HPV vaccine til min 12 årige pige?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Zeus
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 01:35

Fræksak skrev:Min ældste datter fylder 12 til efteråret og skal vaccineres. Den yngste skal også, når tiden kommer. Det er såmænd ikke fordi jeg ikke er bange for bivirkninger - for det er jeg. Men jeg er endnu mere bange for kræft, og risikoen for at få livmoderhalskræft er trods alt større end risikoen for bivirkninger.

Man kan jo så stadig risikere at få kræft, selv om man har fået vaccinen. Desuden er det ikke dokumenteret, at vaccinen virker mod kræft, det kan først konstateres om 20 - 30 år.
0
Zeus

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 03:01

Lilleluftballon skrev:
Lisma skrev:
Lisma skrev:
Studsgaard skrev:Jeg undrer mig meget over hvordan det kan være alle (der indtil nu har skrevet i tråden) her inde er fortaler, når det er så få der i virkeligheden vælger den?

Er folk her på debatten bare mere kildekritiske og bedre til selv at undersøge tingene - og dermed ikke hoppe med på diverse medie skræmme kampagnerne der gør at så mange vælger den fra.

Så mange er vi da heller ikke, der har svaret. Jeg tror også at langt størstedelen vælger den til, i den virkelige verden. Vi hører bare mest om dem der vælger den fra.

Nå, kan se at i 2014 blev ca halvdelen af hele årgangen vaccineret. I 2015 var det kun hver 4! Det er alligevel lidt vildt at så mange har valgt det fra. Er spændt på at se tallene fra de næste par år.

Det er nemlig meget meget trist. Jeg synes at den danske medie-dækning har været uhyggelig, og jeg mener der er nogle journalister der burde skamme sig for at sprede panik og angst og dermed skræmme forældre fra at vaccinere deres børn.

Det er da meget fint, at medierne har dækket mulige bivirkninger af vaccinen, der blev pga denne dækning også oprettet HPV centre for at hjælpe de HPV bivirkningsramte piger. Desuden er der meldinger om bivirkninger over hele verden, hvor vaccinen er givet. Fornylig et dødsfald i Spanien.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 487
Likede indlæg: 5497

Indlægaf Novella » 1. jun 2017, 03:55

Zeus skrev:
Novella skrev:Jeg har været i gang med en meget lang overvejelsesproces om det her, og jeg er endt på ja, det skal de.

Tungen på vægtskålen for mig blev dels, at der ikke er indberettet tilsvarende voldsomme bivirkninger andre steder end i Danmark, og dels at et nærtstående familiemedlem har været forsker på udviklingen af Gardasil. Han ville nok modsætte sig, at det blev pløkket i mine unger, hvis det var skadeligt.

Jeg har læst grundigt på emnet. De der piger er syge og vi skal finde af hvorfor. Det er fandme vigtigt. Det er bare ikke på grund af vaccinen. Vi skal finde ud af, hvad de bliver syge af, og om det fx er en udbredt og overset depressionsform, som belaster deres livskvalitet. Og imens skal vi vaccinere mod hpv - helst begge køn i øvrigt.

Det ser godt nok ikke ud til, at du har læst ret meget om vaccinen, for overalt i verden, hvor vaccinen er givet, er der masser af alvorlige indberetninger fra vaccinen, se link.
Desuden har en af de forskere Diane Harper, der har været med til at udvikle Gardasil, udtalt, at det drejer sig om et sundhedseksperiment, og at hun ikke selv ville vaccinere sine børn. se link.
Der har så været et dansk studie,der viser, at ca. 90 % af de HPV bivirkningsramte (i studiet) opfylder kriterierne for den alvorlige, invaliderende, neurologiske sygdom ME (myalgisk encephalomyelitis G93.3)se link.
Desuden har læge og forsker Jesper Mehlsen udtalt, at man hverkan kan fastslå eller afvise, at der er en sammenhæng mellem vaccinen og pigernes symptomer.

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/19229499
https://www.b.dk/nationalt/forsker-bag- ... mine-boern
http://medcraveonline.com/IJVV/IJVV-01-00003.pdf

147 tilfælde globalt og de 57 er fra Danmark.... Og så siger du, at der ikke er en forbløffende overrepræsentation i Danmark?

