Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Dublin-mudslide » 15. maj 2017, 10:34

Jeg har i en del tid haft problemer med min ellers favorit-cup (Diva). Det er kommet ret pludseligt, hvor jeg for bare få måneder siden ikke havde problemer med den. Når jeg sætter den op, så foldes den ikke ud med det samme og sommetider gør den efter lidt tid. Det har været så frustrerende fordi jeg så ikke har kunne regne med, at hvorvidt den lækkede eller ej. For det meste gjorde den, så jeg opgav. Også efter at have googlet tusindvis af råd til hvordan man kan indsætte den.

Nu oplever jeg så det samme med tamponer. Uanset hvor dybt jeg prøver at sætte den op, så lækker jeg. Når jeg hiver tamponen ud, så er halvdelen ikke brugt. Det er som om den kommer til at sidde forkert

Så nu er d :gruble: er kun bind tilbage, som jeg ikke kan fordrage at bruge.

Jeg aner simpelthen ikke, hvad der sker. Min krop har jo ikke ændret sig eller noget. Hvad i alverden går der galt? Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre forslag til, hvad jeg kan prøve at gøre. :forvirret:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Hunkat » 15. maj 2017, 10:58

I første omgang tænker jeg stofbind til at få lappet hullet (sorry!), så du ikke skal lække eller bare bløde igennem slet og ret.
Kan det være en hormonforandring som har ændret hvordan du 'ligger' i forhold til hvordan du plejer?

Jeg bruger slet ikke tampon selv men synes da jeg har læst at skeden ligesom kunne bevæge sig lidt frem og tilbage i forbindelse med cyklus (=hormoner) så den enten pegede f.eks. frem mod maven eller bagud mod ryggen. Kunne det tænkes at være noget i den retning?
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Allmost_Famous » 15. maj 2017, 15:42

Har du prøvet forskellige foldemetoder til din kop?

Det kan også være, den er for blød til dig nu, og derfor ikke vil åbne sig efter indføring. En hårdere kop kan være en mulighed, men det er selvfølgelig også mange penge at kaste efter den "bare" for lige at afprøve det.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Dublin-mudslide » 15. maj 2017, 15:45

Hunkat skrev:I første omgang tænker jeg stofbind til at få lappet hullet (sorry!), så du ikke skal lække eller bare bløde igennem slet og ret.
Kan det være en hormonforandring som har ændret hvordan du 'ligger' i forhold til hvordan du plejer?

Jeg bruger slet ikke tampon selv men synes da jeg har læst at skeden ligesom kunne bevæge sig lidt frem og tilbage i forbindelse med cyklus (=hormoner) så den enten pegede f.eks. frem mod maven eller bagud mod ryggen. Kunne det tænkes at være noget i den retning?


Ja, det må næsten være noget i den stil. Det er bare som om jeg ikke rigtig kan gøre fra eller til, når jeg indfører tamponen. Men jeg er selvfølgelig nødt til at prøve at bevæge den mere opad end bagud, som jeg ellers plejer. Det kan være, at det hjælper. Det er bare ikke noget jeg har prøvet før, så jeg synes virkelig det er underligt.
0
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Dublin-mudslide » 15. maj 2017, 17:40

Allmost_Famous skrev:Har du prøvet forskellige foldemetoder til din kop?

Det kan også være, den er for blød til dig nu, og derfor ikke vil åbne sig efter indføring. En hårdere kop kan være en mulighed, men det er selvfølgelig også mange penge at kaste efter den "bare" for lige at afprøve det.


Ja, jeg har prøvet flere forskellige men med samme resultat. Førhen virkede det ellers fint. Men det kan være, at der findes flere endnu. Ja, vil helst ikke smide flere penge efter flere kopper (har 2). Især fordi at det virkede førhen, så det må jo kunne lykkes igen.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Allmost_Famous » 15. maj 2017, 18:14

Dublin-mudslide skrev:
Allmost_Famous skrev:Har du prøvet forskellige foldemetoder til din kop?

Det kan også være, den er for blød til dig nu, og derfor ikke vil åbne sig efter indføring. En hårdere kop kan være en mulighed, men det er selvfølgelig også mange penge at kaste efter den "bare" for lige at afprøve det.


Ja, jeg har prøvet flere forskellige men med samme resultat. Førhen virkede det ellers fint. Men det kan være, at der findes flere endnu. Ja, vil helst ikke smide flere penge efter flere kopper (har 2). Især fordi at det virkede førhen, så det må jo kunne lykkes igen.

Personligt bruger jeg ikke min kop ret ofte (jeg bruger så stofbind, som jeg langt bedre kan lide), men når jeg gør, foretrækker jeg labia-fold, hvor man med en fingernegl lidt nemmere kan poppe den op.

Du kan lige se en video af den her. Jeg bruger den ved ca. 2,20, men måske en af de andre virker bedre for dig, når nu du ellers har været glad for din kop.

https://www.youtube.com/watch?v=IRGqVH1cJ6k
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Rapfisk » 15. maj 2017, 18:35

Jeg havde præcis den samme oplevelse med min kop. Det hjalp at dreje den 360 grader, altså om sig selv, hvorved den både folder sig rigtigt ud og på én eller anden måde får sat sig i den rigtige vinkel.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf RavenClaw » 16. maj 2017, 17:23

Rapfisk skrev:Jeg havde præcis den samme oplevelse med min kop. Det hjalp at dreje den 360 grader, altså om sig selv, hvorved den både folder sig rigtigt ud og på én eller anden måde får sat sig i den rigtige vinkel.


