Cannabisolie

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Cannabisolie

Indlægaf Panton » 10. jul 2017, 12:36

mulledit skrev:
Panton skrev:
Zorglup skrev:Sativa vs indica.
Den ene type er rig på thc, den anden på cbd. Man bliver tung i røven af den ene og lettere 'opfrisket' ( høj ) af den anden. I olieform er forskellen, at man bliver skæv af den ene og beroliget af den anden. Man har forsket mest i cbd olien, da den er uden den 'bivirkning', at man bliver skæv. I forbindelse med kræft, er det værd at lægge mærke til at 'appetitvækkeneren' er thc.
Inde på FB er der rigtigt mange grupper om emnet.
https://www.google.dk/#q=sativa+vs+indi ... 9684692535
https://www.google.dk/#q=cbd+vs+thc+oil ... 9685533821


det er helt forkert det du skriver. Man bliver hverken høj eller få koger på. Den ene slags, cbd, det får min søn 3 gange om dagen (for eksem og det hjælper) og han er hverken høj eller lign. Jeg ville aldrig give min søn noget der påvirkede ham!! Come on mand Det andet bruger jeg nogen gange til uro og smerter, jeg bliver hverken skæv, zombie eller lign.

Jeg kender flere der tager det, og de fleste for med thc koncentrat i, min psoreasis veninde, får cbd olien med tre fyldte pipetter af thc olie blandet i. Min ex svigermor fik ren thc mod kræft og det gav hende så meget livskvalitet.


Nu står der netop at CBD ikke inderholder den del der listes som euforiserende :)

Bliver man sulten af olien (begge slags) ?


Nej det gør man ikke. Men har man fx kræft som min svigermor, så gør den at du kan spise fordi du bliver fri for noget af dit medicin og din kvalme. Det øger ikke appetitten overhovedet.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Cannabisolie

Indlægaf Zorglup » 10. jul 2017, 13:50

Panton skrev:
Zorglup skrev:Sativa vs indica.
Den ene type er rig på thc, den anden på cbd. Man bliver tung i røven af den ene og lettere 'opfrisket' ( høj ) af den anden. I olieform er forskellen, at man bliver skæv af den ene og beroliget af den anden. Man har forsket mest i cbd olien, da den er uden den 'bivirkning', at man bliver skæv. I forbindelse med kræft, er det værd at lægge mærke til at 'appetitvækkeneren' er thc.
Inde på FB er der rigtigt mange grupper om emnet.
https://www.google.dk/#q=sativa+vs+indi ... 9684692535
https://www.google.dk/#q=cbd+vs+thc+oil ... 9685533821


det er helt forkert det du skriver. Man bliver hverken høj eller få koger på. Den ene slags, cbd, det får min søn 3 gange om dagen (for eksem og det hjælper) og han er hverken høj eller lign. Jeg ville aldrig give min søn noget der påvirkede ham!! Come on mand Det andet bruger jeg nogen gange til uro og smerter, jeg bliver hverken skæv, zombie eller lign.

Jeg kender flere der tager det, og de fleste for med thc koncentrat i, min psoreasis veninde, får cbd olien med tre fyldte pipetter af thc olie blandet i. Min ex svigermor fik ren thc mod kræft og det gav hende så meget livskvalitet.


Du bliver skæv af thc. Cbd beroliger. ( i meget små mængder kan det nok undgås, men det er stadig målbart ) ( << Thc )
Jeg gider ikke engang diskutere det :)
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Cannabisolie

Indlægaf Zorglup » 10. jul 2017, 14:39

Hvor virker hvad.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Cannabisolie

Indlægaf Orchidea » 10. jul 2017, 14:57

Min moster, der er kronisk smertepatient, begyndte at bruge cbd olie for knap et halvt år siden. Det har mere end halveret hendes brug af smertestillende, som hun forøvrigt var ked af at hun blev groggy af. Det tog vist en måneds tid før der var effekt af dråberne, men så kom den. Hun er meget glad for olien.
3
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Cannabisolie

Indlægaf Zorglup » 10. jul 2017, 14:58

Lisma skrev:Der skal meget, meget lidt thc til før det allerede kan måles i blodet. Men det er slet ikke i de mængder der gør en skæv. Den ene gang jeg blev dårlig af det, var fordi jeg højst sandsynligt havde taget en hel pipette fuld ( :genert: ) mod de 3/4 dråber jeg normalt tager. Men der er jo ingen, ikke engang kræft patienter, der skal tage en hel pipette fuld på éen gang- så altså ingen fare. ;)


