Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf FruKuk » 19. apr 2017, 18:59

Angelina skrev:Jeg har haft årets første bihulebetændelse ....


Røv og nøgler - god bedring
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf FruKuk » 19. apr 2017, 19:02

Angelina skrev:
FruKuk skrev:
Angelina skrev:Jeg har haft årets første bihulebetændelse ....


Røv og nøgler - god bedring


Tak, den er dog overstået (heldigvis) ... men øj det er grumt når det står på.


Hader hader HADER bihulebetændelse! Håber, at du slipper for flere runder
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Annione » 19. apr 2017, 19:18

FruKuk skrev:Må jeg spørge, hvorfor han har valgt (hvis han selv har valgt) at få vaccinen som tabletter i stedet for injektion?


Jeg tror også jeg kommer til at tage pillerne mod græs, i stedet for injektioner. Hovedsageligt fordi jeg kan tage pillerne med mig, hvis jeg rejser. Ved injektioner skal man møde op hos lægen, hver 2. måned i 5 år. Jeg er ikke sikker på jeg er i Danmark så længe, men nu starter jeg op på birke-vaccinen alligevel. Måske jeg er heldig, og de, hvis vi flytter udenlands, har lavet vaccinen mod birk i pilleform også.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf FruKuk » 19. apr 2017, 19:27

Annione skrev:
FruKuk skrev:Må jeg spørge, hvorfor han har valgt (hvis han selv har valgt) at få vaccinen som tabletter i stedet for injektion?


Jeg tror også jeg kommer til at tage pillerne mod græs, i stedet for injektioner. Hovedsageligt fordi jeg kan tage pillerne med mig, hvis jeg rejser. Ved injektioner skal man møde op hos lægen, hver 2. måned i 5 år. Jeg er ikke sikker på jeg er i Danmark så længe, men nu starter jeg op på birke-vaccinen alligevel. Måske jeg er heldig, og de, hvis vi flytter udenlands, har lavet vaccinen mod birk i pilleform også.


Det giver god mening. Er ved at samle info om fordele og ulemper ved tabletterne. Min datter på 7 år har fået injektionerne for græs og birk i halvandet år, men jeg er efterhånden lidt træt af at skulle tage hende fri fra skole hver 6. uge og bruge tid på at komme tur/retur til allergiklinikken. Men hvis det kun er græs, der kan fås som tabletter, hjælper det jo desværre ikke.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Skorstenen » 19. apr 2017, 19:45

FruKuk skrev:
Skorstenen skrev:
Annione skrev:Så er sæsonen virkelig skudt i gang. Derfor en tråd, hvor vi kan tude, støtte hinanden, komme med gode tips og tricks til mindre snot og kløe.

Jeg ser allerede død-træt ud. Suk. Og det kommer jeg til at gøre ca. ind til oktober/november :trist: Jeg er ramt af det mest, plus alle krydsallergierne. El og elm har været årsag til en del snot og kløe - men nu kommer den værste: Birken, senere fejrer vi en smertefulde slimhinder skyldet græs. Død over de ellers så smukke træer og dejlige grønne plæner.
Men de kloge siger at kulde, regn, nedbør og blæst skulle mindske pollen-tallene. Ja ja, så er vejret da godt for noget.

Jeg glæder mig til efteråret, hvor jeg skal i gang med sensibilisering, aka. vaccinerne :love:

Hvad med jer?


Min mand var ved øre-næse-hals lægen idag, han skal også igang til efteråret. Med piller man skal lægge under tungen hver dag i 3 år.
3 ÅR alligevel :8:
Men han glæder sig også helt vildt :)

Jeg håber bare også det virker, om 3 år, kan vi så endelig få sengetøj (og alm tøj) ud at hænge om sommeren :dåne: Åååh - hvor vil vi nyde det begge to


Må jeg spørge, hvorfor han har valgt (hvis han selv har valgt) at få vaccinen som tabletter i stedet for injektion?


Hvad vil du selv helst? Et stik, eller en pille under tungen som du kan tage derhjemme uden at skulle til lægen? :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf FruKuk » 19. apr 2017, 19:52

Skorstenen skrev:
FruKuk skrev:
Skorstenen skrev:
Annione skrev:Så er sæsonen virkelig skudt i gang. Derfor en tråd, hvor vi kan tude, støtte hinanden, komme med gode tips og tricks til mindre snot og kløe.

Jeg ser allerede død-træt ud. Suk. Og det kommer jeg til at gøre ca. ind til oktober/november :trist: Jeg er ramt af det mest, plus alle krydsallergierne. El og elm har været årsag til en del snot og kløe - men nu kommer den værste: Birken, senere fejrer vi en smertefulde slimhinder skyldet græs. Død over de ellers så smukke træer og dejlige grønne plæner.
Men de kloge siger at kulde, regn, nedbør og blæst skulle mindske pollen-tallene. Ja ja, så er vejret da godt for noget.