Jeg kan godt se, at du er rigtig vred og har gang i en hel lille overbevisningskampagne her, men du kommer for sent. Jeg har besluttet mig.
6
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 480
Likede indlæg: 8808

Indlægaf HappyPaww » 1. jun 2017, 04:32

Stop dig selv og din spam Zeus :boo: Du behøver ikke rante med personligt svar til alle indlæg, hvor du i bund og grund siger det samme!
6
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 639
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9613

Indlægaf Delfin » 1. jun 2017, 04:38

Zeus skrev:
Delfin skrev:Min datter er vaccineret, før mediecirkus gik i gang, og jeg overvejede end ikke at lade være. Jeg tror stadig, jeg ville vælge den til, hvis hun var i den alder nu.

Når jeg skriver mediecirkus, er det fordi, jeg synes at fremstillingen var meget ensidig, og så er det tankevækkende, hvordan antallet af piger med bivirkninger steg voldsomt fra det tidspunkt, hvor omtalen var på det højeste.
Jeg får måske en masse overbeviste modstandere på nakken, når jeg skriver, at jeg mener, at en stor del af dem med bivirkninger i virkeligheden ikke har bivirkninger, men er smittet af katastrofestemningen og får de symptomer, de forventer at få. Vi kender også denne Nocebo-effekt fra dem, der får næsten enhver bivirkning på indlægssedlen eller fejler "alt i lægebogen/netdoktor"
Vi har alle lidt uforklarlige småsymptomer fra tid til anden, og måske kobler piger og forældre det så sammen med omtalen i medierne. Dernæst melder de sig måske ind i en facebookgruppe eller andre vaccinefora, hvor det ikke skorter på beretninger, som støtter tesen om bivirkninger, og de vil blive bekræftet i, at deres symptomer også har med vaccinen at gøre. Jo mere de hører, des mere vil de lægge mærke til egne symptomer, og des mere vil de tro på, at det er vaccinen, som er skyld i det og blive mere og mere syge. Jeg siger ikke, at de ikke mærker ting i kroppen, men for en stor del af dem, er det måske psykosomatisk.

Jeg har selv lige haft en periode på 4 uger, hvor jeg har haft uforklarlige småinfektioner i lange baner, og her efterfølgende er jeg ekstremt træt. Hvis nu jeg var en letpåvirkelig 12-13årig som lige var blevet vaccineret, havde jeg måske koblet de to ting og begyndt at fokusere på alle mulige kropslige ændringer/fornemmelser. Nogle forældre vil også være påvirket af hele uroen omkring det og hoppe på rouletten.

Jeg kan se, at du har opstillet en teori omkring de HPV bivirkningsramte, men her vil jeg lige gøre opmærksom på, at dansk forskning viser, at ca. 90 % af de HPV bivirkningsramte (i studiet) opfylder kriterierne for den alvorlige invaliderende neurologiske sygdom ME (myalgisk encephalomyelitis G93.3), så måske skulle du tænke over, at hvis du nu er på vildspor - du er jo ikke læge/ forsker - så er din fordømmelse med til at gøre livet for en hårdt ramt familie endnu hårdere. Det skal også nævnes, at det ikke er dokumenteret, at vaccinen beskytter mod kræft, men kun mod nogle af de vira, der kan forårsage kræft og mod celleforandringer, andre faktorer kan gribe ind, se evt. mit svar til trådstarter.

Jeg gider ikke engang forsøge at diskutere med dig efter at have set resten af dine indlæg i tråden. Det ville være spild af min tid
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 434
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6456

Indlægaf Studsgaard » 1. jun 2017, 05:41

Zeus du linker hovedsagligt til mx og bt Samt sætter at ind på en læge fra Aalborg der er kritisk. Jeg har læst mange artikler i lægeskrifter og meget fyldestgørende artikler om det. Du får ikke mig ændret i min holdning.

Tværtimod syntes jeg det er endnu et bevis på hvad de let tilgængelige dårlige aviser får sat i gang af mediecirkus.
6
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 643
Likede indlæg: 4837

Indlægaf Filipai » 1. jun 2017, 05:57

Jeg tænker også teenage syndrom med mange af dem jeg læser med bivirkning, ved godt det ikke er en pæn tanke. Men det er mest fordi jeg selv gjorde det samme som teenager, altså blev træt, sløv og syg :genert: . Dermed ikke sagt at der ikke er nogle reelle tilfælde af grumme bivirkninger.
Nu er jeg en senere årgang, og var derfor voksen og udeboende da jeg fik vaccinen. Fik slet ikke de bivirkninger der har været nævnt i medierne, og det var kun den 3. vaccine der gav mig. Her var det samtlige lymfeknuder der hævede i baghovedet, hvilket gav hovedpine og svimmelhed i et stykke tid.
Totally worth it, hvis det kan mindske risikoen for at jeg får kræft.
2
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 577
Likede indlæg: 12432

Indlægaf Sangius » 1. jun 2017, 06:14

Zeus skrev:
Sangius skrev:Jeg anser risikoen for at få HPV relateret kræft som større end risikoen for at få så alvorlige bivirkninger som der er tale om i medierne.

