Pludseligt forsvinder benet under mig

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1913

Re: Pludseligt forsvinder benet under mig

Indlægaf Evapeva » 3. maj 2017, 08:55

TS, HVIS der er mistanke om en diskusprolaps/protrusion, så skal du en tur i en MR-scanner for endelig afklaring.
Derefter enten træning/akupunktur eller operation alt efter, hvor den sidder osv. Jeg har lige været møllen igennem fra oktober til februar, hvor jeg døjede med sådan en fætter i nakken. Smerten er fuldstændigt passeret; jeg mærker intet til det længere.

Krydser for dig! Egentlig mest for, at du ikke er ramt af én. :gruble:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 504
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 5675

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. maj 2017, 09:33

Det lyder som noget nerve relateret.
Jeg havde problemer med iskias under og efter graviditet, og det kunne give samme oplevelse, men dog ikke så konsekvent som du oplever det, men en periodisk manglende kontrol med, og "kommunikation til" benet.

Håber lægen har en akut tid til dig i dag.
Måske noget fysioterapeut eller kiropraktor også.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 326
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 4284

Indlægaf Studsgaard » 3. maj 2017, 09:35

Jeg er med på holdet der siger noget med diskus

Da min mand fik en skade i ryggen og en diskusprolaps, gjorde hans ben det samme. Noglegange forsvandt det ikke hel men sove og blev følelsesløs, andre gange forsvandt det under ham som du fortæller.
Så afsted til læge med det sammen så du kan komme vidre i systemet og blive undersøgt.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1105
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12616
Kontakt:

Indlægaf Ado » 3. maj 2017, 09:58

Jeg tænker også noget nerverelateret. Jeg fik engang noget facetledproblemer og der forsvandt mit ene ben også under mig.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 411
Likede indlæg: 6278

Indlægaf Lemonella » 3. maj 2017, 10:54

Jeg har, efter en diskusprolapsoperation, en del nerver der af og til kommer i klemme. En af generne, er netop, at min ene ben forsvinder og jeg skvatter omkuld.
Håber der kommer en løsning på det.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 191
Likede indlæg: 1097

Indlægaf Panton » 3. maj 2017, 14:14

Jeg svarer lige samlet. Jeg har allerede diskusprolaps, længere oppe i ryggen. Men dette er ikke relateret til det (kommer senere)

Først, så fik jeg en akuttid hos lægen og cyklede derud. For det kan jeg nemlig godt uden smerte, samt at gå op og ned af trapper??

Hun undersøgte, roterede, masede, skubbede og intet gjorde ondt. Hun sendte mig til ultralyd scanning for at se om de evt. kunne se noget. bagefter besøgte jeg min kiropraktor, for jeg havde en forvejen en tid til min skade i nakken. Jeg rådførte mig med ham og han undersøgte mig. Meget mere end lægen kunne og der var et stop i højre ben når det blev trykket mod brystet, samt en skævhed. Han mente ikke det var noget alvorligt men måske noget betændelse på hofteskålen (mener jeg han sagde) og at jeg skulle have hvile og slappe af. Det ville gå væk af sig selv. Han er natuligvis også bekymret for prolaps, da jeg har det i forvejen og generelt ikke har et godt skelet. Jeg er ofte skadet af småting som så vokser sig store.

Jeg fik at vide jeg skulle komme igen hvis det ikke var væk mandag, for så skulle han yderligere undersøge i dybden og igangsætte noget behandling.

jeg er glad for alle de svar jeg har fået, og jeg har selv været virkelig bekymret. Jeg er allerede i mit 3 forløb med ny skade som bare er fuldt i hælene på hinanden siden sidste sommer, så jeg er ret udkørt, skadesmæssigt og ret sårbar.
6
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 208
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 3361

Indlægaf Purple Haze » 3. maj 2017, 14:53

Nu er det nok ikke det, og du bliver jo udredt nu.
Det kunne også være en cyste/knude der trykker på nerverne. Sådan en har min mor i lysken, og den gør også at hendes ben "forsvinder" ind imellem.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 3. maj 2017, 18:49

Purple Haze skrev:Nu er det nok ikke det, og du bliver jo udredt nu.
Det kunne også være en cyste/knude der trykker på nerverne. Sådan en har min mor i lysken, og den gør også at hendes ben "forsvinder" ind imellem.

Ok, det nævnte lægen faktisk ikke noget om :gruble: hvordan reagerer det så med din mors ben? Forsvinder det også primært ved gang? Eller ved alt fremdrift?
0
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 208
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 3361

Indlægaf Purple Haze » 4. maj 2017, 05:10

Det har reageret ved at "sove", og så har hun mistet følelsen i benet, hvilket har gjort at det er "forsvundet".

Det er fordi cysten har trykket på nerver osv til/fra benet. Det har også gjort at der har samlet sig væske i benet.

Hun får opereret cysten ud her i morgen, og det skulle så gerne hjælpe.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 4. maj 2017, 07:02

Purple Haze skrev:Det har reageret ved at "sove", og så har hun mistet følelsen i benet, hvilket har gjort at det er "forsvundet".

Det er fordi cysten har trykket på nerver osv til/fra benet. Det har også gjort at der har samlet sig væske i benet.

Hun får opereret cysten ud her i morgen, og det skulle så gerne hjælpe.

ok, tak for svaret. Det er så ikke sådan jeg oplever det, men dejligt du delte det. Min læge havde forresten aldrig hørt om det før, altså den måde det skete for mig, uden at der var smerte eller lign reaktion ved manipulation.

Håber det forsvinder for din mor efter imorgen :)
2
Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Helbred"