Jeg glæder mig til efteråret, hvor jeg skal i gang med sensibilisering, aka. vaccinerne :love:

Hvad med jer?


Min mand var ved øre-næse-hals lægen idag, han skal også igang til efteråret. Med piller man skal lægge under tungen hver dag i 3 år.
3 ÅR alligevel :8:
Men han glæder sig også helt vildt :)

Jeg håber bare også det virker, om 3 år, kan vi så endelig få sengetøj (og alm tøj) ud at hænge om sommeren :dåne: Åååh - hvor vil vi nyde det begge to


Må jeg spørge, hvorfor han har valgt (hvis han selv har valgt) at få vaccinen som tabletter i stedet for injektion?


Hvad vil du selv helst? Et stik, eller en pille under tungen som du kan tage derhjemme uden at skulle til lægen? :)


Jeg ville vælge injektionerne. 5-10 minutter med smeltetablet hver dag i 3 år ville drive mig til vanvid. Og jeg ville glemme halvdelen.

Men tak for svar. Jeg er som skrevet ved at undersøge fordele og ulemper ved tabletter versus injektionerne. Ubehag er umiddelbart ikke et tema for min datter, men hvis der var nogle "helbredsmæssige" fordele ved tabletterne, var det bestemt værd at overveje.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf milisa » 20. apr 2017, 08:38

Panton skrev:
milisa skrev:Jeg tror ikke en skid på akupunktørernes forklaring på, at det virker. Jeg tror, det er ren og skær placebo. Men hey, jeg har intet imod at blive "snydt"! Jeg er gået fra ikke at kunne tåle noget som helst til at være 95% symptomfri - og de sidste 5 % klares med en pille ved behov - ved at lege nålepude 4-5 gange årligt! Det har jeg det ganske fint med!



tak for det, ja jeg har det sgu også underligt. Jeg tror dog ikke på placebo, for min søn hader der, græder og synes det er så forfærdeligt at han hellere vil spise alt hans lorte medicin end at få nåle. Men hans onde mor vil have han gør behandlingen færdig, selvom det koster spidsen af en jetjager.

så du skal holde det i hævd med behandling henover året, men kun 4-5 gange??


Ja og nej: Jeg får 4-5 behandlinger før sæsonen starter. Dvs tidligt marts begynder jeg, og så hver 14. dag derefter.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Fru Himmelblå » 20. apr 2017, 09:39

FruKuk skrev:
Annione skrev:
FruKuk skrev:Må jeg spørge, hvorfor han har valgt (hvis han selv har valgt) at få vaccinen som tabletter i stedet for injektion?


Jeg tror også jeg kommer til at tage pillerne mod græs, i stedet for injektioner. Hovedsageligt fordi jeg kan tage pillerne med mig, hvis jeg rejser. Ved injektioner skal man møde op hos lægen, hver 2. måned i 5 år. Jeg er ikke sikker på jeg er i Danmark så længe, men nu starter jeg op på birke-vaccinen alligevel. Måske jeg er heldig, og de, hvis vi flytter udenlands, har lavet vaccinen mod birk i pilleform også.


Det giver god mening. Er ved at samle info om fordele og ulemper ved tabletterne. Min datter på 7 år har fået injektionerne for græs og birk i halvandet år, men jeg er efterhånden lidt træt af at skulle tage hende fri fra skole hver 6. uge og bruge tid på at komme tur/retur til allergiklinikken. Men hvis det kun er græs, der kan fås som tabletter, hjælper det jo desværre ikke.


Det er ikke alle steder det er 5 år. Jeg skal kun have injektioner i 3 år.
Jeg ved, at man også kan få tabletter mod husstøvmider, så monstro ikke det findes mod de fleste allergier? Min læge fortalte dog, at man kun kunne tage mod én allergi ad gangen i tabletform. Netop derfor blev jeg selv anbefalet injektioner.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Panton » 20. apr 2017, 09:58

milisa skrev:
Panton skrev:
milisa skrev:Jeg tror ikke en skid på akupunktørernes forklaring på, at det virker. Jeg tror, det er ren og skær placebo. Men hey, jeg har intet imod at blive "snydt"! Jeg er gået fra ikke at kunne tåle noget som helst til at være 95% symptomfri - og de sidste 5 % klares med en pille ved behov - ved at lege nålepude 4-5 gange årligt! Det har jeg det ganske fint med!



tak for det, ja jeg har det sgu også underligt. Jeg tror dog ikke på placebo, for min søn hader der, græder og synes det er så forfærdeligt at han hellere vil spise alt hans lorte medicin end at få nåle. Men hans onde mor vil have han gør behandlingen færdig, selvom det koster spidsen af en jetjager.

så du skal holde det i hævd med behandling henover året, men kun 4-5 gange??


Ja og nej: Jeg får 4-5 behandlinger før sæsonen starter. Dvs tidligt marts begynder jeg, og så hver 14. dag derefter.



ahh ok, det vil jeg lige have i menté for min søn, tak for det.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Annione » 20. apr 2017, 15:58

Frøken Himmelblå skrev:
FruKuk skrev:
Annione skrev:
FruKuk skrev:Må jeg spørge, hvorfor han har valgt (hvis han selv har valgt) at få vaccinen som tabletter i stedet for injektion?