Hvis det skal bruges aktivt imod sygdom, skal der så meget i kroppen som muligt. Jeg tager 2 ml ( thc olie ) og en snaps hampeolie i et shoots-glas hver aften efter aftensmaden. Jeg bruger det i forbindelse med min kræft, hvor jeg arbejdede imod en prognose for overlevelse efter 2 år på 15 %. Det er 3 år siden og jeg blev erklæret rask for 3 måneder siden. Kroppen vænner sig lynhurtigt til dosen og jeg er ikke synligt påvirket efter indtagelse, men kørsel er no-go.
10
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Cannabisolie

Indlægaf Panton » 10. jul 2017, 15:38

Zorglup skrev:
Panton skrev:
Zorglup skrev:Sativa vs indica.
Den ene type er rig på thc, den anden på cbd. Man bliver tung i røven af den ene og lettere 'opfrisket' ( høj ) af den anden. I olieform er forskellen, at man bliver skæv af den ene og beroliget af den anden. Man har forsket mest i cbd olien, da den er uden den 'bivirkning', at man bliver skæv. I forbindelse med kræft, er det værd at lægge mærke til at 'appetitvækkeneren' er thc.
Inde på FB er der rigtigt mange grupper om emnet.
https://www.google.dk/#q=sativa+vs+indi ... 9684692535
https://www.google.dk/#q=cbd+vs+thc+oil ... 9685533821


det er helt forkert det du skriver. Man bliver hverken høj eller få koger på. Den ene slags, cbd, det får min søn 3 gange om dagen (for eksem og det hjælper) og han er hverken høj eller lign. Jeg ville aldrig give min søn noget der påvirkede ham!! Come on mand Det andet bruger jeg nogen gange til uro og smerter, jeg bliver hverken skæv, zombie eller lign.

Jeg kender flere der tager det, og de fleste for med thc koncentrat i, min psoreasis veninde, får cbd olien med tre fyldte pipetter af thc olie blandet i. Min ex svigermor fik ren thc mod kræft og det gav hende så meget livskvalitet.


Du bliver skæv af thc. Cbd beroliger. ( i meget små mængder kan det nok undgås, men det er stadig målbart ) ( << Thc )
Jeg gider ikke engang diskutere det :)



jeg tager 3 dråber thc når der er behov og jeg bliver ikke det mindste skæv. Men ok, tog jeg hele flasken så ville jeg blive. Men det er jo ikke det jeg ønsker. 3 dråber hjælper på smerter og uro og mht cbd, min søn bliver ikke påvirket, basta. han får en dråbe tre gange om dagen. Men det har hjulpet, helt vildt. Han er nærmest eksemfri.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Cannabisolie

Indlægaf Zorglup » 10. jul 2017, 16:57

Panton skrev:jeg tager 3 dråber thc når der er behov og jeg bliver ikke det mindste skæv. Men ok, tog jeg hele flasken så ville jeg blive. Men det er jo ikke det jeg ønsker. 3 dråber hjælper på smerter og uro og mht cbd, min søn bliver ikke påvirket, basta. han får en dråbe tre gange om dagen. Men det har hjulpet, helt vildt. Han er nærmest eksemfri.


Nu findes der et hav af olier på markedet. I alle mulige kvaliteter og styrker. Og der er stor forskel på, om det skal virke symptomdæmpende eller ligefrem kurere en sygdom. ;)
Jeg kender andre der giver deres børn cbd. Det er ganske uskadeligt og hjælper dem meget. :)
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Cannabisolie

Indlægaf Sangius » 10. jul 2017, 17:02

Bare et indspark. Når jeg læser en tråd som denne, så kan jeg blive så trist over, at cannabis er så overset som det er, blot fordi det kan misbruges. Jeg føler der er SÅ mange der kunne få SÅ meget gavn af det, men det ordineres ikke til patienter, og det er ulovligt at købe.

Det er da tåbeligt. Øv. :(
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Cannabisolie

Indlægaf Zorglup » 10. jul 2017, 17:06

Lisma skrev:Jeg har en anden hudsygdom end psoriasis også, som jeg har fået virkelig heavy medicin for i 3 år. Medicin, som man egentlig kun må tage i max. 6 mdr. i streg, fordi det smadrer ens system fuldstændig. Og det virkede ikke. Det holdte det en smule nede, men så snart jeg sprang et par piller over, var det der igen. Det gav mig til gengæld en massiv vægtøgning, smadrede mine tænder, negle, hår og kostede MANGE tusinde kr. Efter 4 uger på olien kunne jeg pludselig se en forbedring, selvom jeg egentlig tog det for min psoriasis. Efter et par måneder, fik jeg for første gang i mange år min hud tilbage. Nu her hvor jeg har test-stoppet med olien i 3 uger blusser det lidt frem igen. Jeg ville sådan ønske at jeg var hoppet med på det, noget før og ikke var så skeptisk i stedet for at ødelægge mig selv med alt det gift jeg fik ordineret.