Så min datter får den, ligeledes fik jeg den selv. Jeg mærkede aldrig noget til den.

Risikoen for at smittes med HPV er enorm. Over 80% af befolkningen har det. Så den er svær at snige sig uden om, desværre.

Ja, men immunforsvaret kan selv bekæmpe vira og celleforandringer i de allerfleste tilfælde - se Kræftend Bekæmpelse
Rygning m.m gør det så sværere at bekæmpe vira.

Jeg har selv siddet og aflæst og diagnosticeret smears fra kvinder. Jeg vil forsigtigt antage at jeg ved en del mere om, hvordan HPV virussen fungerer, og hvordan immunforsvaret reagerer på den, end du gør.
Selvom man bekæmper virussen, og ikke længere er smittet, kan det stadig resultere i kræft. Den efterlader nogle celler i kroppen med skader på de såkaldte onkogener, som aktiverer celledelingen.
Dog er risikoen for celleforandringer større, hvis infektionen er kronisk. Men det giver sig selv, at der er større risiko jo længere tid du er udsat for en aktiv virus, som roder med onkogener. Men er du uheldig, så er én gang nok.
Jeg holder på at tage imod vaccinen :)
Senest rettet af Sangius 1. jun 2017, 06:31, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 930
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9708

Indlægaf Rikke » 1. jun 2017, 06:24

Zeus skrev:
Studsgaard skrev:Jeg undrer mig meget over hvordan det kan være alle (der indtil nu har skrevet i tråden) her inde er fortaler, når det er så få der i virkeligheden vælger den?

Er folk her på debatten bare mere kildekritiske og bedre til selv at undersøge tingene - og dermed ikke hoppe med på diverse medie skræmme kampagnerne der gør at så mange vælger den fra.

Det undrer også mig meget, det ligner nærmest reklame for vaccinen.

Og jeg tænker at dine indlæg nærmest ligner reklame for alverdens konspirationsteorier?
4
:whip:
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9841

Indlægaf JoyNips » 1. jun 2017, 06:28

Er der nogen der vil donere en rulle sølvpapir og en instruktion i at folde en hat til Zeus? :lol:
3
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 487
Likede indlæg: 5497

Indlægaf Novella » 1. jun 2017, 07:11

JoyNips skrev:Er der nogen der vil donere en rulle sølvpapir og en instruktion i at folde en hat til Zeus? :lol:

Jeg venter også bare på nogle chemtrails.

Det er åbenbart meget vigtigt, hvad andre mennesker udsætter deres børn for, når man selv har set LYSET, mand.
0
Zeus

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 15:07

Sangius skrev:
Zeus skrev:
Sangius skrev:Jeg anser risikoen for at få HPV relateret kræft som større end risikoen for at få så alvorlige bivirkninger som der er tale om i medierne.

Så min datter får den, ligeledes fik jeg den selv. Jeg mærkede aldrig noget til den.

Risikoen for at smittes med HPV er enorm. Over 80% af befolkningen har det. Så den er svær at snige sig uden om, desværre.

Ja, men immunforsvaret kan selv bekæmpe vira og celleforandringer i de allerfleste tilfælde - se Kræftend Bekæmpelse
Rygning m.m gør det så sværere at bekæmpe vira.

