Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Annione » 16. apr 2017, 13:23

Så er sæsonen virkelig skudt i gang. Derfor en tråd, hvor vi kan tude, støtte hinanden, komme med gode tips og tricks til mindre snot og kløe.

Jeg ser allerede død-træt ud. Suk. Og det kommer jeg til at gøre ca. ind til oktober/november :trist: Jeg er ramt af det mest, plus alle krydsallergierne. El og elm har været årsag til en del snot og kløe - men nu kommer den værste: Birken, senere fejrer vi en smertefulde slimhinder skyldet græs. Død over de ellers så smukke træer og dejlige grønne plæner.
Men de kloge siger at kulde, regn, nedbør og blæst skulle mindske pollen-tallene. Ja ja, så er vejret da godt for noget.

Jeg glæder mig til efteråret, hvor jeg skal i gang med sensibilisering, aka. vaccinerne :love:

Hvad med jer?
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Jydepigen » 18. apr 2017, 08:39

Jeg kører pollen medicin hele året rundt. Så mærker heldigvis ikke den helt voldsomme overgang nu her. Men jeg bliver stadig mærket af min allergi.

Jeg er ramt af nærmest samtlige allergier + dyr + husstøvmider og krydsallergier. Men birken og græs er klart de værste! :boo:
Det er for det meste min næse der klør og jeg nyser. Når det er slemt er øjnene også ramt samt kløe i halsen.
Så det positive ved det dårlige vejr pt, er at allergien bliver slået lidt ned.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf IrmaPigen » 18. apr 2017, 09:27

Birk her.

Har de sidste 5 dages dage haft total løbenæse.

Er startet op på næsespray for nogle dage siden. Starter på piller i dag.

Det her kolde blæsende vejr kombineret med allergi og kontaktlinser er uforeneligt. Mine øjne løber hver gang, jeg går ud for en dør. Mascara er umuligt at bruge for mig pt.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Panton » 18. apr 2017, 14:10

Jeg er normalt i denne tråd pga min søn er multiallergisk overfor fucking alt undtagen støv og svampesporer.

Men altså, jeg havde læst og hørt meget om akupunktur og at det kunne hjælpe, så jeg overtalte min søn til at prøve det. Svært når han er maks bange for nåle :gisp:

Vi blev bedt om at stoppe alt medicin, hormoncremer (til eksem) og astmaspray og nu har han fået 8 behandlinger. Han er fucking symptomfri for allergi (jeg er stadig mega skeptisk) og græs er ikke brudt ud, samt birk er ikke så høj, but still. Jeg tror ikke på det, men han er også slut med astma inhalator, og han er ikke generet pt af pollen.

Han plejer at være hævet om øjnene, både næse og øjne klør, næsen stopper og render samt det kriller i halsen og han nyser an mass. Alt er væk! Ahh ok, han nyser et par gange om morgenen, men så stopper det også.

Det eneste der ikke er væk er hans eksem, OMG det er slemt, men kinamanden siger det er normalt og han kan ikke sige om det er 3 eller 5 behandlinger ekstra endnu han skal have, men han lover mig han kan hjælpe ham. Igen, jeg tror ikke på det, men giver det en chance.

Så altså, måske jeg ikke skal deltage i denne tråd mere, jeg ved det ærligt taget ikke men det som der sker, forstår jeg ikke. Jeg vil lige vente med at anbefale akupunktur til vi er helt færdige, men noget kan det.. :forvirret:
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Trommedreng » 18. apr 2017, 14:27

Hokus pokus, abracadabra, placebo eller ej. Din søns overdrevne immunologiske respons på allergenerne er aftagende. Din søn er nærmest symptomfri. Det er vigtigst. :)
2
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Panton » 18. apr 2017, 19:12

^^ sjov eller hvad prøver du på?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4214

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Fræksak » 18. apr 2017, 19:52

Panton skrev:^^ sjov eller hvad prøver du på?


Jeg læser det bare som om det er en lykønskning ift at din dreng lader til at have det bedre - om man så tror på akupunktur eller ej.
6
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Annione » 18. apr 2017, 20:14

Fræksak skrev:
Panton skrev:^^ sjov eller hvad prøver du på?


Jeg læser det bare som om det er en lykønskning ift at din dreng lader til at have det bedre - om man så tror på akupunktur eller ej.


Samme her. Læste intet sarkastisk i svaret.


Anyways.

Jeg har fået astma-medicin, kombineret med inhalator. Er virkelig spændt på, om jeg i morgen bedre kan få pusten, når jeg cykler - det kunne være fantastisk.
Jeg troede bare jeg var i dårlig form, omend jeg HAR undret mig over, at jeg aldrig kom i god form. Men nej - det er åbenbart bare astma :ad!:
2
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Panton » 19. apr 2017, 09:51

^^Fræksak og anni, tak. Jeg læste det nemlig som en anelse sarkastisk. Godt at høre at andre ser det anerledes ;)
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Trommedreng » 19. apr 2017, 10:32

Panton skrev:^^ sjov eller hvad prøver du på?


Nej. Bestemt ikke.

Jeg er selv multi-ultra-allergiker, så jeg er bekendt med de gener og udfordringer. Jeg er dog selv næsten symptomfri i dag.

Nå, men jeg beklager, at det ikke fremgik tydeligt nok, men mit indlæg skulle læses som en lykønskning. Din dreng er som skrevet nærmest symptomfri. Om du selv tror på akupunktur er sekundært.