Binyrebarkhormon ?
Det er simpelthen fandens opfindelse. :)
Der var jeg også engang. Har ikke haft behovet, siden jeg startede på olien.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Cannabisolie

Indlægaf Panton » 10. jul 2017, 18:09

Zorglup skrev:
Panton skrev:jeg tager 3 dråber thc når der er behov og jeg bliver ikke det mindste skæv. Men ok, tog jeg hele flasken så ville jeg blive. Men det er jo ikke det jeg ønsker. 3 dråber hjælper på smerter og uro og mht cbd, min søn bliver ikke påvirket, basta. han får en dråbe tre gange om dagen. Men det har hjulpet, helt vildt. Han er nærmest eksemfri.


Nu findes der et hav af olier på markedet. I alle mulige kvaliteter og styrker. Og der er stor forskel på, om det skal virke symptomdæmpende eller ligefrem kurere en sygdom. ;)
Jeg kender andre der giver deres børn cbd. Det er ganske uskadeligt og hjælper dem meget. :)



Ja nemlig, men folk der ikke har forstand på siger nærmest med vantro "giver du dit barn hash olie" faldedødomsmiley
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Cannabisolie

Indlægaf Panton » 10. jul 2017, 18:09

Sangius skrev:Bare et indspark. Når jeg læser en tråd som denne, så kan jeg blive så trist over, at cannabis er så overset som det er, blot fordi det kan misbruges. Jeg føler der er SÅ mange der kunne få SÅ meget gavn af det, men det ordineres ikke til patienter, og det er ulovligt at købe.

Det er da tåbeligt. Øv. :(



Fuldstændig enig.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6705
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9678

Re: Cannabisolie

Indlægaf FrøkenM » 10. jul 2017, 18:36

Min mor, der har kræft, får THC og CBD. Hun tager det dog kun når hun ikke kan holde smerterne ud og selvom der er meget lidt THC i CBD olien er det nok til at det kan spores hvis hun eks. bliver stoppet under bilkørsel. Hun begyndte på cannabis for at komme ud af morfin som hun grundet en tarmsygdom i forbindelse med kræften, ikke kan tåle særlig godt.

Hun har ikke fået morfin siden hun begyndte på olien, undtaget på en ferie hvor hun i sagens natur ikke turde medbringe ulovlig olie.

Jeg ville som mange andre ønske, at hun kunne få det under ordnede forhold på recept fra sin egen læge og jeg håber, at det på sigt kan blive sådan.


Jeg har meget alvorligt overvejet om olien også kan hjælpe på mine spasmer i forbindelse med mit handicap, men jeg ved helt om jeg tør og jeg er helt sikker på min kirurg ville gå helt amok.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Cannabisolie

Indlægaf Panton » 10. jul 2017, 19:09

FrøkenM skrev:Min mor, der har kræft, får THC og CBD. Hun tager det dog kun når hun ikke kan holde smerterne ud og selvom der er meget lidt THC i CBD olien er det nok til at det kan spores hvis hun eks. bliver stoppet under bilkørsel. Hun begyndte på cannabis for at komme ud af morfin som hun grundet en tarmsygdom i forbindelse med kræften, ikke kan tåle særlig godt.

Hun har ikke fået morfin siden hun begyndte på olien, undtaget på en ferie hvor hun i sagens natur ikke turde medbringe ulovlig olie.

Jeg ville som mange andre ønske, at hun kunne få det under ordnede forhold på recept fra sin egen læge og jeg håber, at det på sigt kan blive sådan.


Jeg har meget alvorligt overvejet om olien også kan hjælpe på mine spasmer i forbindelse med mit handicap, men jeg ved helt om jeg tør og jeg er helt sikker på min kirurg ville gå helt amok.


Rigtig mange læger anerkender faktisk cannabisolie, men pga lovgivningen må de ikke anbefale brugen sådan åbent.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Cannabisolie

Indlægaf Panton » 10. jul 2017, 19:10

Hvad er det for nogle spasmer du har frøkenM?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6705
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9678

Re: Cannabisolie

Indlægaf FrøkenM » 10. jul 2017, 19:13

Panton skrev:Hvad er det for nogle spasmer du har frøkenM?

Jamen det er egentlig bare mest små muskelsammentrækninger i mine achillesener, som er for korte og underben. Det gør nas :tie:
Derudover er min bicepsmuskel i højre knæ for kort og skal forlænges men lige nu kan jeg ikke rigtig overskue operation og derfor får jeg meget fys og smertestillende efter behov
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Helbred"