Hvordan drejer du den? :gruble: Jeg kan simpelthen ikke komme til at rokke på min bare en smule, og den folder sig heller ikke altid ordentlig ud, så det er lidt irriterende. (Det er en OrganiCup)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Rapfisk » 16. maj 2017, 18:15

RavenClaw skrev:
Rapfisk skrev:Jeg havde præcis den samme oplevelse med min kop. Det hjalp at dreje den 360 grader, altså om sig selv, hvorved den både folder sig rigtigt ud og på én eller anden måde får sat sig i den rigtige vinkel.


Hvordan drejer du den? :gruble: Jeg kan simpelthen ikke komme til at rokke på min bare en smule, og den folder sig heller ikke altid ordentlig ud, så det er lidt irriterende. (Det er en OrganiCup)

Hvis det er svært, klemmer jeg allernederst og begynder med at rokke den lidt.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf kidkomb » 16. maj 2017, 22:41

Rapfisk skrev:
RavenClaw skrev:
Rapfisk skrev:Jeg havde præcis den samme oplevelse med min kop. Det hjalp at dreje den 360 grader, altså om sig selv, hvorved den både folder sig rigtigt ud og på én eller anden måde får sat sig i den rigtige vinkel.


Hvordan drejer du den? :gruble: Jeg kan simpelthen ikke komme til at rokke på min bare en smule, og den folder sig heller ikke altid ordentlig ud, så det er lidt irriterende. (Det er en OrganiCup)

Hvis det er svært, klemmer jeg allernederst og begynder med at rokke den lidt.

Jeg har heller aldrig kunne dreje den.
Men jeg måtte også give op på cup til sidst.
Jeg var ellers ret standhaftig.

Jeg tror altså ikke at det hjælper at føre tampon længere op, tværtimod.
Der er en del mere "plads" bagud, så det må være bedre at holde den der hvor der er masser af muskler.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Dublin-mudslide » 18. maj 2017, 06:09

Allmost_Famous skrev:
Dublin-mudslide skrev:
Allmost_Famous skrev:Har du prøvet forskellige foldemetoder til din kop?

Det kan også være, den er for blød til dig nu, og derfor ikke vil åbne sig efter indføring. En hårdere kop kan være en mulighed, men det er selvfølgelig også mange penge at kaste efter den "bare" for lige at afprøve det.


Ja, jeg har prøvet flere forskellige men med samme resultat. Førhen virkede det ellers fint. Men det kan være, at der findes flere endnu. Ja, vil helst ikke smide flere penge efter flere kopper (har 2). Især fordi at det virkede førhen, så det må jo kunne lykkes igen.

Personligt bruger jeg ikke min kop ret ofte (jeg bruger så stofbind, som jeg langt bedre kan lide), men når jeg gør, foretrækker jeg labia-fold, hvor man med en fingernegl lidt nemmere kan poppe den op.

Du kan lige se en video af den her. Jeg bruger den ved ca. 2,20, men måske en af de andre virker bedre for dig, når nu du ellers har været glad for din kop.

https://www.youtube.com/watch?v=IRGqVH1cJ6k



Det skal prøves. Lige den "foldeteknik" er jeg ikke stødt på før.
0
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Dublin-mudslide » 18. maj 2017, 06:11

Rapfisk skrev:Jeg havde præcis den samme oplevelse med min kop. Det hjalp at dreje den 360 grader, altså om sig selv, hvorved den både folder sig rigtigt ud og på én eller anden måde får sat sig i den rigtige vinkel.


Det er prøvet et hav af gange. Det virker ikke rigtig længere, den bliver ved med at føles helt flad, når jeg mærker efter. Det er som om der ikke er plads, hvilket jo er noget pjat, når det før har har siddet helt fint.
0
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf Dublin-mudslide » 18. maj 2017, 06:11

kidkomb skrev:
Rapfisk skrev:
RavenClaw skrev:
Rapfisk skrev:Jeg havde præcis den samme oplevelse med min kop. Det hjalp at dreje den 360 grader, altså om sig selv, hvorved den både folder sig rigtigt ud og på én eller anden måde får sat sig i den rigtige vinkel.


Hvordan drejer du den? :gruble: Jeg kan simpelthen ikke komme til at rokke på min bare en smule, og den folder sig heller ikke altid ordentlig ud, så det er lidt irriterende. (Det er en OrganiCup)

Hvis det er svært, klemmer jeg allernederst og begynder med at rokke den lidt.

Jeg har heller aldrig kunne dreje den.
Men jeg måtte også give op på cup til sidst.
Jeg var ellers ret standhaftig.

Jeg tror altså ikke at det hjælper at føre tampon længere op, tværtimod.
Der er en del mere "plads" bagud, så det må være bedre at holde den der hvor der er masser af muskler.


Hvor ærgerligt, at du måtte give op. Havde du det samme problem?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Problemer med cup og tamponer - hvad gør jeg?

Indlægaf kidkomb » 18. maj 2017, 07:42

Dublin-mudslide skrev:
kidkomb skrev:Hvis det er svært, klemmer jeg allernederst og begynder med at rokke den lidt.

Jeg har heller aldrig kunne dreje den.
Men jeg måtte også give op på cup til sidst.
Jeg var ellers ret standhaftig.

Jeg tror altså ikke at det hjælper at føre tampon længere op, tværtimod.
Der er en del mere "plads" bagud, så det må være bedre at holde den der hvor der er masser af muskler.


Hvor ærgerligt, at du måtte give op. Havde du det samme problem?[/quote]
Ja, nemlig. Bortset fra at jeg ikke havde en periode hvor det gik fint.
Det er som om jeg er for stram/for stærk i musklerne så jeg kunne dårligt få en finger med ind med koppen.
Jeg kan godt genkende det med Tampax, men som sagt så hjælper det at lade være at føre den længere ind.
Måske er jeg kun stram de første 10 cm :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Helbred"