Jeg har selv siddet og aflæst og diagnosticeret smears fra kvinder. Jeg vil forsigtigt antage at jeg ved en del mere om, hvordan HPV virussen fungerer, og hvordan immunforsvaret reagerer på den, end du gør.
Selvom man bekæmper virussen, og ikke længere er smittet, kan det stadig resultere i kræft. Den efterlader nogle celler i kroppen med skader på de såkaldte onkogener, som aktiverer celledelingen.
Dog er risikoen for celleforandringer større, hvis infektionen er kronisk. Men det giver sig selv, at der er større risiko jo længere tid du er udsat for en aktiv virus, som roder med onkogener. Men er du uheldig, så er én gang nok.
Jeg holder på at tage imod vaccinen :)

Nu var mit indlæg så blot oplysninger fra Kræftens Bekæmpelse.
Jeg holder på, at man skal undersøge så meget man kan for og imod, før man tager vaccinen, hvorefter man skal tage en beslutning på et oplyst grundlag.
1
Zeus

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 15:17

JoyNips skrev:Er der nogen der vil donere en rulle sølvpapir og en instruktion i at folde en hat til Zeus? :lol:

Nå, det sædvanlige forsøg på at latterliggøre dem, der er lidt vaccinekritiske. Kan man nu sætte det stempel på den gruppe, så kan man jo få andre til at tage afstand og hindre, at andre tilslutter sig.
Nu handler det så hverken om sølvpapirshatte, curlingforældre, Elvis, kaffegrums m.m. men bl. a. om, at der er forskellige udmeldinger fra eksperterne og forskning, som man ikke lige reklamerer med
3
Zeus

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 16:10

Novella skrev:
Zeus skrev:
Novella skrev:Jeg har været i gang med en meget lang overvejelsesproces om det her, og jeg er endt på ja, det skal de.

Tungen på vægtskålen for mig blev dels, at der ikke er indberettet tilsvarende voldsomme bivirkninger andre steder end i Danmark, og dels at et nærtstående familiemedlem har været forsker på udviklingen af Gardasil. Han ville nok modsætte sig, at det blev pløkket i mine unger, hvis det var skadeligt.

Jeg har læst grundigt på emnet. De der piger er syge og vi skal finde af hvorfor. Det er fandme vigtigt. Det er bare ikke på grund af vaccinen. Vi skal finde ud af, hvad de bliver syge af, og om det fx er en udbredt og overset depressionsform, som belaster deres livskvalitet. Og imens skal vi vaccinere mod hpv - helst begge køn i øvrigt.

Det ser godt nok ikke ud til, at du har læst ret meget om vaccinen, for overalt i verden, hvor vaccinen er givet, er der masser af alvorlige indberetninger fra vaccinen, se link.
Desuden har en af de forskere Diane Harper, der har været med til at udvikle Gardasil, udtalt, at det drejer sig om et sundhedseksperiment, og at hun ikke selv ville vaccinere sine børn. se link.
Der har så været et dansk studie,der viser, at ca. 90 % af de HPV bivirkningsramte (i studiet) opfylder kriterierne for den alvorlige, invaliderende, neurologiske sygdom ME (myalgisk encephalomyelitis G93.3)se link.
Desuden har læge og forsker Jesper Mehlsen udtalt, at man hverkan kan fastslå eller afvise, at der er en sammenhæng mellem vaccinen og pigernes symptomer.

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/19229499
https://www.b.dk/nationalt/forsker-bag- ... mine-boern

147 tilfælde globalt og de 57 er fra Danmark.... Og så siger du, at der ikke er en forbløffende overrepræsentation i Danmark?

Jeg kan godt se, at du er rigtig vred og har gang i en hel lille overbevisningskampagne her, men du kommer for sent. Jeg har besluttet mig.

De tal du nævner er ikke tallene for bivirkninger, men tallene for POTS og det forklares i rapporten med, at man simpelthen ikke bruger betegnelsen POTS i andre lande, men symptomerne er kædet på andre diagnoser i andre lande, så det havde du åbenbart misforstået
Og nej, hvorfor skulle jeg være vred, fordi jeg gerne vil oplyse lidt omkring HPV vaccinen eller må der måske kun komme indlæg, der ukritisk roser vaccinen. Den holdning ser man så godt nok også ud til at have på Sundhedsstyrelsens kampagneside. Hvorvidt folk vaccinerer eller ej, er jeg så helt ligeglad med.
Senest rettet af Zeus 1. jun 2017, 19:57, rettet i alt 1 gang.
0
Zeus

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 16:32

HappyPaww skrev:Stop dig selv og din spam Zeus :boo: Du behøver ikke rante med personligt svar til alle indlæg, hvor du i bund og grund siger det samme!

Det er rigtigt, at jeg i nogle indlæg svarer det samme. Men det er jo svar til forskellige personer, og jeg ved ikke, om man kan regne med, at den enkelte læser alle indlæg.
0

Tilbage til "Helbred"