Isotretinoin - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Filipai » 25. feb 2019, 10:55

Ata skrev:
Mangoness skrev:Jeg har fået kapslerne nu, og de er på størrelse med en tictac.

Nu skal jeg så bare lære at sluge en tictac, så jeg kan få kapslerne ned :genert:

Bare lige et tip, som virker på mig og min datter (vi kan heller ikke så godt sluge piller). I stedet for at sluge pillerne med vand, skal du sluge dem med mad. Fordi ens hals er mere indstillet på at synke noget "klumpet", når det er mad. Jeg gør det, at jeg tygger noget mad godt, fx nogle rosiner eller et stykke blødt brød, og så putter jeg pillen i munden, lige inden jeg skal synke maden. Og skyller så efter med et glas vand. Det virker hver gang og som sagt også for min datter.


Tråden er rimelig gammel, så håber det lykkedes at sluge pillerne :D
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14907

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Ata » 25. feb 2019, 10:56

Arh, så lad os slette vores indlæg, så det reklameindlæg ikke bliver boostet!
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Mangoness » 25. feb 2019, 14:10

Ata skrev:Arh, så lad os slette vores indlæg, så det reklameindlæg ikke bliver boostet!


Hvilket reklameindlæg? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Mangoness » 25. feb 2019, 14:14

Filipai skrev:
Ata skrev:
Mangoness skrev:Jeg har fået kapslerne nu, og de er på størrelse med en tictac.

Nu skal jeg så bare lære at sluge en tictac, så jeg kan få kapslerne ned :genert:

Bare lige et tip, som virker på mig og min datter (vi kan heller ikke så godt sluge piller). I stedet for at sluge pillerne med vand, skal du sluge dem med mad. Fordi ens hals er mere indstillet på at synke noget "klumpet", når det er mad. Jeg gør det, at jeg tygger noget mad godt, fx nogle rosiner eller et stykke blødt brød, og så putter jeg pillen i munden, lige inden jeg skal synke maden. Og skyller så efter med et glas vand. Det virker hver gang og som sagt også for min datter.


Tråden er rimelig gammel, så håber det lykkedes at sluge pillerne :D


Det lykkedes at sluge pillerne sammen med mad :-D (f.eks. rugbrød, kartofler, kød og lignende - blødt mad såsom yoghurt kunne jeg ikke med)

Der gik også kun 2-3 uger, før min hud var hel ren. Det er nogle effektive piller - hvertfald for mig :D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Annione » 25. feb 2019, 15:02

Mangoness skrev:
Filipai skrev:
Ata skrev:
Mangoness skrev:Jeg har fået kapslerne nu, og de er på størrelse med en tictac.

Nu skal jeg så bare lære at sluge en tictac, så jeg kan få kapslerne ned :genert:

Bare lige et tip, som virker på mig og min datter (vi kan heller ikke så godt sluge piller). I stedet for at sluge pillerne med vand, skal du sluge dem med mad. Fordi ens hals er mere indstillet på at synke noget "klumpet", når det er mad. Jeg gør det, at jeg tygger noget mad godt, fx nogle rosiner eller et stykke blødt brød, og så putter jeg pillen i munden, lige inden jeg skal synke maden. Og skyller så efter med et glas vand. Det virker hver gang og som sagt også for min datter.


Tråden er rimelig gammel, så håber det lykkedes at sluge pillerne :D


Det lykkedes at sluge pillerne sammen med mad :-D (f.eks. rugbrød, kartofler, kød og lignende - blødt mad såsom yoghurt kunne jeg ikke med)

Der gik også kun 2-3 uger, før min hud var hel ren. Det er nogle effektive piller - hvertfald for mig :D



Holdt resultatet efter ophør med pillerne?

Jeg skal nemlig snart stoppe på mine.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Mangoness » 25. feb 2019, 21:57

Annione skrev:
Mangoness skrev:
Det lykkedes at sluge pillerne sammen med mad :-D (f.eks. rugbrød, kartofler, kød og lignende - blødt mad såsom yoghurt kunne jeg ikke med)

Der gik også kun 2-3 uger, før min hud var hel ren. Det er nogle effektive piller - hvertfald for mig :D



Holdt resultatet efter ophør med pillerne?

Jeg skal nemlig snart stoppe på mine.


Nu er det ved at være et år siden, jeg stoppede. Da jeg var på pillerne, husker jeg det som om, at huden var stortset ren hele tiden.

