Spiral vs p-stav

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 22
Likede indlæg: 523

Re: Spiral vs p-stav

Indlægaf Lathyrus » 27. maj 2017, 07:06

IrmaPigen skrev:
Purple Haze skrev:
Lathyrus skrev:Jeg fylder snart 35 og min læge mener derfor det er på tide at stoppe med p-piller og finde en anden præventionsform?
:)

Hvorfor?
Hvis det er på grund af hormonerne er der vel kun kobberspiral, pessar eller kondomer tilbage?

Hvis du udskifter til et nyt hormonpræperart, så kan du vel lige så godt fortsætte med p-pillerne?

P-piller giver forøget risiko for blodpropper i bla ben hos lidt ældre kvinder.

Minipiller, som kun indeholder gestagen, giver ikke forøget risiko for blodpropper.

Jeg har også overvejet mini-piller, men mener ikke jeg er i stand til at tage dem på klokkeslæt hver dag.
Jeg husker fint mine p-piller, men da jeg har skiftende arbejdstider og to små børn bliver de ikke altid taget på samme tidspunkt.
0
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 17
Geografisk sted: Việt Nam
Likede indlæg: 311

Re: Spiral vs p-stav

Indlægaf Alkaia » 27. maj 2017, 17:44

MilleMercy skrev:Beklager, det var også lidt hurtigt at sige den virker lokalt. Det jeg skulle have haft skrevet er, at den virker overvejende lokalt og kun en mindre del kommer ud i kredsløbet. Som beskrevet her: https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... monspiral/

Ved sammenligning med P-piller er det en ret stor forskel og det var egentlig det, jeg prøvede at pointere selvom jeg godt kan se mit indlæg lød mere kategorisk :)

Så er vi helt på samme spor. :)
Jeg har sindsygt dårlige erfaringer med begge dele, så jeg kan ikke anbefale hverken hormonspiral eller p-piller.
1
Livet er for kort til dårlig kage. <3

Tilbage til "Helbred"