Desuden skal akupunktur ikke forveksles med heksekunst eller magi. Der er skam lægevidenskabelig forskning, der bekræfter de mangefacetterede effekter af akupunktur. Vi benytter selv akupunktur på vores afdeling mod smerter med stor succes.
3
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf milisa » 19. apr 2017, 10:51

Jeg tror ikke en skid på akupunktørernes forklaring på, at det virker. Jeg tror, det er ren og skær placebo. Men hey, jeg har intet imod at blive "snydt"! Jeg er gået fra ikke at kunne tåle noget som helst til at være 95% symptomfri - og de sidste 5 % klares med en pille ved behov - ved at lege nålepude 4-5 gange årligt! Det har jeg det ganske fint med!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Panton » 19. apr 2017, 16:20

Trommedreng skrev:
Panton skrev:^^ sjov eller hvad prøver du på?


Nej. Bestemt ikke.

Jeg er selv multi-ultra-allergiker, så jeg er bekendt med de gener og udfordringer. Jeg er dog selv næsten symptomfri i dag.

Nå, men jeg beklager, at det ikke fremgik tydeligt nok, men mit indlæg skulle læses som en lykønskning. Din dreng er som skrevet nærmest symptomfri. Om du selv tror på akupunktur er sekundært.

Desuden skal akupunktur ikke forveksles med heksekunst eller magi. Der er skam lægevidenskabelig forskning, der bekræfter de mangefacetterede effekter af akupunktur. Vi benytter selv akupunktur på vores afdeling mod smerter med stor succes.



:kys: tak for din forklaring, my bad
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Panton » 19. apr 2017, 16:22

milisa skrev:Jeg tror ikke en skid på akupunktørernes forklaring på, at det virker. Jeg tror, det er ren og skær placebo. Men hey, jeg har intet imod at blive "snydt"! Jeg er gået fra ikke at kunne tåle noget som helst til at være 95% symptomfri - og de sidste 5 % klares med en pille ved behov - ved at lege nålepude 4-5 gange årligt! Det har jeg det ganske fint med!



tak for det, ja jeg har det sgu også underligt. Jeg tror dog ikke på placebo, for min søn hader der, græder og synes det er så forfærdeligt at han hellere vil spise alt hans lorte medicin end at få nåle. Men hans onde mor vil have han gør behandlingen færdig, selvom det koster spidsen af en jetjager.

så du skal holde det i hævd med behandling henover året, men kun 4-5 gange??
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Skorstenen » 19. apr 2017, 16:34

Annione skrev:Så er sæsonen virkelig skudt i gang. Derfor en tråd, hvor vi kan tude, støtte hinanden, komme med gode tips og tricks til mindre snot og kløe.

Jeg ser allerede død-træt ud. Suk. Og det kommer jeg til at gøre ca. ind til oktober/november :trist: Jeg er ramt af det mest, plus alle krydsallergierne. El og elm har været årsag til en del snot og kløe - men nu kommer den værste: Birken, senere fejrer vi en smertefulde slimhinder skyldet græs. Død over de ellers så smukke træer og dejlige grønne plæner.
Men de kloge siger at kulde, regn, nedbør og blæst skulle mindske pollen-tallene. Ja ja, så er vejret da godt for noget.

Jeg glæder mig til efteråret, hvor jeg skal i gang med sensibilisering, aka. vaccinerne :love:

Hvad med jer?


Min mand var ved øre-næse-hals lægen idag, han skal også igang til efteråret. Med piller man skal lægge under tungen hver dag i 3 år.
3 ÅR alligevel :8:
Men han glæder sig også helt vildt :)

Jeg håber bare også det virker, om 3 år, kan vi så endelig få sengetøj (og alm tøj) ud at hænge om sommeren :dåne: Åååh - hvor vil vi nyde det begge to
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf FruKuk » 19. apr 2017, 18:59

Skorstenen skrev:
Annione skrev:Så er sæsonen virkelig skudt i gang. Derfor en tråd, hvor vi kan tude, støtte hinanden, komme med gode tips og tricks til mindre snot og kløe.

Jeg ser allerede død-træt ud. Suk. Og det kommer jeg til at gøre ca. ind til oktober/november :trist: Jeg er ramt af det mest, plus alle krydsallergierne. El og elm har været årsag til en del snot og kløe - men nu kommer den værste: Birken, senere fejrer vi en smertefulde slimhinder skyldet græs. Død over de ellers så smukke træer og dejlige grønne plæner.
Men de kloge siger at kulde, regn, nedbør og blæst skulle mindske pollen-tallene. Ja ja, så er vejret da godt for noget.

Jeg glæder mig til efteråret, hvor jeg skal i gang med sensibilisering, aka. vaccinerne :love:

Hvad med jer?


Min mand var ved øre-næse-hals lægen idag, han skal også igang til efteråret. Med piller man skal lægge under tungen hver dag i 3 år.
3 ÅR alligevel :8:
Men han glæder sig også helt vildt :)

Jeg håber bare også det virker, om 3 år, kan vi så endelig få sengetøj (og alm tøj) ud at hænge om sommeren :dåne: Åååh - hvor vil vi nyde det begge to


Må jeg spørge, hvorfor han har valgt (hvis han selv har valgt) at få vaccinen som tabletter i stedet for injektion?
0

Tilbage til "Helbred"