Tandrods operation

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Chanel
Kort karma: 17
Likede indlæg: 140

Tandrods operation

Indlægaf Chanel » 3. apr 2017, 11:24

Jeg er SKRÆKSLAGEN for tandlægen.
Jeg fik lavet en rodbehandling for 5 år siden og har lige siden kunne mærke lidt i den. Jeg har flere gange nævnt det, men først nu har de taget billede. Det viser sig at der er en smule betændelse ved rodspidsen, så den skal opereres ud, og jeg er ved at dø af skræk. Er der nogen der har prøvet det?
0
fisken80
Kort karma: 152
Likede indlæg: 4450

Re: Tandrods operation

Indlægaf fisken80 » 3. apr 2017, 14:58

Chanel skrev:Jeg er SKRÆKSLAGEN for tandlægen.
Jeg fik lavet en rodbehandling for 5 år siden og har lige siden kunne mærke lidt i den. Jeg har flere gange nævnt det, men først nu har de taget billede. Det viser sig at der er en smule betændelse ved rodspidsen, så den skal opereres ud, og jeg er ved at dø af skræk. Er der nogen der har prøvet det?

Det har jeg, og rodbehandlingen var langt værre.

Har du krone på tanden? Ellers bør du overveje at få det, da din tand er meget porrøs efter en rodbehandling. Jeg har fået foretaget fire rodbehandlinger og ingen af de tænder har jeg mere, fordi jeg ikke som studerende havde råd til at få krone på.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Chanel

Indlægaf Chanel » 3. apr 2017, 16:42

Nej, det har jeg ikke. De har ikke nævnt noget om det..?
Jeg er bare ved at dø af skræk over at de skal skære i mig mens jeg er vågen og kan se der er 20 % der stadig har problemer med tanden efter indgrebet :(
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 451
Likede indlæg: 7160

Indlægaf Angelina » 3. apr 2017, 17:27

Ved du at der findes tandlæger der er eksperter i tandlægeskræk? Det hjælper mig enormt meget at have en tandlæge der er efteruddannet i tandlægeskræk.

Jeg tror ikke jeg har fået en tandrodsoperation (jeg har ellers prøvet det meste), tilgengæld har jeg ikke kroner på alle dem jeg har fået rodbehandlet, så det afhænger nok af tanden.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Chanel

Indlægaf Chanel » 4. apr 2017, 17:27

Ja, jeg valgte faktisk min nuværende fordi de er så søde og forstående. Jeg er slet ikke angst på samme måde mere ved alm behandling, men når det er noget nyt og endda en operation, så kan end ikke den bedst uddannede hjælpe tror jeg. :(
0
Neverkont
Kort karma: 1
Likede indlæg: 33

Indlægaf Neverkont » 13. apr 2017, 20:47

Chanel skrev:Nej, det har jeg ikke. De har ikke nævnt noget om det..?
Jeg er bare ved at dø af skræk over at de skal skære i mig mens jeg er vågen og kan se der er 20 % der stadig har problemer med tanden efter indgrebet :(

Så vidt jeg kan forstå på dig, så vil de gå ind igennem tandkødet og lave en tandrods-amputation.

Det har jeg prøvet 2 gange. Som ved al anden operation i lokalbedøvelse er det en underlig fornemmelse, at man kan mærke tryk o.l., og man kan høre hvad de laver, men det gør ikke ondt.

Jeg har/havde ikke problemer med tænderne bagefter. Den ene har jeg stadig.
1
Brugeravatar
Chanel

Indlægaf Chanel » 24. apr 2017, 16:28

Okay, jeg har kun været opereret i fuld bedøvelse, så kender ikke til den underlige fornemmelse. Jeg er bare så angst for jeg ikke bliver bedøvet nok og der er blod over det hele? Hvor længe gjorde det ondt bagefter? Kunne du spise normalt?
0
Neverkont
Kort karma: 1
Likede indlæg: 33

Indlægaf Neverkont » 26. apr 2017, 20:03

Fortæl tandlægen om din skræk, så i kan aftale et eller andet signal, hvis du ikke er bedøvet nok.
Jeg har aldrig oplevet, at en tandlæge ikke har bedøvet nok, men hvis i kan aftale et signal, vil du nok være mere tryg.
Jeg så ikke noget blod under operationerne, men bagefter kan det sive lidt, lige som når man har fået en tand trukket ud.
Alt i alt var det ikke værre end at få trukket en kindtand ud.
Jeg kan dårligt huske det, men jeg tror jeg var øm i et par dage.
Jeg blev anbefalet at lægge mig med noget koldt, for at undgå hævelse og blødning.
0

Tilbage til "Helbred"