Hvordan defineres mælkeprodukter?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 299
Likede indlæg: 2938

Hvordan defineres mælkeprodukter?

Indlægaf lillebjoern » 9. maj 2017, 09:37

Ja, måsket et indlysende spørgsmål, men jeg har fået udleveret nogle piller, jeg skal tage i knap 2 måneder 2 gange dagligt. Jeg fik at vide, at jeg ikke må indtage mælkeprodukter 3 timer før og efter jeg har taget en pille.

Men hvad indgår egentlig under mælkeprodukter? Alt, der indeholde mælk? Jeg er klar over, at jeg ikke må drikke/spise mælk, yoghurt og ost, men må jeg heller ikke bruge et lille skvis mælk i kaffen? Eller spise en bolle, hvor der indgår mælk i opskriften? Eller er det kun "rene" mælkeprodukter?

:genert:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 414
Likede indlæg: 8145

Re: Hvordan defineres mælkeprodukter?

Indlægaf Flora » 9. maj 2017, 10:24

Jeg ved det ikke, men jeg ville nok sætte grænsen mellem bolle og mælk i kaffen. Altså så bolle med mælk i opskriften er ok, men mælk i kaffen ikke er. Måske du kan udskifte mælken i kaffen med sojamælk eller lignende, hvis du har svært ved at undvære den? Ellers forhør dig hos lægen eller på apoteket hvor den nedre grænse går. Det varierer jo sikkert også fra præparat til præparat :)
1
Debattens sødeste :engel:
Buller
Kort karma: 42
Likede indlæg: 864

Indlægaf Buller » 9. maj 2017, 13:19

det plejer at være mælk/yoghurt/ost der menes. Ikke der hvor der kan findes spor af det. Læs evt. på pro.medicin hvis det er et lægemiddelpræparat, der står nogle gange mere udførligt.
0
godtnavn
Kort karma: 327
Likede indlæg: 2174

Indlægaf godtnavn » 9. maj 2017, 15:34

Hvorfor må du ikke indtage mælkeprodukter? jeg fik en gang nogle hvor jeg ikke måtte pga kalk, og der er nok lige så meget kalk i meget andet som i en bolle hvor der er mælk i opskriften.
0
Brugeravatar
Sloejfen
Kort karma: 3
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 52

Indlægaf Sloejfen » 9. maj 2017, 19:33

I den sammenhæng vil jeg også mene at der tales om rene mælkeprodukter altså yoghurt, mælk, ost, smør etc.
Ikke feks brød hvor der er spædet lidt mælk i.
Men hvis du er i tvivl er det en god idé at spørge på apoteket, de bør kunne opklare det helt præcist for dig :)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 299
Likede indlæg: 2938

Indlægaf lillebjoern » 9. maj 2017, 20:07

Tak for svar. Både apotekeren og lægen sagde ikke calcium, men mælkeprodukter. Godt at høre med brød, m.v., men ja, er nok nødt til at spørge på apoteket.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Helbred"