeg ikke kan gå til koncerter og i biografen som stort set alle andre på min alder, men sådan er det bare. Mit håb er at de finder en bedre behandling mod tinnitus eller måske endda en kur i løbet af de næste 10-20 år og at jeg den dag det sker, igen kan gå til koncerter....

Jeg lider også af lydoverfølsomhed, og for et par år siden besluttede jeg mig til at der skulle gøres noget ved det.
For når jeg går her hjemme og laver noget i værkstedet, slår græs osv, bruger jeg altid høreværn og det fungerer rigtigt godt. Hvorfor jeg tænkte at der måtte findes en lignede løsning uden store høreværn.
Endte så med at få lavet et par musiker ørepropper, som er støbt efter mit øre, og hvor man kan skifte filter i alt efter hvor mange dB de skal dæmpe lyden med. Hvor de skulle dæmpe lineært til forskel fra bare at bruge ørepropper.
Men synes ikke de fungerede. For det første bliver ens tinnitus forstærket når man "lukker lyden inde" med ørepropper, og for det andet virkede de ørepropper ikke efter hensigtet til en koncert med meget høj lyd, synes der var nogle lyde der ligesom kom uden om, og ødelagde musikoplevelsen. Så endte med hurtigt at droppe dem og så bare stå længere tilbage. Så det var spildte 1800 kr.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Artem » 9. dec 2017, 19:51

TomKah skrev:
Artem skrev:Det overrasker mig lidt hvor store problemer flere af jer har med det.
For har selv en konstant høj tinnitus, som svinger meget i lyde, tone, og styrke. Men tænker helt ærligt ikke over det. Ignorer det bare.
Forskellen er måske at jeg næsten er helt døv på det øre med tinnitus og derfor bare er taknemmelig over at jeg stadig hører godt med det andet øre, og at min døvhed på den side er mere generende for mig i støjfyldte omgivelser end at jeg har det tinnitus, som for mig er en "lille" ting.


Har du ikke overvejet at for Cochlear implant på det døve øre?
Det har virkelig hjulpet på min tinnitus så jeg ikke hører den med CI på. Så selvom CI er dårligt ift normal hørelse ville jeg i din situation vælge CI uden at blinke, hvis jeg kunne.

Nej har læst om det, og synes på ingen måde det lyder tiltalende.
For det første er jeg virkelig skræmt af tanken om at blive opereret i hovedet. :8:
Men ud over det så laver en CI jo nogle metalliske lyde som ens hjerne ligesom skal vende sig til at høre. Er naturligvis bedre end at være helt døv for døve mennesker. Men jeg hører jo perfekt på det andet øre. Så vil ende med en perfekt hørelse på det ende øre, og nogle grimme metalliske lyde på det andet øre som jeg skal prøve at omsætte til noget brugbart.

Et halvt år efter at jeg blev døv på det øre prøvede vi med et par høreapparater, og selv med mine 90 dB høretab kan man godt forstærke det op. Men det blev netop nogle træls metalliske lyde, som også var meget forvrængede på grund af min type af høretab, og efter det jeg kan forstå er det lidt det samme man hører med CI hvor hjernen ligesom skal vende sig til det. Men den gang jeg forsøgte med høreapparat synes jeg det var mere til gene end hjælp.

Synes faktisk det fungerer ganske ok for mig med at være døv på det øre, jeg sørger mig bare for at sætte mig ved et bord så de andre er til højre for mig, og når jeg går tur med andre at de er på højre side af mig osv... På mit nye job ved de ikke en gang at jeg er døv på det øre, har ikke fundet det nødvendigt at fortælle det endnu.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf TomKah » 9. dec 2017, 19:59

Artem skrev:
TomKah skrev:
Artem skrev:Det overrasker mig lidt hvor store problemer flere af jer har med det.
For har selv en konstant høj tinnitus, som svinger meget i lyde, tone, og styrke. Men tænker helt ærligt ikke over det. Ignorer det bare.
Forskellen er måske at jeg næsten er helt døv på det øre med tinnitus og derfor bare er taknemmelig over at jeg stadig hører godt med det andet øre, og at min døvhed på den side er mere generende for mig i støjfyldte omgivelser end at jeg har det tinnitus, som for mig er en "lille" ting.


