Stoppet næse og slim i 9 måneder

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
OberstNasig
Kort karma: 60
Likede indlæg: 696

Re: Stoppet næse og slim i 9 måneder

Indlægaf OberstNasig » 11. maj 2017, 21:32

Min egen læge har som sagt ikke taget initiativ til at prikteste mig, men jeg kan da forhøre mig, men jeg har levet med det så længe nu, at jeg godt kan leve med, at jeg må vente til juni, før jeg får muligheden ved ØNH-lægen. Hvis altså de priktester.

Mht. spørgsmål om rygning, så ryger jeg ikke, men jeg bruger dagligt snus og jeg har da overvejet, om det også bidrager til at irritere mine slimhinder. Jeg synes bare, at det er pudsigt, at der er et sammenfald imellem mine problemer og tilfælde af sygdom.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 715
Likede indlæg: 4277

Indlægaf Bøtte » 11. maj 2017, 21:41

Har du prøvet Mucolysin eller andet slimløsende?
Det har hjulpet mig (og det var efter råd fra min ØNH læge). Fik fjernet polypper i næsen for to år siden. Det har virkelig hjulpet på min stoppede næse og manglende lugtesans.
0
S :lun:
V :lun:
OberstNasig

Indlægaf OberstNasig » 11. maj 2017, 21:44

Bøtte skrev:Har du prøvet Mucolysin eller andet slimløsende?
Det har hjulpet mig (og det var efter råd fra min ØNH læge). Fik fjernet polypper i næsen for to år siden. Det har virkelig hjulpet på min stoppede næse og manglende lugtesans.

Det er sjovt, du skriver lige netop det, for jeg har for første gang i lang tid drukket et glas med lige netop dét. Sidst jeg brugt det, var da jeg var i syg i feb. 17. Jeg håber, at det kan lette symptomerne lidt. Det er især slemt om morgenen, fordi jeg ikke har hostet slimet op i løbet af natten.
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 380
Likede indlæg: 1843

Indlægaf Falstria » 11. maj 2017, 23:25

Torskelever og hvidløg.

I lige dit tilfælde, især hvidløg, -og så noget dansk rapshonning.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 408
Likede indlæg: 3549
Kontakt:

Indlægaf Annione » 12. maj 2017, 06:16

Det er allergilæger, der tester mest rutineret ved priktest og tjekker for astma. Det krævet henvisning.

Jeg troede jeg havde alle former for allergi. Det havde jeg ikke, men jeg havde astma. Man ved det ikke altid selv.
0
Oddinary
Kort karma: 34
Likede indlæg: 517

Indlægaf Oddinary » 12. maj 2017, 07:11

OberstNasig skrev:Min egen læge har som sagt ikke taget initiativ til at prikteste mig, men jeg kan da forhøre mig, men jeg har levet med det så længe nu, at jeg godt kan leve med, at jeg må vente til juni, før jeg får muligheden ved ØNH-lægen. Hvis altså de priktester.

Mht. spørgsmål om rygning, så ryger jeg ikke, men jeg bruger dagligt snus og jeg har da overvejet, om det også bidrager til at irritere mine slimhinder. Jeg synes bare, at det er pudsigt, at der er et sammenfald imellem mine problemer og tilfælde af sygdom.

Jeg tænkte bare, at tobak kunne forværre det/forlænge det. Hvis nu der er tale om noget ikke-allergisk. Det er nemlig helt normalt at rygning forværrer forløbet af almindelige infektioner i luftvejene. Så det var bare derfor, jeg spurgte. Men jeg ved ikke, hvordan det forholder sig med snus. Det kunne måske give mening, hvis det er mere næse/svælg, der er ramt. Men ikke sikkert, det er helt så oplagt. :-D
0
OberstNasig

Indlægaf OberstNasig » 21. maj 2017, 17:08

Nå, men jeg kan fortælle nu, at jeg har været på ferie i 7 dage og problemet fortsatte, så jeg tænker at allergi næsten må være udelukket. Havde det bare været allergi! Jeg kunne godt være bange for, at det er noget lettere kronisk, der ikke kan gøres noget ved.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 309
Likede indlæg: 5542

Indlægaf eks-Maupassant » 21. maj 2017, 17:25

Der er noget der hedder chronic sinusitis, har mødt en del østeuropæere der har det. Men har aldrig hørt om det her i DK.

Man kan få en eller anden operation for det.
0
I wish the left would learn to love objectivity, reason, science, and evolutionary theory. They are very useful tools. - Keith Frankish
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 242
Likede indlæg: 5250

Indlægaf Sangius » 21. maj 2017, 18:03

OberstNasig skrev:Nå, men jeg kan fortælle nu, at jeg har været på ferie i 7 dage og problemet fortsatte, så jeg tænker at allergi næsten må være udelukket. Havde det bare været allergi! Jeg kunne godt være bange for, at det er noget lettere kronisk, der ikke kan gøres noget ved.

Det kan vel stadig godt være støvallergi?
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 450
Likede indlæg: 7157

Indlægaf Angelina » 21. maj 2017, 19:04

eks-Maupassant skrev:Der er noget der hedder chronic sinusitis, har mødt en del østeuropæere der har det. Men har aldrig hørt om det her i DK.

Man kan få en eller anden operation for det.

Det er kronisk bihulebetændelse - og det er ikke "stoppet næse og slim" - men ret voldsomme smerter - og det får vi nu også her i Danmark, jeg blev opereret for det for nogle år siden.
0
~indsæt smart signatur her~
OberstNasig

Indlægaf OberstNasig » 23. maj 2017, 14:18

Sangius skrev:
OberstNasig skrev:Nå, men jeg kan fortælle nu, at jeg har været på ferie i 7 dage og problemet fortsatte, så jeg tænker at allergi næsten må være udelukket. Havde det bare været allergi! Jeg kunne godt være bange for, at det er noget lettere kronisk, der ikke kan gøres noget ved.

Ja, det kan det jo egentlig i princippet. Mit tætte familiemedlem har støvallergi..... :gruble:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 242
Likede indlæg: 5250

Indlægaf Sangius » 23. maj 2017, 16:44

OberstNasig skrev:
Sangius skrev:

Ja, det kan det jo egentlig i princippet. Mit tætte familiemedlem har støvallergi..... :gruble:

Det er da en priktest værd så :D
0

Tilbage til "Helbred"