Jeg tror også jeg kommer til at tage pillerne mod græs, i stedet for injektioner. Hovedsageligt fordi jeg kan tage pillerne med mig, hvis jeg rejser. Ved injektioner skal man møde op hos lægen, hver 2. måned i 5 år. Jeg er ikke sikker på jeg er i Danmark så længe, men nu starter jeg op på birke-vaccinen alligevel. Måske jeg er heldig, og de, hvis vi flytter udenlands, har lavet vaccinen mod birk i pilleform også.


Det giver god mening. Er ved at samle info om fordele og ulemper ved tabletterne. Min datter på 7 år har fået injektionerne for græs og birk i halvandet år, men jeg er efterhånden lidt træt af at skulle tage hende fri fra skole hver 6. uge og bruge tid på at komme tur/retur til allergiklinikken. Men hvis det kun er græs, der kan fås som tabletter, hjælper det jo desværre ikke.


Det er ikke alle steder det er 5 år. Jeg skal kun have injektioner i 3 år.
Jeg ved, at man også kan få tabletter mod husstøvmider, så monstro ikke det findes mod de fleste allergier? Min læge fortalte dog, at man kun kunne tage mod én allergi ad gangen i tabletform. Netop derfor blev jeg selv anbefalet injektioner.


Hm. Sært altså, for jeg blev tilbudt at få græs- OG birk-injektioner samme dag, én i hver arm.
Der findes ikke birk-vaccine i tabletform.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf IrmaPigen » 5. maj 2017, 14:48

Jeg har så lige toppet min birkepollen-allergi med en forkølelse.

Imidlertid er der jo ikke vildt meget snot, fordi jeg bruger næsespray og har gjort det i 2-3 uger. Til gengæld føles mit hoved som dobbelt størrelse.

Halleluja, jeg går en fucking awesome weekend i møde.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf IrmaPigen » 5. maj 2017, 14:50

Annione skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
FruKuk skrev:
Annione skrev:
FruKuk skrev:Må jeg spørge, hvorfor han har valgt (hvis han selv har valgt) at få vaccinen som tabletter i stedet for injektion?


Jeg tror også jeg kommer til at tage pillerne mod græs, i stedet for injektioner. Hovedsageligt fordi jeg kan tage pillerne med mig, hvis jeg rejser. Ved injektioner skal man møde op hos lægen, hver 2. måned i 5 år. Jeg er ikke sikker på jeg er i Danmark så længe, men nu starter jeg op på birke-vaccinen alligevel. Måske jeg er heldig, og de, hvis vi flytter udenlands, har lavet vaccinen mod birk i pilleform også.


Det giver god mening. Er ved at samle info om fordele og ulemper ved tabletterne. Min datter på 7 år har fået injektionerne for græs og birk i halvandet år, men jeg er efterhånden lidt træt af at skulle tage hende fri fra skole hver 6. uge og bruge tid på at komme tur/retur til allergiklinikken. Men hvis det kun er græs, der kan fås som tabletter, hjælper det jo desværre ikke.


Det er ikke alle steder det er 5 år. Jeg skal kun have injektioner i 3 år.
Jeg ved, at man også kan få tabletter mod husstøvmider, så monstro ikke det findes mod de fleste allergier? Min læge fortalte dog, at man kun kunne tage mod én allergi ad gangen i tabletform. Netop derfor blev jeg selv anbefalet injektioner.


Hm. Sært altså, for jeg blev tilbudt at få græs- OG birk-injektioner samme dag, én i hver arm.
Der findes ikke birk-vaccine i tabletform.


Når der gør vil jeg helt sikkert putte piller under tungen. Gerne i årevis, hvis det er der skal til.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Undtagelsen » 11. jul 2017, 09:39

Hvilke øjendråber bruger I?
Bruger normalt Zatiden (sammen med Zyrtec og Flixonase), men mine øjne klør og klør og jeg er ved at blive bims over det.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf FruKuk » 13. jul 2017, 21:52

Undtagelsen skrev:Hvilke øjendråber bruger I?
Bruger normalt Zatiden (sammen med Zyrtec og Flixonase), men mine øjne klør og klør og jeg er ved at blive bims over det.


Opatanol
1
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Pollen-tråden 2017 - en tudetråd for os med allergi

Indlægaf Debra1 » 15. apr 2018, 05:45

Jeg undrer mig over, at jeg de sidste 3 dage har haft voldsomme allergisymptomer, men når jeg kigger på pollentallene på DMI, så er det kun el og hassel, der er en smule gang i. Jeg er normalt allergisk over for hassel, birk, græs og bynke. Dog værst med birk, og ifølge DMI er birkesæsonen slet ikke gået i gang endnu.
1

Tilbage til "Helbred"