Har du ikke overvejet at for Cochlear implant på det døve øre?
Det har virkelig hjulpet på min tinnitus så jeg ikke hører den med CI på. Så selvom CI er dårligt ift normal hørelse ville jeg i din situation vælge CI uden at blinke, hvis jeg kunne.

Nej har læst om det, og synes på ingen måde det lyder tiltalende.
For det første er jeg virkelig skræmt af tanken om at blive opereret i hovedet. :8:
Men ud over det så laver en CI jo nogle metalliske lyde som ens hjerne ligesom skal vende sig til at høre. Er naturligvis bedre end at være helt døv for døve mennesker. Men jeg hører jo perfekt på det andet øre. Så vil ende med en perfekt hørelse på det ende øre, og nogle grimme metalliske lyde på det andet øre som jeg skal prøve at omsætte til noget brugbart.

Et halvt år efter at jeg blev døv på det øre prøvede vi med et par høreapparater, og selv med mine 90 dB høretab kan man godt forstærke det op. Men det blev netop nogle træls metalliske lyde, som også var meget forvrængede på grund af min type af høretab, og efter det jeg kan forstå er det lidt det samme man hører med CI hvor hjernen ligesom skal vende sig til det. Men den gang jeg forsøgte med høreapparat synes jeg det var mere til gene end hjælp.

Synes faktisk det fungerer ganske ok for mig med at være døv på det øre, jeg sørger mig bare for at sætte mig ved et bord så de andre er til højre for mig, og når jeg går tur med andre at de er på højre side af mig osv... På mit nye job ved de ikke en gang at jeg er døv på det øre, har ikke fundet det nødvendigt at fortælle det endnu.


Det er selvfølgelig op til dig selv. Jeg synes personligt heller ikke det er det store handikap at være ensidigt døv, men hey det er jo nemt at sige, for der er altid nogen der har det værre. Jeg havde den hørenedsættelse på 90 dB på det ene øre og var døv på det andet, og jeg klarede mig da. Da jeg fik CI på det ene øre følte jeg at jeg var normalthørende igen.

Anyway CI er 10000000000 gange bedre lyd end høreapparat på 90 dB nedsættelse. Det er ikke robotagtigt/metallisk når hjernen har lært at kompensere. Men hvis du ikke er generet af din tinnitus synderligt så er alt jo fjong. Jeg er bare selv super glad for at min bliver maskeret når jeg har CI på (og så føler jeg st jeg er supermand). Har fået CI nummer 2 for 2 måneder siden og var sygemeldt i 5 arbejdsdage. Værre er det ikke.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Artem » 9. dec 2017, 20:16

TomKah skrev:Det er selvfølgelig op til dig selv. Jeg synes personligt heller ikke det er det store handikap at være ensidigt døv, men hey det er jo nemt at sige, for der er altid nogen der har det værre. Jeg havde den hørenedsættelse på 90 dB på det ene øre og var døv på det andet, og jeg klarede mig da. Da jeg fik CI på det ene øre følte jeg at jeg var normalthørende igen.

Anyway CI er 10000000000 gange bedre lyd end høreapparat på 90 dB nedsættelse. Det er ikke robotagtigt/metallisk når hjernen har lært at kompensere. Men hvis du ikke er generet af din tinnitus synderligt så er alt jo fjong. Jeg er bare selv super glad for at min bliver maskeret når jeg har CI på (og så føler jeg st jeg er supermand). Har fået CI nummer 2 for 2 måneder siden og var sygemeldt i 5 arbejdsdage. Værre er det ikke.

Jeg er virkelig ikke generet af min tinnitus. Nu hvor vi skriver om det her, så tænker jeg over den og lytter efter med hvordan er det nu lige den lyder. For er virkelig god til bare at ignorer den, hvor det bare er blevet en normalt baggrundstøj i mit hoved som jeg slet ikke tænker over mere.

Kan ellers forstå at den er rimelig slem, da vi netop forsøgte med høreapparat, og hun prøvede at maskere den, hvor der skulle skrues langt op for maskeringslyden som hun kommenterede på.

Nu er det jo også et lidt andet problem du har end mig, og er da kun godt at det fungerer for dig med CI. Så længere det fungerer for mig uden hjælpemidler vil jeg godt nok foretrække det, og så må vi se om de en gang kommer så langt med stamceller at de kan genskabe min hørenerve.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Helbred"