Efter jeg stoppede på pillerne, får jeg stadig lidt engang imellem i panden og på hagen - men de er meget små, og der er få af dem - så det meste af tiden ser det stadig fint ud. Det er meget bedre end før, hvor det var både i panden, kinderne, på siden af næsen og hagen - og ryggen og over brystet. Og tit lå det dybt i huden, hvor det nu typisk er meget småt :genert:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Mangoness » 14. apr 2020, 22:13

Annione skrev:
Holdt resultatet efter ophør med pillerne?

Jeg skal nemlig snart stoppe på mine.


Hvordan ser det ud for dig efter ophør på pillerne? :)

Jeg synes, at jeg de sidste par måneder er begyndt at få en del uren hud igen (både på hagen, i panden og mere dybdeliggende urenheder som jeg ikke har haft længe), så jeg overvejer en omgang nr. 2 på pillerne, når tingene engang åbner op igen og falder mere til ro. :(
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Mangoness » 30. sep 2021, 22:22

Update:

Jeg kom på pillerne for anden gang. Ligesom første gang klarede min hud op indenfor kort tid. Og ligesom sidst kom den urene hud igen efter få måneder uden pillerne.

Denne gang tænkte jeg dog: Ok, jeg har fået værre symptomer af at være på pillerne denne gang end første gang (bl.a. blev huden på mine arme meget tør og rød). Så hvis jeg skal undgå at komme på pillerne igen, så må jeg regne den her ud.

Så jeg tænkte: Isotretinoin er en høj mængde a-vitamin, og i "kan man spise sig sund" (tv2 program) blev en kvindes hud bedre af at få mere a-vitamin gennem kosten (ved bl.a. at spise lever), omega-3 og spise glutenfrit. Umiddelbart lød a-vitamin som den rigtige løsning for mig, fordi min hud altid er klaret op indenfor kort tid, når jeg er på Isotretinoin (første gang tog det max 14 dage - og anden gang var det kun få dage).

Så jeg valgte at begynde med a-vitamin tilskud. Jeg har taget det siden omkring juni, og indtil videre holder det den urene hud nede. Hvis jeg går et par dage uden a-vitamin pillerne, så begynder min hud at slå ud igen (det er forsøgt flere gange med samme resultat). Så jeg går indtil videre ud fra, at jeg har ramt rigtigt.

Forhåbentligt kan min hud "vedligeholdes" på denne måde i stedet for at skulle på Isotretinoin igen :) (og så arbejder jeg på at få mere a-vitamin ind gennem kosten, så jeg kan slippe for kosttilskuddet).

Foreløbigt er jeg hvertfald glad for, at jeg endelig har fundet noget, som virker for mig efter 18 år med uren hud :banan:

(Disclaimer: Don't do as me og pas på med a-vitamin).
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4591

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Undtagelsen » 1. okt 2021, 05:07

Kender du Ansigtscremen fra Beautyspace? Den er god!
Jeg har ingen aktier i den og har ikke selv problemer med huden, men jeg ved at mange er glade for den fordi den hjælper dem.
Den er med a-vitamin.
https://beautyspace.dk/saadan-glatter-a ... fylder-op/
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 1. okt 2021, 19:34

Mangoness skrev:Update:
...
Så jeg valgte at begynde med a-vitamin tilskud. Jeg har taget det siden omkring juni, og indtil videre holder det den urene hud nede. Hvis jeg går et par dage uden a-vitamin pillerne, så begynder min hud at slå ud igen (det er forsøgt flere gange med samme resultat). Så jeg går indtil videre ud fra, at jeg har ramt rigtigt.
...

Hvad er det for nogen du tager?
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Mangoness » 1. okt 2021, 20:26

avdotja skrev:
Mangoness skrev:Update:
...
Så jeg valgte at begynde med a-vitamin tilskud. Jeg har taget det siden omkring juni, og indtil videre holder det den urene hud nede. Hvis jeg går et par dage uden a-vitamin pillerne, så begynder min hud at slå ud igen (det er forsøgt flere gange med samme resultat). Så jeg går indtil videre ud fra, at jeg har ramt rigtigt.
...

Hvad er det for nogen du tager?


Apovit A-vitamin - Købt på apoteket.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Isotretinoin - erfaringer?

Indlægaf Mangoness » 1. okt 2021, 21:08

Undtagelsen skrev:Kender du Ansigtscremen fra Beautyspace? Den er god!
Jeg har ingen aktier i den og har ikke selv problemer med huden, men jeg ved at mange er glade for den fordi den hjælper dem.
Den er med a-vitamin.
https://beautyspace.dk/saadan-glatter-a ... fylder-op/


Nej, jeg kender den ikke :)

Jeg kan dog sige allerede nu, at jeg ikke er interesseret i at prøve flere cremer af - men tak for forslaget :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Helbred"